GPS - Klocka eller ren cykeldator?

Flintkalle

Aktiv medlem
Som rubriken lyder, klocka eller cykeldator?
Har kikat på Garmins grejer, dels FR 610 samt Edge 500 med diverse tillbehör.

Vilken av dessa är att rekommendera?
Ser man tillräckligt bra på klockan om man har den monterad på styret tex?

Sen är det ju de med batteritid. Håller klockan för en långtur (10h~)?

Överföring av gps-filerna, nån som fått det att lira med ANT+ i linux?

Senast ändrad:
Körde tidigare med en FR 305 och det funkade bra. Har dock skaffat en Edge 800 då jag ville ha navigation. Vill du ha något som kan användas till annat än cykeln så är väl FR 310XT ett hett alternativ. Kostar lika mycket som 610 men har mycket bättre batteritid och större skärm.

Flintkalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur är batteritiden på Edge 800?
> Kan man tex. köra med extra batteri och byta utan
> att den tappar aktuell rutt?

Det finns tom navdynamoladdare.
Dvs så länge du orkar trampa så fungerar GPSen.

/Håkan

Jag beställde mig en FR310xt idag, valet föll på den för att jag har en gps navigator, som funkar på cykeln. Om jag behöver navigering, samt att jag ville ha nått som funkar även när jag springer orientering och löptränar.

Lånar tråden lite.

Jag funderar på en Garmin Edge 500 (CAD + PULS) men verkar bara finnas cykelfästa till den. Vill även kunna till löpning m.m och cykel. Någon som vet om det följer med eller finnas att köpa fäste för att sätta den på armen?

Annars verkar det luta mot en 310XT men drar iväg i pris om man ska köpa till fäste för cykeln och kadens sensor.

Lutar nästan åt en 800, priserna i Tyskland för en Edge 800 + HRM pack går på ca 3100kr.
Visst, lite dyrare än en edge 500. Men är ju kul med prylar, samt att jag kommer nog främst att använda det för cyklingen.

Tillbaka
Topp