Happy cliff ride

Trailmaster

Aktiv medlem
Happy cliff ride
Ja vad är nu detta jo jag inbjuder till klippcyckling ute i Gbg,s norra skärgård närmare bestämnt på Öckerö nu på lördag 2/6 eller Söndag 3/6 beroende på väder och intresse.
Cycklingen liknar ju inte den som vi brukar där man följer stigar o leder utan här liknar mer trial.
Men jag kan utlova en dag med go cyckling och kanske också bad.
Mer info om tid o plats kommer fram i veckan.

//Gerry

Happy cliff ride
Funderade häromdagen om det inte vore kul att cykla i skärgården, men som det xc-svetto jag "samhällsklassats" till så blir det MTB-vättern och BCA-racet kommande helg i JULI(2-3/7). Hoppas kunna hänga på snart igen.

Happy cliff ride
Snackar vi mer påfrestningar än vanligt på hojen? (Lite mesig just nu efter att ha delat på framgaffeln, vilket orsakade mig en riktigt ryslig vurpa för ett tag sedan.)

Hinner jag bara få hem och installera nya ytterbenen, så skall jag försöka dyka upp. (Iofs måste jag nog fixa bil eller nåt också - lite väl lång tranportsträcka annars?)

Happy cliff ride
Låter kul, ska försöka va med. Cyklade på Fotö och Hönö förra året, blev mycket kånkande och inte så mycket cyklande men det kan ju va kul att prova Öckerö också.

Happy cliff ride
Jag kommer nog också. Jag bor på Björkö och det hadde varit kul att testcykla de andra örarna. Om du aldrig varit på Björkö och cyklat får du gärna komma och prova. Det går i alla fall att få en timmes cykling utan att cykla på samma ställe för många gånger.

Alex

Happy cliff ride
Jag kommer att cykla ut dit hela vägen till färjeläget, så om någon vill haka på så blir det lugn och fin transportcykling från Franssons när väl tid och dag är bestämt. :-) Drygt en timma tar det dit ut räknar jag med.

/Leo

Happy cliff ride
Bra initiativ Gerry. Detta hänger jag givetvis med på. Egentligen borde väl jag ha tagit initiativ till en sådan här tur eftersom jag bor på Öckerö och cyklar mycket i terrängen både på Öckerö och Hönö. Anledningen till att jag tvekat är att jag varit lite orolig för hur det kan tas upp med ett gäng MTBare på den lilla ytan det ändå handlar om. Förhoppningsvis ligger väl de flesta vid badet.

/Anders

Happy cliff ride
Halva veckan gått helgen närmar sig.
Alex annledningen är att jag är född o uppväxt där så jag känner ju till området.
Jag har varit ute och fått ihop några sammanghängande leder så jag tror det blir förhopningsvis en heldag.
Går även bra att ta med övriga familjemedlemar då vår bas blir vid Hjälvik badplats.

//Gerry

Happy cliff ride
Man kan komplettera med en tur till Hönö också. Där kan man få lite Moab-känsla om än för mycket korta distanser. Iallafall har den assocationen framförts av en kompis som anser sig veta.

Cykla upp på Öckerös högsta berg kan rekommenderas. Går fint med hyfsad teknik bara man vet vägen och det gör jag.

Gerry: Jag tror att jag vet vem du är men inte så mycket mer. Är också född och uppvuxen här. Skall hänga med på torsdagens tur så då kan vi stämma av :-) Har också som förhoppning att kunna hänga med på någon av dina turer i Vättlefjäll men hittills har det aldrig passat

Jag röstar för lördag för cliff riden ty på lördagkvällen är jag bjuden på en tillställning som kommer att leda till stor trötthet på söndag.

/Anders

Happy cliff ride
Bara att haka på, jag ska cykla dit ut från Franssons... :-) Exakt tid kommer senare, när vi vet om det blir lördag eller söndag och vilken tid det är som gäller vid färjeläget.

/Leo

Happy cliff ride
okej, men vart ligger franssons? jag har ett dåligt lokal minne..
sen ska vi köra i ett högt tempo? jag har inte specielt bra på "snabb köring" eller va man nu kallar det ;D

Happy cliff ride
scrap: Du var väl(Franssons) där i tisdags? :-) Det blir inget "tempo" körning, runt 20-25km/h gissar jag?

/Leo

ps. Korsningsgen Delsjövägen/Virginsgatan, där vi samlas innan alla cykelturerna.

