Halvlänk till 1/2" x 3/32"

gandhi

Aktiv medlem
Lyckades trampa av halvlänken på gårdagens stigtur med singlespeeden. Jag har en ny KMC Z1-kedja i lådorna, men behöver en halvlänk för att få till kedjelängden (nej jag kör inte NW-klinga/drev). Cykelns trackends är ganska korta och jag har breda (2,6") däck som inte får plats om jag gör kedjan kortare (skjuter fram hjulet), så en halvlänk för KMC Z1-kedjan (1/2" x 3/32") är det som löser problemet.

Vilka butiker i Stockholm har halvlänkar för kedjor i 1/2" x 3/32"?

1655099457579.png

Varken TCM eller Moréns i Kärrtorp har halvlänkar (half link, halflink halfling).

Visst kan man beställa, men jag vill ut i skogen den här veckan...

Fortsätter sökandet - "Find the Halfling!"

Både Urban bikewear och EttEttSex påstår att de brukar ha. Jag har dock aldrig lyckats gå in där och köpa. Men nån dag kanske.
Jag beställde från Bike Inn. Har en över hemma men är bortrest nu. Tyvärr

Stalle

Var inne på 116 och köpte en, men den är nog för 1/8" (3,2 mm breda rullar). De hade bredare också, men de är ju BMX-inriktade och till det finns det kedjor som är ännu bredare. Det som är smalt för BMX är inte så smalt.

Jag behöver 3/32" bred (2,4 mm) mäter på KMC Z1-kedjan strax under 2,5 mm och mäter halvlänken till nästan 3,6 mm över rullen och det syns tydligt att den inte matchar kedjan.
20220614_144609.jpg

Verkar som om jag behöver beställa, men då blir det ingen stigcykling denna vecka.

Jag ger upp att hitta 3/32" Hobbit över disk i 08. ATR hade massor (och de var trevliga), men det hjälper inte för det var till 1/8" länkbredd.
Nätet har såklart så det blir en beställning nu.

Tillbaka
Topp