Hantverkarhandskar som substitut till cykelspecifika vinterhandskar?

Wiciman

Aktiv medlem
För mig som fryser något fruktansvärt om händerna så fort termometern pekar ner mot nollan blir det snabbt dyrt om man ska köpa cykelspecifika finhandskar för ändamålet.

Blev därför glad när jag klickade hem dessa till ett riktigt bra pris 149:- + frakt 59:-. Komplett med löstagbar innerhandske, touchscreen-kompatibilitet och påstått regntäta.

Har använt Guide-handskar på både MTB o landsväg tidigare med bra resultat.

Bara nu de inte visar sig vara för styva för drop bars.

1761661248507.webp

Kan återkomma med en mini-review när jag fått hem dem.

Jag testade också beställa, men det ser ut att saknas en siffra i priset, vi får se vad som händer.

Har själv jobbat inom E-handel och sett detta ske, följt av att handlaren försöker rätta till det. Man kan som konsument dra detta hur långt som helst om man vill ha det juridiskt bedömt vad som är ett "uppenbart" fel pris. Min magkänsla är att felet är så stort att det är till företagets fördel.
https://www.ullaredlantman.se/kopinformation.html#:~:text=Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. uppenbart felaktigt pris, saldofel, bildfel eller tryckfel) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand

Senast ändrad:
Har handlat en del från dem tidigare och det är inte alls omöjligt att priset är korrekt. Lägsta pris senaste 30 dagarna talar också för det.

Jag testade också beställa, men det ser ut att saknas en siffra i priset, vi får se vad som händer.

Har själv jobbat inom E-handel och sett detta ske, följt av att handlaren försöker rätta till det. Man kan som konsument dra detta hur långt som helst om man vill ha det juridiskt bedömt vad som är ett "uppenbart" fel pris. Min magkänsla är att felet är så stort att det är till företagets fördel.
https://www.ullaredlantman.se/kopinformation.html#:~:text=Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. uppenbart felaktigt pris, saldofel, bildfel eller tryckfel) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand
Hänger inte riktigt med. 149:- är ju priset och det de har dragit för mig (plus frakten).

Säljaren har ofta sådana här super deals på kläder.

Har du fått dem för 14:- eller hur menar du?

Och på Tradera är det en typ som kanske köpt på sig ett lager för priset ovanför, och som säljaren försöker kränga för minst 299kr/st.

Screenshot_20251028-163355.Chrome.webp

Man blir ju litet misstänksam när de kostar 1/5-del av andra butikers pris, eller än mindre. Kanske har det blivit fel någonstans, eller så är modellen på väg ut av något skäl.

Hänger inte riktigt med. 149:- är ju priset och det de har dragit för mig (plus frakten).

Säljaren har ofta sådana här super deals på kläder.

Har du fått dem för 14:- eller hur menar du?
Jag har antagit att 149 är för lågt för att vara sant när övriga säljer dessa betydligt dyrare. Men i skenet att det är en utgående modell förstår jag nu bättre. Oavsett hoppas jag priset stämmer!

Man blir ju litet misstänksam när de kostar 1/5-del av andra butikers pris, eller än mindre. Kanske har det blivit fel någonstans, eller så är modellen på väg ut av något skäl.
En grej är ju också att arbetskläder ofta har höga priser, men företagen handlar ändå plus att dom ofta har rabatt.
Vet att Sixten Fors som nu har annat nick här också cyklar i Guide.

Beställde oxå och fick dem i fredags så jag kommer inte att frysa om fingrarna i vinter 👍

Får intrycket av varudeklarationen att de är gjorda i Finland, ett gott tecken. De gör inte mycket i Finland, men de gör det bra, hihi!

En riktig vinterhandske och speciellt en utan uttagbart foder bör inte vara vattentät. Det riskerar att bli ganska blött om fingrarna och det är svårt att tvätta.