Happy cliff ride
Ytterligare en röst på lördag, vädret verkar dock rösta på söndag för tillfället men det kan ju ändra sig rätt snabbt på sommarn.

Edit: Vädret hade visst laggt ner in röst och säger nu molnigt båda dagarna (enligt svt:s hemsida)

Senast redigerad av en moderator:
Happy cliff ride
lördag verkar bäst för mig.

leo färjorna går typ hela tiden bör gå ca var 15e minut vid den tiden. jag står nog och väntar på cykelbanan efter älvsborgsbron om jag kommer så jag ser väl när ni kommer farandes. ni tar göta älv antar jag?

Happy cliff ride
Kneecap skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjena!
>
> Hälsa familjen Utbult..
>
> __________________________________
> Stolt ägare till "Snyggast hoj i stan", vunnet
> under Fyllekattan!

Jag har snackat med en av Utbultarna idag =)

Happy cliff ride
hmm nu verkar det bättre med söndag faktisk... men det ser ju ut att bli lördag.
Den stora frågan: Flatties eller SPD? Blir det bara "trials-aktig" åkning? Eftersom jag inte äger några ordentliga flatties så blir nästa fråga: Köpa de billiga wellgo från c-city eller köra med plastpedaler a la billigar mtb-cyklar?

Happy cliff ride
Det funkar med vilka pedaler som helst, kommer själv att köra SPD och någon ren trialcykling blir det inte utan mer stökig teknisk cykling. Visst finns det trial-klippor där, men det är nog rätt få som ens någon som klarar av att cykla så... ;-)

/Leo

Happy cliff ride
jojo. men jag var ute och ställde in en bra sadelhöjd för den här typen av cykling på berget jag har bakom huset (äkta bohusgranit :P), och jag kände mig väldigt osäker med spd:erna. Kan bero på att det under den här förkylningstiden mest har blivit lekcykling med skit-plattisarna :)

Happy cliff ride
Kan ju vara idé att ta med flatties också, då kan man ju byta om det visar sig "omöjligt" annars... :-) Trailmaster/Gerry tipsade även att det kan vara bra med ben/armbågsskydd om man vill prova de värsta bitarna.

/Leo

Happy cliff ride
ErikPe: Norra skärgården är det som gäller, Öckerö, dvs hisingssidan. Så det blir en cykeltur Franssons-Hjuvik(ej Saltholmen). :-)

/Leo

Happy cliff ride
Nu börjar det kanske bli dags att bestämma tid och samlingsplats? Jag tror inte jag hittar till hjälvik, så samling vid färjeläget (på öckerö) kunde kanske vara en idé? Jag ska vara borta hela kvällen så om vi kunde bestämma nåt innan kl 15 skulle det vara bra :)

Happy cliff ride
Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> ErikPe: Norra skärgården är det som gäller,
> Öckerö, dvs hisingssidan. Så det blir en cykeltur
> Franssons-Hjuvik(ej Saltholmen). :-)
>
> /Leo

Ja... Jag tänker inte!!! Vi har till och med haft vår båt hos Öckerö bil och båtlack... och jag kört dit 30 ggr förra året.... men jaja.. =)

Happy cliff ride
Verkar i nuläget som vädret blir okey båda dagarna så vi siktar på att köra i morgon lördag.
Vi sammlas vid Hönö färjeläge kl 11,00 ca.
Kör eller cykla (drygt en tim med cykel)mot Torslanda Öckerö tag vägverkets färja till Hönö vid lilla varholmen (obs tag inte Björköfärjan)
Basen för cyklingen blir vid Hjälviks badplats finns en stor parkering där blir det ett fåtal bilar kan vi parkera längst ut vid Hummerviken där vägen tar slut.
Räkna med två tre tim cykling kanske mer.

Välkommna
//Gerry

Senast redigerad av en moderator:
Happy cliff ride
Hmm... färjan går väl till öckerö? kan vi inte mötas vid öckerö färjeläge då? Eller är det nåt jag inte vet? Jag är lite förvirrad nu...

Happy cliff ride
Wasabi:
Färgan går till Hönö, sen är det en kort bro över till Öckerö, står nog både Hönö och Öckerö på färgan.

Leo:
När tror du ni passerar Bräckemotet(mellan Älvsborgsbron och Lunbytunneln) ungefär?

Tillbaka
Topp