[Happy Easy Ride] - 070620, kl 19:00 i Paradiset/Partille

Miche

Aktiv medlem
Nu med ett nytt datum!

Det var länge sedan vi körde något i Paradiset och ni som var med på går dagens Happy Easy Ride så kommer det att bli nästan enbart av stigar av typen "Härliga Stigen".

Datum: 070620
Start: 19:00
ETA: 21:00
Plats: Parkeringen i slutet av Gavelåsvägen (se karta nedan).

Har ett förslag på en runda men kommer sannolikt att modifiera den under kvällen för att ev. få till lite goa nerförslöpor.

Anmäl ditt intresse i denna tråd.

Orientering till startplats.
AdressParadiset-START.jpg ht=511

Senast redigerad av en moderator:
Kommer eventuellt! Kanske till och med troligtvis. :)
Ska man prova fett fulldämpt denna gång tro...
Var ju iofs sjukt roligt på helstelt och ss sist. :)

Darn! :D

Jobbar imorgon kväll, skall fan se om jag kan byta dag och jobba på torsdag för detta vill man ju inte missa!

Nej det här hör inte hemma på sida två, i princip sticky. ;)

Tyvär kommer jag inte undan jobbet på så kort varsel och kommer sitta och sälja Telia-abonnemang medans ni njuter av dessa underbara stigar. =(

Måste dock ställa in pga av att jag måste arbeta sent ikväll. Det får ev. bli av under onsdagen.

Sicken ondska att ställa in. Får ställa om siktet till onsdag istället. Jag är nyfiken på paradiset.

Ibland suger det att jobba kväll. :P

Om jag med säkerhet hade vetat att vi skall köra på onsdag så skulle jag nog kunna byta så jag är ledig och kan vara med då. :|

Nu blev det genast aktuellt här ju... Mums va fint det vore att hänga på. Skall se om jag kan byta onsdagens pass. :D

Jag sticker ut nu och spårar åt er inför onsdagens tur. Får se om jag har möjlighet att följa med då!
//Anders

Miche, blir det "kaffe-cola-sockergrejjer-i-en-flaska"-tempo (som sist)?
Över två, snabba mil dit för att hinna och en sloppy-ride dagen innan. Jag kommer vara trött ;-)

Nu har jag bytt mitt onsdagspass till ett torsdagspass och kommer hänga på (YAY)!

Kakan nu kan jag ju såklart inget lova då Miche är stigfinnare men självklart skall en sliten sloppykaka med ett par mil på nacken kunna hänga med. :D

Fan va sugen jag är, skall börja utforska Freeride mer snart har jag bestämt mig för. Är riktigt sugen på känslan av att t.ex. hoppa ner för ett rejält drop och klara det. ^^

Anders: är du back in town nu? Haka på nu på onsdag Anders!

Cakeman: Nä, det tror jag inte, lite högre tempo blir det men inte mycket. Då var det lite dagen-efter-effekter som behövdes dämpa lite ;-)

Var ute och spårade lite åt er tills på Onsdag. Verkar som att någon på motorcykel roat sig på samma sätt. Inte direkt sönder kört men det syns ivarjefal. Detta var på sträckan ner mot mellby industriområde. Jag vet att det var en del på MC och körde där förra året och slet ganska så bra på stigarna. Jag kommer dock inte att avslöja några Happy stigar för dom när jag väl träffar på dem.

Får se om jag kan hänga med på Onsdag.

//Anders

Detta kan bli en så otroligt läcker runda, fan va kul. :D

Det är inför sånt här man vill ha en fullt ut fungerande cykel som man kan uppgradera och sedan njuta av. :P

En lite fråga, hur långt är det att ta sig från Franssons med cykel? Vad tror ni tidsmässigt det tar i lungt transport-tempo.

Är det någon idé att cykla dit från Kallebäck eller är man slutkörd när man väl är framme? Tycker inte att det ser så hiskeligt långt ut på Eniro men man vet ju aldrig.

Edit: Hur långt från Allum är det? Det är det enda stället jag vet var det ligger i Partille :)

Miche skrev:
-------------------------------------------------------
> Anders: är du back in town nu? Haka på nu på
> onsdag Anders!

Jodå, visst är tillbaka! Har bara så himla svårt att komma loss och hinna cykla...

//Anders

gaisan skrev:
> En lite fråga, hur långt är det att ta sig
> från Franssons med cykel? Vad tror ni
> tidsmässigt det tar i lungt transport-tempo.
>
> Är det någon idé att cykla dit från Kallebäck
> eller är man slutkörd när man väl är framme?
> Tycker inte att det ser så hiskeligt långt ut
> på Eniro men man vet ju aldrig.
>
>
> Edit: Hur långt från Allum är det? Det är det
> enda stället jag vet var det ligger i Partille :)

Jag cyklar ju själv ifrån Gärdsås som ligger mellan Kortedala och Bergsjön när jag skall till Franssons och tycker inte alls det är långt, det borde väl vara ungefär lika långt som Franssons - Paradiset.'

