GoPro 8 vs 9

GoPro 8 vs 9
Varför? Apple har själva sagt att den kommer försvinna, frågan är inte om utan när.
Jo för trådlös laddning är ju sjukt praktisk i alla lägen.

Sen när det gäller trådlös överföring till mobilen så suger det ju friskt att tanka över 60 min film via wifi. Tömmer ju både Gopro och mobil på batteri och lämnar mobilen nästan oanvändbar under tiden. Men visst, alternativet är ju att de fixar så att det går att föra över 10-20gb trådlöst på ett rimligt sätt, då har jag heller ingen önskan om att koppla in en sladd mellan min telefon och Gopro

GoPro 8 vs 9
Skall man spåna vidare på det där och gå lite från ursprungliga ämnet (och basha Apple lite) så skulle Apple mycket väl kunna släppa iPhone 14 utan lightningport. Gissningsvis används den på iPhone till 95% ändå bara för att ladda. Det kan man ju göra trådlöst ändå. Apple sparar in lite pengar i tillverkningen. De har redan skippat laddaren nu kan de skippa sladden också. Priset kan man höja lite ändå. Användarna får förklarat att detta är det bästa för dom.

För bakåtsträvare som kanske vill ladda sin telefon medan man cyklar eller kanske reser så kommer man sälja ett skall med induktionsladdare och lightning port. Tillbehöret klickas fast och gör att man kan ladda telefonen på ställen där induktionsladdare inte finns eller är praktiskt möjligt.

Skalet kostar 49.90 dollar och då får man inte med sladd eller laddare för det har man ju redan hemma.

När man läcker teasern så säger man "We finally got rid of the lightning port". Alla jublar och tror man äntligen gått över till usb-c, men tji fick man

GoPro 8 vs 9
Finns det något sätt att redigera gopro-filmerna i iPhone/iPad så att man kan visa data från effektmätare?

I Gopros app kan man lägga till hastighet och några saker till som overlay men det kommer från kamerans egna gps vilken inte känns så exakt och det tar en jävla tid om filmen är lite längre. Dessutom kan man inte få in data från effektmätare.

GoPro 8 vs 9
Tillbaka
Topp