Giro d'Italia 2019

Giro d'Italia 2019
Är det bara hos mig, eller är det kommentatorlöst på Eurosport Player för alla idag?

Edit: aha, en annan feed bara... :)

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2019
De hade ju kunnat plocka in Monte Padrio istället för Aprica som ersättare för Gavia. Sen är jag inte helförtjust i avslutningar på bergsetapper där det är utför + en bit relativt lättåkt. Ffa det sistnämnda tycker jag ibland mördar etapperna lite.

Giro d'Italia 2019
Man blir inte överraskad av Jumbo-Visma längre.

Deras DS hade pissepaus när Roglic fick mekaniska problem. Därför tvingades han ta Tolhoeks cykel.

Giro d'Italia 2019
Nä precis. Ett mer professionellt lag hade använt klärvoajans för att veta att han skulle få problem med cykeln, så att de väntade med att ta pissepaus. </sarkasm>

Jag skulle nog mer lägga det i oturs-vågskålen, men det är nog bara jag.

Giro d'Italia 2019
Fast man kan också tänka att det är olämplig tajming för DS att ta en pissepaus i ett potentiellt kritiskt skede där ev en mekanisk malör får stora konsekvenser

Giro d'Italia 2019
Vilken jävla seger av Cataldo. Först köra girot i tio år utan individuella segrar. Sen 218km i utbrytning. Sen hålla undan från herrskapet. Sen spurtseger framifrån.

Giro d'Italia 2019
Jag tyckte att dom eventuellt va lite hariga som ställde in Gavia imorrn men ;)

Bilagor

• msedge_2019-05-27_19-48-40.png
    msedge_2019-05-27_19-48-40.png
    111 KB · Besök: 121
Giro d'Italia 2019
På slutet idag var man inte lika avundsjuk som vanligt .
Stor skillnad mot när dom som vanligt rullar lite , dricker saft , och äter godis ?

M

Giro d'Italia 2019
Han var 50 sek snabbare på etapp 9 som var dubbelt så lång som etapp 21. Men den förra var bara platt och uppför medan sista etappen är både uppför och utför och eventuellt kan det ge (V) Nibali en större fördel (om han hunnit reka banan ordentligt innan)

Giro d'Italia 2019
Blir det Ecuador, Slovenien och Italien på pallen på söndag och i den placeringsordningen?

Har TL chansen att göra något skapligt resultat imorgon?

Giro d'Italia 2019
GoranS sa:
Blir det Ecuador, Slovenien och Italien på pallen på söndag och i den placeringsordningen?

Nej, jag tror Nibali håller undan för Roglic men klarar inte av att ta in drygt två minuter på Carapaz. Däremot verkar Landa kapabel att ta en minut på Roglic imorgon vilket kanske kan räcka för att knipa en pallplats.

För söndagens tempo håller vi såklart tummarna för Tobias även om resultaten i de tidigare två TT-etapperna inte har varit lysande.

Giro d'Italia 2019
NLC sa:
GoranS sa:

Nej, jag tror Nibali håller undan för Roglic men klarar inte av att ta in drygt två minuter på Carapaz. Däremot verkar Landa kapabel att ta en minut på Roglic imorgon vilket kanske kan räcka för att knipa en pallplats.

För söndagens tempo håller vi såklart tummarna för Tobias även om resultaten i de tidigare två TT-etapperna inte har varit lysande.
Usch vad avhakad jag är. Hade fått för mig att det var tempo imorgon och normal plattetappsavslutning på söndag. Klar bakläxa för mig.

Giro d'Italia 2019
Här kommer en dagsfärsk uppdatering om banan inför söndagens tempo.
Alla träd längs bansträckningen upp på Torricelle är nyklippta för att inte störa cyklisterna på något vis.
Vägens kantlinjer höll på att målas idag både på upp- och nervägen. Doften av lösningsmedel var påtaglig, nästan kväljande, men den hinner säkert försvinna.
Efter ungefär 2/3-delar av klättringen brantar det till upp till 9% (enligt min Garmin) en bit, i övrigt är det mellan 4-7% den största delen.
Det planar ut lite mer sista kilometern innan mellantiden på toppen, där för övrigt bilden är tagen.

IMG_2940.JPG

Vädret är efter några dagar med växlande sol/regn, riktigt strålande och varmt, och det ska hålla i sig över helgen.

// Er happyit i Verona

Giro d'Italia 2019
Är det någon slags gentlemans-överenskommelse alla har att inte spurta om innan mållinjen? På flera etapper så har ju ledaren saktat in rejält en bra bit innan målgång & slutat trampa, bara rullar i mål dom sista 50m, så bakomvarande hade lätt kunnat spurta om egentligen men varje gång saktar dom också in såfort ledaren slutar trampa innan målgång.

Varför kämpar dom inte ända in till målgång?

Giro d'Italia 2019
Gäller det segern är det självklart spurt (såvida det inte är utbrytning och nån jobbat mycket mer än den andre ex.vis), men längre bak finns ingen anledning att spurta då alla i samma klunga får samma tid (och det är tiden som är viktig i ett etapplopp).

Giro d'Italia 2019
Okej, men tex nu på stage 19 så småspurtade Roglic lite mot mållinjen innan han saktade ner en bra bit innan mållinjen, så spurten i det fallet var då bara för att försöka att komma i mål framför klungan/gruppen han körde i så att han skulle få en bättre tid än klungan? (vilket han inte lyckades med)

Har noll koll så ursäkta mina dumma frågor men :D

Giro d'Italia 2019
Är det ingen lucka mellan cyklisterna så får de samma tid. Iom. att de inte slåss om platserna på etappen (i detta fallet) så finns det inget skäl att försöka ta sig förbi, det vore bara slöseri med energi.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp