[HAPPY EASY] Änggården, Tisdag 17/7 18.00

brummeln

Medlem
Var längesen vi körde Änggården nu så det är hög tid att damma av stigarna ordentligt.
Samling Botaniskas Entré 18:00
Ca 2-2,5 timme i Änggårdsbergen, tempo ungefär som i kön på Onsdagsturerna (eftersom det är där jag brukar ligga) :)
Vi söker upp så mycket teknisk stig vi kan men tar det i ett tempo så alla kan hänga med.
//Micke

Kommer också. Bifogar bild från min semester i Norra Italien som lite förrätt till kvällens aktiviteter.

Peter S

broItalienmtb.jpg

Senast ändrad:
Första gången jag är in på happy, vet inte hur det här funkar är det öppet för alla att hänga på? i så fall var ligger Änggården Botaniska?

Det är öppet för alla. Kravet är en fungerande MTB samt hjälm på huvudet.

[edit]: Botaniska entrén är samlingsplatsen

Senast ändrad:
plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är öppet för alla. Kravet är en fungerande
> MTB

Så du kommer inte?

om jag kommer, nää skitjobbigt att cykla till Gbg. hittade änggården. hittade istället tisdagsrajden. hoppas ni har bättre väder än här, ha en bra tur.

underscore skrev:
> plumse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det är öppet för alla. Kravet är en
> fungerande
> > MTB
>
> Så du kommer inte?

Om jag svarar ärligt om jag kommer eller inte så blir jag jinxad och då är svaret inte sant längre ;)

plumse skrev:
> Det är öppet för alla. Kravet är en fungerande
> MTB samt hjälm på huvudet.
>
Det är bra om man kan cykla också :)

Verkar bli ett bra gäng, kul !!!
//M

brummeln skrev:
> Verkar bli ett bra gäng, kul !!!
> //M

Nästa vecka så är jag eventuellt på. Väntar på en leverans med röda blodkroppar.

Nem skrev:
> Ny på forumet men hakar gärna på ^^
>
> /Andreas

Välkommen!

Otur med handleden, hoppas att den läker snabbt!

Jag har cykeln hemma hos mig i Mölndal.
Det är bara att hämta den när det passar. Ingen brådska.

Tack alla för en rolig tur och vilket äventyr det blev i blodiga backen med en bruten handled. Tråkigt att inte ambulansen kunde ta med cykeln ett par km till Mölndal. Du kommer säkert kunna träna cykling på landsväg igen om ett par veckor med lämpligt skydd (gips eller ortos beroende på om du blir opererad eller ej) men det blir väl ingen hårdkörning i skogen på ett par månader.

Peter S

Senast ändrad:
Ja det blev ett snurpligt å tråkigt slut på blodiga.
Hoppas det läker fort.
Snyggt, snabbt å proffsigt agerat uppe i backen.
Hoppas vi inte skrämde våra premiärcyklister och att ni fick ett bra avslut på turen efter blodiga.

Synes
//Micke

Rolig tur men tråkigt slut, hoppas det gick bra på sjukan!!
Marmot: nu får du känna på att ha en hoj extra en stund ifall du skulle bli med DH i framtiden :)

Tråkigt med handleden Mikael, men jag hoppas vi får se dig ute i spåren igen när du blivit bra. Och tack alla för en fin tur!

Tackar för en trevlig tur, tills skadan skedde. Det blev en bra bild från Gömda, i alla fall.

IMG_0760.JPG

Handskadad i Blodiga, efter att Broken Arrow Peter hade rätat ut handen.
IMG_0762.JPG

Tack alla som ställde upp idag efter vurpan! Ortopederna på akuten i Mölndal var rejält imponerade av att armen var rättdragen och spjälad, bara till att gipsa. Är mycket tacksam för det Peter =)
I väntan på att gipset tas bort blir det att köpa in ett par handledsskydd. När armen är läkt ses vi i skogen igen.
Tack marmot att du kunde ta hand om cykeln. hör av mig imorgon. Det är ok att prova cykeln ;-)
//Mikael

hej miknor!

jag skadade handleden (ett ligament) och tillverkade därefter egna handledsskydd av skydd som liknade dessa (oxå 661)
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=47034
fast bytte ut plastskenorna mot aluminiumskenor. Aluminiumskenorna sågade jag till och bankade till så de fick bra passform.

funkar bra som extrastöd och påverkar inte cyklingen, full rörlighet i fingrar och sånt!
Lite slitna efter 2 års användade så det är en del silvertjep på dem. aluminiumskenan har ätit sig igenoim tyget och syns lite grann.
P7180224.JPG

Eller så kan man köra med armbågsskydd och undvika att falla på händerna. Kanske svårt att bestämma sig för i stridens hetta men jag ramlar nog någon gång i månaden och lyckas slita bra på mina plastskydd.

PerFormance skrev:
> jag skadade handleden (ett ligament) och
> tillverkade därefter egna handledsskydd av skydd
> som liknade dessa (oxå 661)

Finns att köpa på apotek och de har aluminiumskena så att du kan böja till rätt passform. Inte jättedyra. Jag har för mig att jag köpte mitt på ett DocMorris-apotek.

Tillbaka
Topp