Glapp i början på slaget, SID charger Hjälp tack!.

Aktiv medlem
Nu för tiden cyklar jag hellre än jag meckar och det var några år sedan jag rev en gaffel. Och en charger har jag aldrig varit inne i. Fruns cykel känns som att de första 5mm i slaget sjunker igenom väl lätt innan det känns som att dämparen tar över. Lite som att det skulle vara för lite olja i början på slaget.

Är detta ett känt problem? Någon som vet exakt vad jag bör göra så jag slipper gissa och mecka mer än nödvändigt? Jag tror jag har hört något om att lufta en charger vilket i mina öron låter som kanske något som kan ge ett sådan problem.

Har vi någon happy dämparfantast som vet och inte behöver gissa?

Tjena, ingen expert men kanske jag kan hjälpa.

Detta kan bero på att det är lite för mycket tryck i negativa kammaren. Du kan prova "zip tie" trick (googla). Om du har en nyare gaffel med nya debonair skaftet så tror jag att det är också lite av en feature att gaffeln går igen första lilla biten av slaget väldigt lätt...

Jag hade den funderingen men slaget verkar ha full längd så jag tror inte det ändå. Är iof en lätt manöver att pysa nedre kammaren.

Ingen Debonair kammare. Detta är första generationens SID med Charger. Minns inte år.

Tillbaka
Topp