glapp Reverb Stelth ny

Tobias B

Medlem
glapp Reverb Stelth ny
Jag har monterat en ny Reverb Stelth. Helnöjd men märkte nu att det är et litet glapp. Glappet gör att inre röret som sadeln sitter på om man säger så, kan vrida sig en halv millimeter åt varje håll i det yttre röret. Det är en liten detalj men mycket störande på nya grejer. Längst fram på sadeln så blir ju glappet kännbart när man rör sig på sadeln.
Vad göra? Har kollat ritningar men förstår inte vart det måste justeras om det ens går.

Jag har cyklat totalt ca 30 min med stolpen.

glapp Reverb Stelth ny
Min glappar på motsvarande sätt. Tror det varit där den var ny. Men det har inte blivit värre.

Vet inte hur andra stolpar är men känner man på gafflar och andra rörliga delar finns alltid något litet spel även åt andra håll än det menade.

glapp Reverb Stelth ny
Tack. Bara det är normalt så kan jag leva med det. Verkar som man ska ha lite tålamod med sådan här stolpar. Men de är det värt i första bästa utförsåka. Då är det bara att ta en redig sväng efter man druckit en liter kaffe och sett spurten i Vasan imorgon ;) Danke

glapp Reverb Stelth ny
ompan skrev:
-------------------------------------------------------
> Min med! Märks inte när man cyklar så jag har
> bara låtit det vara.
> Gjorde en tråd om det för ett litet tag sedan:
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/2610444

Japp exakt vad jag upplever. Drog ett varv förut och jag tänkte inte på det när jag körde.

Det ska alltid vara något skit att störa sig på.
Tack

glapp Reverb Stelth ny
Ett mindre glapp brukar kunna finnas på reverbstolparna. Det kommer att glappa mer när det är dags att serva den, och i servicekittet kommer du att få tre uppsättningar "pinnar" där ett par har samma diameter du har nu och de två andra har större diameter som du monterar istället så att du motverkar glappet.

Tillbaka
Topp