GT Avanalche 1.0 från Cstall.com

• Trådstartare Trådstartare smurfen
  • Start datum Start datum
Det låter lite för bra för att vara sant. Kostar den under 7000kr så är den sannerligen ett kap. Till och med gaffeln är hyggligt bra och det är ovanligt på cykalr under 10-12 tusenlappar och nu är det dessutom bra bromsar, växlar, vevparti, ok hjul osv..

Bild och spec stämmer inte överrens iaf.

cykelstället har bytt ägare (efter nyår), sajten är inte uppdaterad sedan de tog över. Jag skulle bli mycket förvånad om de har den hojen till det priset. Fick känslan att det var gammal info på sajten även med förra ägarna. Jag kan inte påminna mig att jag såg en enda GT när jag var där förra veckan.

Men de nya ägarna verkar helt ok, nu har de bl a Focus & Gary Fischer i sortimentet. Så det är värt ett besök om du är ute efter en ny mtb i Gbg.

Det är nog fel spec på den cykeln. Rätt spec enligt GT är:

Fork: Rock Shock Judy C
Crankset: TruVativ 5-D Powerspline
Bottom Bracket: Power Spline Cartridge Sealed
Pedals: ATB Resin body, Steel cage, toe clip compatible
Front Derailleur: Suntour XCC-504
Rear Derailleur: Shimano Deore LX
Shifters: Shimano Deore 9-speed integrated
Rear Cogs: SRAM Nine speed index cassette, 12-32
Rims: Alloy double wall ATB with CNC brake surface
Tires: Tioga Factory Extreme Front and Factory XC rear 26 x 1.95
Front Hub: Shimano Disc
Rear Hub: Shimano Disc 9 speed
Spokes: Stainless steel, 14 gauge
Nipples: Brass CP
Front Brake: Avid cable actuated disc brake
Rear Brake: Avid cable actuated disc brake
Brake Levers: Avid Speed Dial
Handlebar: Alum. 20 mm Rise, 6 degree bend, anatomically sized
Stem: GT Design, Tig welded threadless, 10-degree rise with 4-bolt face plate
Grips: GT ATB
Headset: Zero Stack system for 1 1/8"
Saddle: GT MTN
Seat Post: Alloy Micro adjust
Seat Clamp: GT Forged Alum QR

Sen finns ju vetrtionen som är på bilden också med v-bromsar. Jag gissar att det inte var mycket som blev rätt den dagen den sidan uppdaterades.

Ja den finns på cykelringen för 6000kr med de speccsen som rock skrev. Nöjer man sig med V-bromsar så går det på 5000kr. Det är halva priset, men de har dem alltid. Helt klart bra cykel för pengarna.

Enda skillnaden på min är att där sitter Hayes hydraliska skivbromsar, inte Avid.
Jävligt skön cykel till bra pris tycker jag, inte så farligt tung heller för det priset. Min vägde 12.7Kg häromdagen och då är det en Large.

Min sambo köpte samma modell fast 2005:an för 4' från Cykelringen. Men då var det Judy TT gaffeln på.

Tillbaka
Topp