Göteborgs Cykelfilmsfestival 2008

Jonatan S

Ny medlem
Dags att starta den officiella tråden.

Ja, vilka kommer?

http://happymtb.org/2008/01/15/goteborgs-cykelfilmfestival/#more-752

presenteras av Komet Club Rouleur i samarbete med Röda Sten och Veloform.

Den 29 februari och 1 mars arrangeras Göteborgs, och troligtvis Sveriges, första cykelfilmsfestival.

Fredagen 29 februari inleds med en hemlig invigningsfilm klockan 19.00. Därefter, från ca 21.00, blir det Roller Race på scen. Ett Roller Race innebär två cyklar stående på rullar kopplade till en klocka med två visare. Den som först cyklar ett varv på klockan vinner. Det blir korta sprinttävlingar om ca 30 sekunder. Baren är öppen och senare på kvällen blir det invigningsfest, DJ och dans. Äntligen kan alkohol och idrott förenas. Alla är välkomna att ställa upp och man anmäler sig på plats. Två personer tävlar åt gången – vinnaren går vidare och förloraren får stå med skammen. Till sist står en en ensam segrare kvar. Cykelbud eller cykelpolis? Posten eller CityMail? Hisingens CK eller Lygnerns Venner? Alltsammans ackompanjeras av livs levande musik av Jack Brothers http://www.jackbrothers.nu/

Lördagen vigs åt cykelfilm, klockan 11.30–22.00. Filmprogrammet täcker in olika cykeldicipliner samt blandar dokumentärer med spelfilm. Bland andra visas: En Forårsdag i Helvede (DK), The Flying Scotsman (UK), Klunkerz (US), Springpojkar är vi Allihopa (S), Warriors – the Bike Race (US). Dessutom tillkommer diverse uppträdanden och kringarrangemang.

Hela programmet samt övrig information finns på festivalens hemsida: http://www.kometbicycles.se/

Hela festivalen med alla filmer och Roller Race kostar 200 kr + eventuell förköpsavgift och biljetter kan köpas genom http://www1.ticnet.se/PriceTable?eventId=GOT8872ROD02291 eller hos Pusterviksbiljetter i Göteborg. Enbart Roller Race och fest kostar 50 kronor i entrén.

Hjärtligt välkomna!
Komet Club Rouleur

Senast redigerad av en moderator:
Tjena!

Jonatan, du är lite slö, jag har ju redan startat en tråd.. Den var ju iofs om nån vill häcka i min bil till och från gbg, men ändå!

Alfsomfan skrev:
-------------------------------------------------------
> Harri, om du ska ner kan vi kanske samåka?

Tänkte haka på morsan + en till som skulle dit, då blir det visserligen till att ta fredag och måndag ledigt då de skulle stanna fre., lör., sön. och mån. och med antingen en Suzuki Swift eller en Nissan Micra.

Fast det kanske går att klämma in en till? =)

MEN å andra sidan skulle man kunna 'lura' med någon till, typ the_TnT så kan man ju ta en egen bil ner på fredagen och åka hem på söndag kväll?

Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> JA HARRI! JAG VILL KRAMAS MED DIG OCH TOBBE!!!

*ähum...* Såg just i almanackan att jag dubbelbokat, jag skall putsa.. Mina.. *hmmm?* Etsningar, just den helgen!

Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Jonatan, du är lite slö, jag har ju redan
> startat en tråd.. Den var ju iofs om nån vill
> häcka i min bil till och från gbg, men ändå!

Slö, jag? Jag var ju oppe mitt i natten och startade tråden.

Vilket kramkalas det ska bli! Vi ses.

J.

Klockan tickar …

DSCF5432.jpg ht=546

… och nu är den på plats i Göteborg.

Ser fram emot både goa rullar på någon duk samt roller racet. Jag antar även att det börjar bli dags att trimma in 1km benen! Blir det några fler utmanare?

race.JPG ht=375

T.K skrev:
> Blir det några fler utmanare?

Klart att det blir! Anmälningslistor finns på plats från och med att dörrarna öppnar på fredagen. Efter invigningsfilmen börjar racet som körs med två tävlande åt gången enligt "Wimbledon-modell".

Morfum skrev:
> hmm.. fan vad sugen man blev då =)

Det kommer att bli VIP-behandling för gamla Ulricehamns-punkare! ;)

waldner skrev:
imbledon-modell".
>
> Morfum skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > hmm.. fan vad sugen man blev då =)
>
> Det kommer att bli VIP-behandling för gamla
> Ulricehamns-punkare! ;)

wtf?
hahahahahahaha. Vem e du o hur vet du det=P ?? *garv*

Wasabi skrev:
> Oh vad kul det ska bli. Ölen är dyr på röda
> sten, vem har förfest innan den hemliga filmen?

Tjena!

DU?

Morfum skrev:

> wtf?
> hahahahahahaha. Vem e du o hur vet du det=P ?? *garv*

Kommer själv därifrån. Spelade i band och hängde i olika replokaler där under slutet av 90-talet.
Erik Waldner heter jag alltså.

Nu hamnade vi visst lite OT här, men det var det värt! Haha.

