[Happy-Easy] Ikväll (5 Aug) Änggårdsbergen 18:15

C@lle

Ny medlem
Hej

Jag har efter många år köpt mig en MTB och börjat cykla lite lätt. (Tack till ett bra forum där jag fått mycket tips) Jag bor i närheten av Ängårdsberget och har varit där ett par gånger.

Hur brukar ni andra cykla när ni är där? Kör ni spontana vägar eller har ni en rutt ni brukar följa?
Har sett att det finns en del gäng som träffas och kör tillsammans i delsjötrakten samt på hisingen men finns det några gäng som kör i Änggården som man kan haka på? Jag kan i princip vilka kvällar som helst.

Har ju märkt att motivationen är lättare om man är fler. :-)

//C@lle

Senast ändrad:
Vi kör regelbundet Easy-turer i änggården, men det har varit lite klent under sommaren....
Bara att haka på nån gång, jag kör sällan bestämda turer utan mest på känn och efter tycke å smak!

/Per

Ok det låter ju svinbra. Får hålla kolla i kalendern då.

Om det är någon annan utanför dessa turer som är sugen på att köra ihop får de gärna höra av sig.

//C@lle

C@lle skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok det låter ju svinbra. Får hålla kolla i
> kalendern då.
>
> Om det är någon annan utanför dessa turer som
> är sugen på att köra ihop får de gärna höra
> av sig.
>
> //C@lle

Håll utkik efter [Happy Easy Ride], de körs i Ängårdsbergen, delsjön och ibland på hisingen.
Bara att dyka upp och hänga på. Det är inte så långt att ta sig till Franssons med cykel
för att hänga med på en tur i delsjöområdet.
Antar att det dyker upp en easy onsdagstur ikväll eller imorgon.

Det finns väldigt mkt rolig stig i Änggårdsbergen så egentligen är det bara att ge sej ut och köra. Butiken inne i botaniska trädgården säljer orienteringskartor om du vill ha det som backup. Fantastisk rolig cykling och så mkt stigar så även efter 15 år så kan jag ibland hitta nya roliga stigar. Jag kör sällan någon bestämd slinga utan det blir ofta de stigar man väljer spontant när man är ute i skogen.
Ta hänsyn till de som promenerar/springer/rider och hälsa gärna på folk du möter!

Jag ska ut en tur i em/kväll tänkte jag.
Sugen på att köra ihop så kan vi mötas upp vid entren till botaniska.

Du får ha i åtanke att jag är nybörjare bara :-)

Nybörjare är vi alla =)

Skall vi säga runt 18:15? Jag hittar "sådär" men det brukar inte vara några problem i just änggårdsbergen.

Redigera gärna rubriken till "[Happy-Easy] Ikväll (5 Aug) Änggårdsbergen 18:15" så kanske vi får sällskap.

C@lle skrev:
> Edit: Ämne ändrat
>
> Vi ses vid entren till botaniska 18.15

Du måste ändra på originalinlägget :)

Steffe-7005 skrev:
> Jag dyker med upp om ni ska köra, är det
> ingången botaniska?

Yes.

The data that you have submitted to the server have been rejected, because it looks like they were posted by an automated bot. You can try to resubmit your form data. If you keep having problems with your data being blocked, then please contact the site owner for help.

Kara skrev:
> Hej!
> Är tjejer också välkomna på dessa turer?
> Alltså ganska nybörjare...

Bara Per! ;)

Bara svänga förbi !

Tack för ikväll. Min huvudvärk började släppa på hemvägen. Så nu kan vi skriva upp mountainbike som bakfylleläkemedel.

Hade egentligen tänkt ta en snurra bort bort runt blodiga men var inte säker på vår ork där och då :)
mtb20130805.png

Tack för igår. Det var riktigt roligt och det gör jag gärna om igen, när fälgarna är fixade :-)

//C@lle

Hej

Nu är fälgarna fixade och jag är galet sugen på att köra igen.
Någon som är sugen på att lotsa runt en Happy-Easy?

Stefan (Underscore) - Du berättade om att det fanns ett ställe som hette "blodiga". Jag tror jag hittade det själv i onsdags för det kan omöjligt finnas två så jävliga ställen. :-)

//C@lle

C@lle skrev:
> Stefan (Underscore) - Du berättade om att det
> fanns ett ställe som hette "blodiga". Jag tror
> jag hittade det själv i onsdags för det kan
> omöjligt finnas två så jävliga ställen. :-)
>
> //C@lle

Det finns ju nya och gamla blodiga, de går parallellt med varandra...
:)

Haha. Är du och cykeln hela, C@lle?

Blodiga är inte speciellt farlig om man inte fegar ur (eller PerFormance står mitt i stenkistan för han trott att man kört vilse).

Finns nog värre ställen i änggårdsbergen, Nya blodiga tex som Per nämnde ovan. Den jävla skiten vet jag inte om jag är sugen på att köra någonsin igen :)

Tillbaka
Topp