Gravel på Mallorca!

Gravel på Mallorca!
Raggamuffin sa:
Det är väl bland annat för att man inte bara menar att man cyklar på grus utan man är ute efter det man kallar för Gravel som koncept.

.. och det är inte enbart att cykla grus? Genuint nyfiken nu, ingen sarkastisk fråga med andra ord! Jag trodde konceptet innebar grusväg men ryms det mer däri så är det mer förståeligt att inte använda de svenska motsvarande ordet som finns att tillgå.

Gravel på Mallorca!
Wilieran sa:
Raggamuffin sa:
Det är väl bland annat för att man inte bara menar att man cyklar på grus utan man är ute efter det man kallar för Gravel som koncept.

.. och det är inte enbart att cykla grus? Genuint nyfiken nu, ingen sarkastisk fråga med andra ord! Jag trodde konceptet innebar grusväg men ryms det mer däri så är det mer förståeligt att inte använda de svenska motsvarande ordet som finns att tillgå.

Svenska grusvägar är väl oftast betydligt större och bättre än grusvägar på t ex Mallorca (säger jag utan att ha varit på Mallorca). Typ sånt man ser folk cykla på i youtube-videos där man säger att man cyklar gravel är inte vad jag brukar kalla grusväg utan snarare traktorväg.

Gravel på Mallorca!
Gravel är grus oavsett skick.

DSC_0038.JPG

GC grus

Tillbaka
Topp