Kneecap skrev:
> Wasabi skrev:
> -----
> > Oh vad kul det ska bli. Ölen är dyr på röda
> > sten, vem har förfest innan den hemliga
> filmen?
>
> Tjena!
>
> DU?

Någon som bor i Majorna och kan hålla förfest? Vore klockrent. =)

Nu är det mesta klart med fotoutställningen. Luca Mara och Jojjo kommer visa upp massa fina bilder i restaurangen under båda dagarna.

waldner skrev:
> Morfum skrev:
> -----
>
> > wtf?
> > hahahahahahaha. Vem e du o hur vet du det=P ??
> *garv*
>
> Kommer själv därifrån. Spelade i band och
> hängde i olika replokaler där under slutet av
> 90-talet.
> Erik Waldner heter jag alltså.
>
> Nu hamnade vi visst lite OT här, men det var det
> värt! Haha.

hähä, kool. Dålig på namn men du får haffa mig o ge mig en knäpp på hakan om jag går förbi dig o inte känner igen nyllet ditt.. det var några år sedan =)
mvh: M

Vi kommer även köra en alleycat på söndagen också. Så den som har möjligheten att ta med sig hojen kan få användning för den då!

Slint skrev:
> Vi kommer även köra en alleycat på söndagen
> också. Så den som har möjligheten att ta med
> sig hojen kan få användning för den då!

Tjena!

YIEHAAA!!! I´m on.. Måste nog sno en gula sidorna över götet först, har nog glömt bort rubbet, det är ju hur många år sen som helst som jag flyttade därifrån..

Jo visst, vi kommer köra typ vid tvåtiden. Plats anonseras i veckan. Vi ska lägga banan idag. Kommer försöka få den lite mer centralt än vad som är brukligt här i stan. Tiotalet kontroller. Ca en timmes aktivitetstid. Sen avslutning på röda sten. Medtag karta, penna och kanske en väska då ni kanske får i uppdrag att hämta någon liten sak. Annars inga konstigheter. Mer info kommer. Pepp!!

Knäskål: Du är välkommen till Kode när som helst under fredagen.

Jag behöver bara fixa ett bakhjul till söndagen. Men eftersom jag inte har fått ändan ur vagnen på över ett halvår lär jag inte få det nu heller.

Vilka kommer nu då? Får vi hit något skointresserat besök från Årsta och Halmstad/Klippan/Malmö, t ex?

Tjena!

Upptäckte precis att programmet är helt perfekt anpassat..

Första filmen är "Förårsdag i helvetet" som jag har hemma, dvs inte behöver se.. Då kan jag ta sovmorgon och cykla runt i gbg fram till 14.00 då Klunkerz börjar..

Sista filmen är The Flying Scotsman som jag såg senast för några dar sen.. Den visas klockan 20.00 vilket är en ypperlig tid för mig att inta mat.. KLi

Sweet..

Verkligen. Dålig lokal som inte kan ha livemusik efter klockan 22. Verkligen Polen-standard. Eventuellt hoppar jag livebandet, var lite nyfiken på dom bara.

Ja, det är ju viktigt att vara tillräckligt full till klockan sju när man ska gå på bio!

Nja, skojar bara. Men det är ingen tokdyr öl på Röda Sten och som det verkar får man ta med den in i salongen. Annars hade jag gärna haft förfest om jag inte var tvungen att både förbereda och flytta samma helg.

Fuck You, You Fucking Fuck! (eller välkomna!)

Tjena!

Tjôta...

Nån som bott på Stigbergets vandrarhem? Ska jag bo där? Eller ska man snåla in på 640 spänn och sova i bilen.. Kommer det vara tillräckligt varmt, vill jag kramas med min cykel?

Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Tjôta...
>
> Nån som bott på Stigbergets vandrarhem? Ska jag
> bo där? Eller ska man snåla in på 640 spänn
> och sova i bilen.. Kommer det vara tillräckligt
> varmt, vill jag kramas med min cykel?

Lägeheten kommer se ut som en flyttlåda, men det är klart att jag kan erbjuda sovplats. Inte mer än 500 meter från Röda Sten.

Jonatan

Jonatan S skrev:
> Kneecap skrev:
> -----
> > Tjena!
> >
> > Tjôta...
> >
> > Nån som bott på Stigbergets vandrarhem? Ska
> jag
> > bo där? Eller ska man snåla in på 640 spänn
> > och sova i bilen.. Kommer det vara
> tillräckligt
> > varmt, vill jag kramas med min cykel?
>
>
> Lägeheten kommer se ut som en flyttlåda, men det
> är klart att jag kan erbjuda sovplats. Inte mer
> än 500 meter från Röda Sten.
>
> Jonatan

Tjena!

Jag är ju allt annat än kinkig när det gäller sånt.. Det låter som en hit, då kan jag fylla din mage med massa mat och kanske lite öl istället för pengarna..

fan, jag missar det såg jag nu i kallendern när jag skulle skriva upp det.. vad tråkigt =( men men.. vad är en bal på slottet...
mvh.

Tillbaka
Topp