Glapp i White Industries-baknav på Maverick ML7 - lösning?

vestis

Medlem
Ja dramatisk rubrik, men för en man i nöd finns inga gränser!
Jag står med min nyköpta begagnade cykel helt utan luft i bakhjulet efter att jag skulle pumpa det på Statoil. Står nu i korsningen tegnergatan/Birger jarlsgatan. Skulle verkligen behöva hjälp av någon vänlig själ med pump så att jag kommer tillbaka till Årsta!
Ventilen är en sån som man skruvar upp en liten "mutter" på. Då blir en pigg lös och om man trycker in den släpps luft ut. Hoppas ni förstår.
Ring mig jättegärna på 0768-777071 och hjälp mig få ordning på den här soppan :)
Tack till alla på förhand!!

Mvh
Johan

Edit: Ändrade rubrik på rätt ställe :P

Senast redigerad av en moderator:
Dåså, sitter man hemma i värmen i Årsta :) som redan sagts, happy kan man lita på!
Har verkligen köpt grisen i säcken idag, får hoppas att cykeln till sist fungerar som den ska.
Det är en Maverick ML7 från 2007. Ramen sliten som satan och bakfälgen glappar mot balaxeln, men jag prutade ordentligt. Äre för mycket med 8000 för en sån här hoj? Xt rakt igenom, väger 11.5 kg.
Jaja jag får säkert dra igång en ny tråd när jag börjar pilla med sakerna ordentligt.
Återigen tack för hjälpen!

MVH
Johan

är väl inte värre än att du får shoppa ett nytt baknav ;) priset är väl rätt hyggligt bara drivlinan e i bra kondition

Kul att det gick bra o liten tips vid nödfall att använda hoprullad sedel trä över ventilen sen pumpa. :)

Oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> Löste sig allt på 13 minuter?

Ja hur gick denna solskenshistoria till egentligen ? tell us more...

Mkt spännande! happy nä'r det är som bäst.

Vem kom till räddning, hur hade denna person fått veta att en happyit i nöd fanns i närheten? Hur går det med baknavet? Ja frågorna är många...

dans skrev:
> Oskar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Löste sig allt på 13 minuter?
>
> Ja hur gick denna solskenshistoria till egentligen
> ? tell us more...

Ja det gick så snabbt, tårarna var inte långt borta när jag insåg att det gick att pumpa det i de gröna pumparna som så vänligt ställts ut lite varstans på stan. Så efter det var det bara att cykla hem :)

zodah skrev:
> Mkt spännande! happy nä'r det är som bäst.
>
> Vem kom till räddning, hur hade denna person
> fått veta att en happyit i nöd fanns i
> närheten? Hur går det med baknavet? Ja frågorna
> är många...

Baknavet är ett projekt jag håller på med nu, hjulet ligger på vardagsrumsbordet.
Det verkar som att axeln som quick release-mojängerna sitter fast på är för liten (tunn) för navet.
Navet är ett White Industries, står inget mer på det men på deras hemsida http://www.whiteind.com/rearhubs/cassettehubs.html ser det ut som det som heter MI6. Brukar quick release-axlarna vara i olika storlekar eller vad kan det vara som gör att det glappar?
Är total nybörjare på området så hjälp uppskattas! :)
Vart ska man gå i Stockholm om man behöver reservdelar?
Behöver en gaffelpump också, finns det någon standard eller behöver jag special för denna?
(Bortse från pilen, ventilen sitter längre till vänster i bilden på dämparen :))

Bakdmp.jpg ht=385

Frågorna jag fick besvarade...check!
Ställt många fler frågor tillbaka...check!

Edit: Bytte rubrik nu så att ni slipper tro att jag sätter mig i skiten hela tiden ;)

Tillbaka
Topp