Handla från Wiggle/ CRC?

pnyberg

Aktiv medlem
Handla från Wiggle/ CRC?
Nu som Wiggle/CRC inte längre skickar till Sverige så undrar jag om någon vet någon tjänst som skickar vidare paket från england till Sverige?
Just nu ha rCRC helt bonkers priser på många bra produkter och om frakten blir något dyrare kan det fortfarande vara ett riktigt bra köp.
Såklart ska jag inte köpa hela cyklar - men snarare kanske en billig ram, styre, sockar, däck etc. Grejer som man extremt sällan orkar bry sig om att ta ett garantiärden på och hellre bara fixar själv om olyckan är framme.

Handla från Wiggle/ CRC?
Hade faktiskt tänkt ställa samma fråga. Framförallt då det finns vissa produkter som inte går att hitta i andra butiker. Men misstänker att någon typ av pakettjänst också betyder tullhantering osv vilket ökar kostnad, strul osv. Men ja, något kryphål hade varit trevligt ?

Handla från Wiggle/ CRC?
Wiggle och Bikester står varandra nära. Eftersom UK gått ur EU, så hänvisar Wiggle till Bikester för att du ska slippa eventuell och trolig tullhantering.

Handla från Wiggle/ CRC?
Wiggle och Bikester står varandra nära. Eftersom UK gått ur EU, så hänvisar Wiggle till Bikester för att du ska slippa eventuell och trolig tullhantering.
Jo det är ju ingen nyhet. Det gjorde de långt innan de stängde ner för EU beställningar Egentligen redan när de gick ihop i samma koncern. Då började Bikester lagerhålla exempelvis Dhb och Lifeline tillbehör och kläder samt Nukeproof och Vitus. Men det var fortfarande så att utbud och även priser var bättre på Wiggle/crc i de flesta fall. Nu är det ju rätt tomt på Bikester om man säger så

Handla från Wiggle/ CRC?
Jäkligt synd om detta betyder att Nukeproof kommer att reduceras till katalogcyklar till överpris. :/
Det kändes annars som att Nukeproof var på gång nu med en ny lineup som var riktigt vass. Har själv haft en Giga, väldigt bra cykel... bara lite för köttig för det mesta i närheten av mig ?

Senast ändrad:
Handla från Wiggle/ CRC?
Fick upp detta på wiggle.com/se

Bilagor

• IMG_4335.jpeg
    IMG_4335.jpeg
    247 KB · Besök: 164
Handla från Wiggle/ CRC?
Upp till 10m GBP. Är det en bikester deal så blir det några 10s kedjor som måste säljas till överpris för att räkna hem det.

Handla från Wiggle/ CRC?
Jag tycker det är mer synd att förlora CRC/Wiggle och deras inhouse brands än bikester faktiskt. Dhb, Prime och Lifeline har jag haft bra erfarenhet av. Hade ett par saker på inköpslistan som gick i stöpet med att de slutade sälja till Sverige och nu kan man nog glömma det helt
Vet inte om Dancykeloskid fortfarande får tag på Lifeline, eller om det bara grejor som fortfarande finns i lager:

Handla från Wiggle/ CRC?
Jag tycker det är mer synd att förlora CRC/Wiggle och deras inhouse brands än bikester faktiskt. Dhb, Prime och Lifeline har jag haft bra erfarenhet av. Hade ett par saker på inköpslistan som gick i stöpet med att de slutade sälja till Sverige och nu kan man nog glömma det helt
Håller med men samma grejor såldes som lifeline xtool osv så kanske går att hitta. Såg nåt på bd som var identiskt med xtool

Handla från Wiggle/ CRC?
Jo sakerna finns rätt ofta ombrandade men lifeline grejerna var bra prissatta. Men främst är det väl Dhb och Prime. Har en del dhb merinoplagg som varit jättebra. Hade varit trevligt att köpt på sig en extra body till sitt primehjul och sånt smått.

Handla från Wiggle/ CRC?
Handla från Wiggle/ CRC?

Å sen får vi se hur det blir...
Håller tummarna att det blir nåt bra förhoppningsvis som de var innan brexit?

Handla från Wiggle/ CRC?
Någon som köpt något från Wiggle sedan "omstarten"?

Så här står det i FAQ och i "terms & condition"

Our goods
For customers based outside the UK but in the EU: the prices for goods on the Website include all applicable taxes.

Delivery Options
All orders are shipped from the UK and, therefore, deliveries made to countries outside the UK may be subject to customs, legal, regulatory and certain practical restrictions. It is your responsibility to pay any additional taxes, fees or levies, import duty or other fees required by the local customs authority in order to release the goods to you.

I FAQ står det
"If you order from us from outside the EU, there might be import duties and taxes to pay to get your parcel."

Så lite tvetydigt, men jag tolkar det som att svensk moms är inkluderat men inte tull (däremot är väl <1800 kr fortfarande tullfritt?) Det finns inget sätt att andra land så att priserna justeras utan det är alltid samma pris för produkterna vilket gör mig lite skeptisk.

Handla från Wiggle/ CRC?
Någon som köpt något från Wiggle sedan "omstarten"?

Så här står det i FAQ och i "terms & condition"

Our goods
For customers based outside the UK but in the EU: the prices for goods on the Website include all applicable taxes.

Delivery Options
All orders are shipped from the UK and, therefore, deliveries made to countries outside the UK may be subject to customs, legal, regulatory and certain practical restrictions. It is your responsibility to pay any additional taxes, fees or levies, import duty or other fees required by the local customs authority in order to release the goods to you.

I FAQ står det
"If you order from us from outside the EU, there might be import duties and taxes to pay to get your parcel."

Så lite tvetydigt, men jag tolkar det som att svensk moms är inkluderat men inte tull (däremot är väl <1800 kr fortfarande tullfritt?) Det finns inget sätt att andra land så att priserna justeras utan det är alltid samma pris för produkterna vilket gör mig lite skeptisk.
Köpte skor från CRC i januari och betalade det pris som uppgavs på hemsidan plus frakt, tillkom ingenting därefter.

Tillbaka
Topp