Handskydd?

Tomcat1

Aktiv medlem
Handskydd?
Vid första titt så kändes det yeah wow måste-ha, nu när det lagt sig ser det mera ut som något jag inte betalar mera än 300kr för. Och då blir det svårt för ett par kostar 600 kr.

Vad exakt är det det ska skydda för? Eftersom det är i plast så kommer ett hårt träd kännas lika hårt som utan dessa "skydd"

Om det är mera sly format på buskagen därute så visst då skyddar det nog. Men jag bävar ändå för det hårda trädet som är det största problemet.

Ser coolt ut? Ganska.

Bilagor

• AVS-Racing-Handguards-review7-580x387.jpg
    AVS-Racing-Handguards-review7-580x387.jpg
    16.3 KB · Besök: 422
Handskydd?
Raggamuffin sa:
Inte heller riktigt med på det. Inget grussprut från hojen framför som på mx.

...och inte lär problemet med kylande fartvind vara särskilt stort det heller på en MTB.

Tror helt enkelt "det ska se coolt ut". Man härmar det motordrivna till ganska liten nytta förutom(?) det estetiska.

Handskydd?
Me like! Har monterat handskydd, dels gillar jag utseendet och har gjort så dom senaste 22åren, varav de första 20 var på mx. Funktionsmässigt vill jag skydda bromshandtagen från grenar, har några stigar där det piskar ordentligt på händerna.

Handskydd?
Gamla hederliga barends av rejäl modell ger samma skyddsfunktion, dock omodernt och därmed ocyklingsbart.

Bilagor

• AEFB6627-3652-456D-AE25-3310B2953CDE.png
    AEFB6627-3652-456D-AE25-3310B2953CDE.png
    111.9 KB · Besök: 120
Handskydd?
En tur genom buskage eller sly var det jag också tänkte på.
Men inte för att skydda några händer, utan för att förhindra att bromshandtagen trycks in och bromsar.
Men jag brukar sätta händerna mellan styret och handtagen då, det fungerar hjälpligt.

Handskydd?
ForesterGuy sa:
Politikerna borde se till att kvistarna kapas bort. Handskydd är det sista steget, då kan man ju lika gärna ha hjälm på huvudet också.

Jag har hört att de redan börjat grusa stigarna och sätta upp ledstänger.

On topic så låter det otäckt att bromsarna trycks in men det har aldrig hänt mig men slå i träd hårt har hänt med blandat resultat.

Handskydd?
Du kan säkert klämma på ett par MC-skydd. Det brukar man kunna hitta för ett par hundralappar. Skyddar bra, åtminstone. :-)

Bilagor

• KTM.png
    KTM.png
    73.7 KB · Besök: 159
Handskydd?
Jag röstar ändå för att den viktigaste punkten är att det ser ballt ut :) Enduroskydden till motorcykel ger inte samma intryck med bågen till utsidan, tycker jag.

Handskydd?
Jag har nästan mosat lillfingret med nya breda styren, 800 mm.
Barkbusters for the win, det är vad de heter på engelska, har inte med grus att göra, även om de skyddar mot det också.

De gånger jag otbar brukar hojjen följa med en del av varvet så jag tror inte det är ett stort problem alls. Vem otbar utan att hojjen följer med? Det är väl omöjligt?

Handskydd?
Stervelo sa:
Jag har nästan mosat lillfingret med nya breda styren, 800 mm.
Barkbusters for the win, det är vad de heter på engelska, har inte med grus att göra, även om de skyddar mot det också.

De gånger jag otbar brukar hojjen följa med en del av varvet så jag tror inte det är ett stort problem alls. Vem otbar utan att hojjen följer med? Det är väl omöjligt?

Jag brukar släppa cykeln när det barkar åt fanders så nej man måste inte ta med sig cykeln.

Tillbaka
Topp