Glapp i Treks Knock Block-system?

JHenning

Aktiv medlem
Jag har upptäckt att jag har ett litet glapp i det Knock Block-headset som jag har på min Trek Fuel Ex 8. Det visar sig genom att när jag drar styret till ytterlägena tar det lite stopp, men sedan går det att dra styret lite till innan det tar helt stopp. Googlade och hittade denna tråd (innehåller video där problemet demonstreras):

http://forums.mtbr.com/trek/2017-remedy-knock-block-play-1051579.html#post_13270262

Där framgår att flera stött på problemet, men att det verkar bero på hur systemet är tillverkat. Fler som stött på detta? Eller ännu bättre - någon som hittat en lösning?

Senast ändrad:
Är så på alla jag stött på ingen skillnad på 2017 eller 2018. Min trekhandlare säger att det ska vara så. Håller med om att det är störigt dock.

Antex66 sa:
Är så på alla jag stött på ingen skillnad på 2017 eller 2018. Min trekhandlare säger att det ska vara så. Håller med om att det är störigt dock.

Okej! Då verkar det vara på det sätt som de i tråden är inne på också. Ändå lite skönt att det inte är något ”fel” på cykeln, men visst, märklig sak att bygga in i cyklarna kan man tycka.

JHenning sa:
Antex66 sa:

Okej! Då verkar det vara på det sätt som de i tråden är inne på också. Ändå lite skönt att det inte är något ”fel” på cykeln, men visst, märklig sak att bygga in i cyklarna kan man tycka.

Ja det enda jag kan tänka mig är om det ska skona klackarna iom att det är lite motstånd precis innan när man tex svänger till ändlägena och inte kraschar. Men har svårt att se nyttan.

Tillbaka
Topp