Fick mina idag. Riktigt imponerande kvalitet. Känns gedigna. Lite ovant med lobster-modellstuket men man vänjer sig väl. Valde strl 10 och de passar men kunde gått upp en storlek för lite mer luft/isolering mellan tyg o hud. det enda jag inte får rätt på är touch screen-funktionen, de lirar inte alls med min Phone.

Tack för tipset! Jag hade just tagit upp och vaxat in mina sällabbar för säsongen. (https://rodastjarnan.com/handskar/civila-handskar-och-vantar/forsvarets-skidhandske-27053)
Jag trodde att de vita fulingarna var höjden av vinterpendling. Men kanske att de hamnar i skuggan bakom de nya, det är lyxigt att kunna greppa bromsen med ett finger, även om det blir lite halt med foder i handflatan.
Storleken känns liten, tills jag tog ur innerhandskarna, sen känns de helt standard. handskar-forsvarets-skidhandske-27053-c1.webp
Sällabbarna är ett bra alternativ om man vill ha något heltäckande med bra grepp.
Finns dessutom med patina(!) här

Bar mitts är det enda som funkat för mig på pendeln(bockstyre). Mtb cyklar jag väldigt sällan vintertid men gör jag det blir det lite kortare men mer intensiva pass och då blir man ju varm oavsett

Tack för tipset! Jag hade just tagit upp och vaxat in mina sällabbar för säsongen. (https://rodastjarnan.com/handskar/civila-handskar-och-vantar/forsvarets-skidhandske-27053)
Jag trodde att de vita fulingarna var höjden av vinterpendling. Men kanske att de hamnar i skuggan bakom de nya, det är lyxigt att kunna greppa bromsen med ett finger, även om det blir lite halt med foder i handflatan.
Storleken känns liten, tills jag tog ur innerhandskarna, sen känns de helt standard. Visa bilaga 803139
Sällabbarna är ett bra alternativ om man vill ha något heltäckande med bra grepp.
Finns dessutom med patina(!) här
Sällabbar var nytt det har jag inte hört förr :) Använder de vita snyggingarna, försvarets skidhandskar i getskinn, när det behövs heavy-duty, absolut högsta kvalitet på dem. Sydde ett par i vindtyg efter samma mönster, och de används frekvent antingen med lovikavantar i ull som inner eller om det inte är riktigt så kallt som extra utanpå mina vanliga cykelfingerhandskar. När det är kallt är tumvantar helt överlägsna.

Senast ändrad:
Billiga arbetshandskar som säger dom är vattentäta har ofta/alltid en plasthanske i sig för att bli det och det funkar väl hyggligt men om man svettas så är det besvärligt att bli av med det.
Jag köpte på mig 24-par billiga halvläderhandskar med "plastpåse" när björnhansken försvann för 34kr/paret och använder dom fortfarande flitigt under skoterkörning och diverse men ska jag vara ute flera timmar utan möjlighet att byta handskar så måste jag välja handskar utan denna plast, t ex hestra i helläder.

Att svettas på en mtb är inte tänkbart för mig i plasthanske men vardagscykling hade gått bra men det gör jag inte mycket på vintern, jag cyklar egentligen bara på vårvintern och då med tunna längdskidhandskar som inte är vattentäta.

Senast ändrad:
Fick mina idag. Riktigt imponerande kvalitet. Känns gedigna. Lite ovant med lobster-modellstuket men man vänjer sig väl. Valde strl 10 och de passar men kunde gått upp en storlek för lite mer luft/isolering mellan tyg o hud. det enda jag inte får rätt på är touch screen-funktionen, de lirar inte alls med min Phone.
Exakt så, känns betydligt varmare än mina grip grab lotter åsså.
Lär funka både till jobb och distans.

Köpte också ett par. I storlek 12. Turlige små i storleken, har annars 11. Blir perfekt för både snögrottsbygganden och andra blöta vinterlekar.

Tillbaka
Topp