Om du kikar på kartan så är det ju nästan raka vägen ifrån Munkebäck också (antingen över vägen och förbi Kviberg eller så kör du över E20 i Partille).

Till er som inte hittar: Om ni kan ta er till Hemköps parkering i Sävedalen centrum kl 18:45 så möter jag upp er där för att gemensamt ta oss till mötesplatsen. Eller skicka ett PM om ni drar från Franssons då kan vi mötas upp någonstans på vägen då jag cyklar från södra Sävedalen.

Btw: Någon som har en kort/brant styrstam som höjer styret en cm eller två? Hade blivit överlycklig om denne hade kunnat tänka sig att i så fall ta med en sådan så att jag (jag har nu lite lågt styre) kunde prova det för att se om det är värt att investera i!

Pepp pepp pepp!

Edit: Någon som är sugen på att ses 18:45 vid "norsk hydro" eller partille station? Så slipper jag oroa mig för de sista metrarna. :D

nenja skrev:
>
> Edit: Någon som är sugen på att ses 18:45 vid
> "norsk hydro" eller partille station? Så slipper
> jag oroa mig för de sista metrarna. :D
>
Var där vid bensin macken som ligger väster om Partille station så plackar jag upp dig på vägen vid 18:50.

Nenja: Vad har du för styre idag? Jag bytte till 40mm (från 20mm) rise och tyckte det gjode susen för körställningen. Tycker inte det är riktigt samma att byta styre jämfört med styrstam.

Miche: Sign me up.

Grymt att du hänger på kakan, kommer bli en läcker ride. :D

Jag kör nu med ett Scott high octane som antagligen är styret som tillvärkades till deras dåvarande Freeridemonster. Det är ganska mycket rise på det, det sitter iaf ett 38mm rise på deras nuvarande "High octane"-cyklar.

Anledningen till min körställning är ett lite kortare gaffelrör så bara en distans och så är ramen ganska liten för mig. Först hade jag ingen distans (det var på millimetern att jag fick på en) och styret satt fel så nu har jag fått upp den 1.5cm iaf. Är inte säker på att jag vill ha det högre men jag tror det skulle skänka lite självförtroende när man skall över lite vassare hinder.

Referensen jag har är att det känns som om jag kör en Harley Davidson när jag provar Broderns FX2 eller Ransom. :D

Sådär! Nu återstår bara att vänta, sova, gå upp, vänta, vänta äta, vänta och sen är det dags!

Riktigt sugen nu och hoppas så många som möjligt hänger på då happy måste få upp ögonen för Paradiset. :P

Hallå,

jag hänger gärna med ut och cyklar nån gång i Paradiset/Partille. Kan tyvärr inte denna gång då korpfotboll står på schemat.

/Johan

varför så sent på kvällen tänkte dra till paradiset i morgon bitti och hoja de tre markerade leder som finns där med tanke på att jag förmodligen kör vilse annars eftersom jag aldrig cyklat där förut.

clint sent blir det för att Miche med flera jobbar hela dagarna och inte får leka förens på kvällen! Säg till om du vill köra förmiddagsturer i området fler gångern, jag jobbar kväll mån-ons så jag kan nog hänga med någon gång. :)

Edit: Nej nu går jag och lägger mig, om någon har en lite högre styrstam hemma som jag skulle kunna få prova under morgondagens tur skulle jag bli överlycklig!

Härligt! Det verkar ju som att vi kan bli ett gäng. :)

Test av högre styrstam är fortfarande väldigt aktuellt!

Edit: Stava bör man, annars dör man.

Wtf? Här sitter jag och skall vänta hela dagen och du skall ut och smygköra ensam?! :D

Skall du vara ute länge eller bara köra ett snabbt varv och glida gem igen innan 15?

Jag och smurfan dyker troligtvis upp, samling vid parkeringen står det, är det en gratis parkering eller behöver man lite växelpengar?

Om jag hinner blir det kanske HT på dagens tur :)

Jag kommer också vara vid hemköps parkering 18.45 :-)

Vi ses där

Florian

Ligger Hemköp vid den norska macken? :D

Fan va kul att vi blir fler! Bror min Rogger här på forumet smiter tidigare ifrån jobbet, hoppar direkt på tåget och hänger med han också. Det är fan ganska hardcore att kunna utan förvarning åka ifrån jobbet och cykla i nästan 3 timmar (inkl transport). ;)

Riktigt sugen nu, skall jag ta med kameran? Tjejen skall ha tidigare men om hon hinner hem innan jag sticker kan jag plocka med den.

Hallå! Siktar på att komma. Är det någon mer än jag som bor åt väster och som känner för att ta sällskap? Både Partille och Sävedalen är främmande marker för mig... /Carl

Hellman is on the move! Kakan borde du kunna möta upp i närheten av munkebäck eller dylikt då han kommer rullandes ifrån Mölndal. Skriver han inte förens det är dags att åka så plocka hans nummer i hans profil och ring honom. :P

Annars är det ganska enkelt, cykla längs med E20, hamna på rätt sida vid Partille station ungefär och du har max 1km kvar. Mitt nummer är 0709568650 om du åker vilse. ^^

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp