hammarby hill XC

hammarby hill XC
Jag var positivt överaskad av banan. Tisslades om långa trista grusvägar. Det var iof mycket grus men det var också väldigt kurvigt. Krävdes kännsla för att få med sig farten. Skogspartierna var också tekniska jämfört med LL.

På det hela var det ett bra arr sol, folk, prylar, dörtkids och stadsnära. Kändes frääscht. Lite tunt med folk i tävlingsklasserna loppet förtjänar fler.

hammarby hill XC
Dolk skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var verkligen jätteroligt. Har inte stått
> på pallen sen skidtävlingen på dagis.

Det var verkligen dags. Inga mekaniska problem den här gången? ;-)

hammarby hill XC
Justus skrev:
-------------------------------------------------------
> 450 spänn för att köra 3 varv på en
> 20-km-slinga (som tydligen är mest grusväg)
> lockar tyvärr inte mig...

Om du anmäler dig i sista stund ja. Anmälan innan sista juli kostade det 300kr.

hammarby hill XC
@imjg
"Björn du ser alltid så plågad ut när du cyklar" -Kajan. Så där är det väl inget nytt under solen :)

@madeiraguide
Eh, vill minnas att du som påpekade att jag såg bajsnödig ut när jag skulle plocka upp ett papper från golvet. Grattis till ett bra arr av roslagshösten, själv.

Det loppet har emot sig, som även har skrivits i tidigare inlägg, är:
Hög koncentration av både lattermammor och nummerlappshetsade svettos
Snabba kurviga motionsspår

Jag tror det vore bra att försöka få bort sträckningen promenadvägen längs vattnet strax innan varvning. Hela sträckan är väl ca 150m från den hårde vänstern till fredellsträbron.

hammarby hill XC
Dolk skrev:
>Jag tror det vore bra att försöka få bort sträckningen promenadvägen längs vattnet strax innan >varvning. Hela sträckan är väl ca 150m från den hårde vänstern till fredellsträbron.

Jag var ansvarig för just denna sträckan nu i Lördags. Det är helt klart olyckligt att tävlingen gå på denna gångväg. Jag har framfört detta till tävlingsledningen men det är mycket svårt att hitta ett alternativ. Det kanske skulle kunna gå att trokla fram banan i skogen ovanför på något sätt. Får se om det går att förbättra till nästa år.

Till nästa år lovar jag att nummerlappsutdelningen kommer fungera bättre. Jag skall öva på Exel och pekplatte styrning.

hammarby hill XC
Angående anmälningsavgifter.

Jag tycker det känns bra att betala och därmed ge förutsättningar till ideella föreningar. Föreningar där eldsjälar lägger ner mycket ideelt arbete för andras skull.

hammarby hill XC
Ok här kommer några bilder från HHXC... mycket nöje! :-)
(ps Skriv "Fotograf: David Olsson" om du vill använda på din egen hemsida)

DSC_0003.jpg ht=300

DSC_0004.jpg ht=300

DSC_0008.jpg ht=300

DSC_0010.jpg ht=300

DSC_0012.jpg ht=300

DSC_0015.jpg ht=300

DSC_0019.jpg ht=300

DSC_0048.jpg ht=300

DSC_0074.jpg ht=300

DSC_0087.jpg ht=300

Bilagor

• DSC_0004.jpg
    DSC_0004.jpg
    34.8 KB · Besök: 43
  • DSC_0008.jpg
    DSC_0008.jpg
    35.8 KB · Besök: 38
Senast redigerad av en moderator:
hammarby hill XC
Körde visserligen bara ett varv men det var bara där och en gång på gruset innan sigpartiet norrut mot Hellasgården som jag var tvungen att anpassa farten efter lördagsflanörer. Det kändes dock inte helt stabilt att komma brakandes ner mot vattnet där (gör ju aldrig det, vet inte hur många gånger jag fått skit för att jag enligt mötande ska ha cyklat fort/vårdslöst på den sträckan)

> Jag var ansvarig för just denna sträckan nu i
> Lördags. Det är helt klart olyckligt att
> tävlingen gå på denna gångväg. Jag har
> framfört detta till tävlingsledningen men det
> är mycket svårt att hitta ett alternativ. Det
> kanske skulle kunna gå att trokla fram banan i
> skogen ovanför på något sätt. Får se om det
> går att förbättra till nästa år.

Tillbaka
Topp