Glädjehistoria, inte så märkvärdigt ändå.
Ja, sitter hemma och kan inte bege mig ut i det fina vädret och hojja, litet risiga bihålor.
Vad är näst bäst då? Jo, meka med cykeln.
Tubhjul som skulle bytas däck på, och satt med tufo tejp.
Efter att ha läst mängder med skräckhistorier på det hära interwebben, så hade jag ångest för det, dragit mig för det.
Klurade på om kemisk bensin var rätt sak, eller värmepistol, eller båda?
Inget av dem. Ett stort däckjärn, som är täckt av plast, park tool tl-8 i mitt fal, löst det superlätt.
Vid ventilen så är det ganska lätt att få in däckjärnet under däcket så går igenom ut på andra sidan.
Sen var det bara att vrida, så jag lyfter däcket, släpp ner, föllj efter, vrid igen, rinse and repeat.
Bytte fram och bak, och det blev en bit klister kvar, stort som tändsticksplån, var bara att dra bort.
Som jag våndats över det här, för ingenting. Tar väl 5 minuter per däck. Sjukt enkelt.
Hoppas ni andra som är friska var ute och njöt av det fina vårvädret.
Vad är näst bäst då? Jo, meka med cykeln.
Tubhjul som skulle bytas däck på, och satt med tufo tejp.
Efter att ha läst mängder med skräckhistorier på det hära interwebben, så hade jag ångest för det, dragit mig för det.
Klurade på om kemisk bensin var rätt sak, eller värmepistol, eller båda?
Inget av dem. Ett stort däckjärn, som är täckt av plast, park tool tl-8 i mitt fal, löst det superlätt.
Vid ventilen så är det ganska lätt att få in däckjärnet under däcket så går igenom ut på andra sidan.
Sen var det bara att vrida, så jag lyfter däcket, släpp ner, föllj efter, vrid igen, rinse and repeat.
Bytte fram och bak, och det blev en bit klister kvar, stort som tändsticksplån, var bara att dra bort.
Som jag våndats över det här, för ingenting. Tar väl 5 minuter per däck. Sjukt enkelt.
Hoppas ni andra som är friska var ute och njöt av det fina vårvädret.