[happy easy] Franssons, Onsdag kl 18.00

Lisis

Medlem
På onsdag tänkte jag köra några timmar i skogen (ca 2,5), och då vore det ju kul med lite sällskap. Det kommer att rulla lugnt på lite varierande stigar, vi väntar in alla längs med turen och försöker se till att det bli lite lättkört i slutet så att vi slipper lampa.

Jag ligger gärna sist i ledet, så om det finns någon som är sugen på att hålla farten uppe i täten är ni mycket välkomna!

Lite beroende på önskemål kan rundan ändras. Men jag tänkte typ såhär:
Start Franssons- Berg & dalbanan- söder ut över kullen och rakt över milspåret- ner mot mtb banan- vidare över mastberget – sedan ner mot st delsjön och 8an – mot & på svartvita- när den passerar häststigen tar vi den mot Bertilsson- öster ut mot Ugglemossen- golfbaneslingan – och beroende på ljuset/tiden- rakavägen hem på grusvägar, eller ngt annat skoj!

/Lisa

jag kanske e på, har varit i delsjön några ggr men hittar fasligt dåligt, det blir alldeles för långa tranportsträckor i min smak. e jag i skogen skall jag va i skogen :) Easy is my cup of tea

Jag hakar nog på. Men det får bli ordentligt med lyse om vi ska starta 18.00 och köra 2.5timmar. Klockan är nu 20.30 och det är kolsvart ute!!

SES!

Har vart kass i halsen i nästan 2 veckor. Så nu orkar jag inte vänta ut nån ev. sjukdom längre :)
En easyride låter alldeles perfekt. Är det klar himmel kan man köra till 20:15 ungefär.

Vi blir nog några imon iaf, kul! Jag slänger nog på den vanliga cykellampan fram i backup, nästa vecka får det bli pannlampa. Från sävedalen är det elljus om vi vill hela vägen till franssons.

Lisa

Kunde inte hålla mig, så jag körde en kort tur hemmavid idag. Körde till 20:20, då blir det väldigt mörkt inne i skogen. Sen har man ljus på grusvägar till nu ungefär vid 20:40.

Gör nog som Lisis och tar med en backuplampa...

Yo, imorgon skall det hålla sig på 17-18 grader fram till 21:00 så jag tänker passa på att köra en landsvägsrunda, mtb kan jag ägna mig åt när det blir kallare... :-)

Det blir nog 4-6 mil i 26-29km/h snitt, om nån e intresserad så PM'a, jag tänkte starta ca 17:30-18:00.

/CJ

CJ nu börjar du bli som Geologen studera temperatur och starttider :) Om du kör till 21 glöm inte lampan. Eller häng på oss!

Lisa

4-6 mil och starta 17:30-18:00.... Köra till 21?? Riktigt sååå långsamt cyklar jag faktiskt inte. ;-)
Lampor får också komma vid senare tillfälle. :-)

/CJ

Oerhört trevligt idag får jag säga. Göteborgs höst när det är som bäst. Man kan ju hoppas att det håller sig lika torrt ett tag till.

Jag kan nog tänka mig att köra igen nästa vecka, verkar ju finnas underlag för fler turer.

Tack för en kanon tur idag och jättebra guidning med tufft men ändå lagom tempo å trevligt gäng.
Fick återupptäckt många gamla fina idrottskador...heter det ju :)
//Micke

Tackar för guidning och gott sällskap.
Fick mig en ny riktigt kul repa. Thin Lizzy med en guide som höll bra tempo så jag behövde bara suga hjul och följa spåret.

/Tobias

Tack för en fin tur! Jag stack av strax innan Franssons för jag hade lite bråttom hem så jag hann inte avtacka ordentligt. Hoppas det blir fler av dessa turer i skatåsområdet.
/Anders (röd trek)

Hej!
Igår blev vi 11 cyklister och hittade en till ute i skogen, kul att vi blev så många. Det blev en riktigt fin tur med härligt väder och torra stigar. Hoppas på fler easy rides under hösten, nästa vecka kan dock inte jag pga jobb. Snart är det även dags att ta fram lampan.

/Lisa

Tillbaka
Topp