Gravelgrind - rutehjelp Karlstad/KristineHamn til Ørebro

Hei,

Planlegger å sykle fra ett sted mellom Karlstad og Kristinehamn til Ørebro (Hallsberg). Skal kjøre strekket i sommer, og tenkte å hoppe av for å sykle.

Har tidligere syklet fra Kristinehamn til Hallsberg via Degerfors på racer. Synes veien var litt kjedelig. Har nå gått over til CX, og tenkte at det finnes grusveier jeg kan benytte.

Kan noen hjelpe meg med:
1) Ruter
- Rute mellom Karlstad - Kristinehamn på grus (mindre strekker på asfalt helt ok)
- Rute mellom Kristinehamn - Hallsberg på grus (mindre strekker på asfalt helt ok)

2) Anbefaling kart
Hvilke sykkelkart anbefales for området Karlstad/Ørebro - bør vise både grus og asfalt.

mvh
Jørgen

Hei,

Takk for link. Kjenner til dette kartet, men synes det er litt vanskelig å planlegge ruter utifra denne.

Så om noen har tips på en fin rute fra Degerfors via Kilsberget til andre siden (typ Fjugesta). Helst grus, men kortere partier med asfalt eller enkel sti er også ok. Husk at jeg har CX når man anbefaler sti.

mvh
Jørgen

Inte helt lätt att cykla den sträckan, genom Kilsbergen är det mkt dåligt med alternativ till E18. Iaf var det det när jag cyklade där för ett antal år sen. Trakten är inte särskilt cykelvänlig, tyvärr!

jorgen_danmark skrev:
-------------------------------------------------------
> 2) Anbefaling kart
> Hvilke sykkelkart anbefales for området
> Karlstad/Ørebro - bør vise både grus og
> asfalt.

Du kan hitta grus/asfaltvägar här
https://nvdb2012.trafikverket.se/SeTransportnatverket
Zooma in på det område som intresserar dig,
I högra rutan "Dataslag på karta" i övre rullisten välj "Väguppgifter"
i den undre rullisten välj "Slitlager"
Då ser du vilka vägar som är asfalt (Belagd) resp grus.

Vill du kolla vilken väg som är backigast kan du göra det med tex
http://bikeroutetoaster.com

/Håkan

Takk for tips!

Får titte litt på kart og se hva jeg finner ut. Ser ut som beste rute blir Kristinehamn - Degerfors og så sør om kilsbergen mot Fjugesta.

Den siden til trafikverket var veldig bra.

mvh
Jørgen

Tillbaka
Topp