[halv-OT] Doh! Usel måndag igen
Efter att skurit mig på paraplyt(!) i stormen i Gbg förra måndagen var det dags för ytterligare en katastrof-måndag. Var lite osäker på om jag skulle cykla i morse eftersom det hade varit kallt under natten, och eftersom jag inte har skaffat dubbdäck, men det var ingen is på asfalten så jag tog cykeln till universitet. Har kommit en bra bit när det helt plötsligt är frost/snö på vägbanan, och jag börjar cykla lugnare. Och så, sista vänstersvängen in till "parkeringen" så...pang, glömmer bort underlaget och bakhjulet släpper. Sen låg man där som en Rembrandt. Som den man man är reser jag mig bara upp, borstar av byxorna, har lite ont i vänster handled, några skrapsår på benet och höften, och går in på föreläsningen.
Börjar göra mer ont i vänsterarmen timmen efter och ser att vänster armbåge inte längre liknar den högra. Uppenbarligen ramlade jag riktigt illa på armen. Sticker till sjukhuset och några timmar senare visar det sig att jag har fått en spricka i ena underarmsbenet. Nu hade jag dock tur - frakturen var uppenbarligen på ett "bra" ställe och jag slipper gips. Istället blir det bara mitella några dagar och förhoppningsvis bra snabbt igen.
Vad vill jag då säga? Jo, underskatta ALDRIG underlaget, var uppmärksam. Det kunde ha gått värre. Kanske självklart för er, men ändå...
Börjar göra mer ont i vänsterarmen timmen efter och ser att vänster armbåge inte längre liknar den högra. Uppenbarligen ramlade jag riktigt illa på armen. Sticker till sjukhuset och några timmar senare visar det sig att jag har fått en spricka i ena underarmsbenet. Nu hade jag dock tur - frakturen var uppenbarligen på ett "bra" ställe och jag slipper gips. Istället blir det bara mitella några dagar och förhoppningsvis bra snabbt igen.
Vad vill jag då säga? Jo, underskatta ALDRIG underlaget, var uppmärksam. Det kunde ha gått värre. Kanske självklart för er, men ändå...