JPL: Kläder på hösten innefattar för min del oftast vanliga blöjbyxor med hängslen, tunna överdragsbyxor alt windstopperbyxor, långärmad funktionströja, kanske en vindväst,kanske en windstopperjacka (har en gammal från Gore som är kanon) tunna yllestrumpor (ibland kompletterat med skoöverdrag, fingerhandskar. Problemet är oftast för mycket kläder = svettigt, men vid raster blir det lätt för kallt. Kräver lite medpackade kläder, t ex en jacka eller väst.
Har just investerat i ett par cykelbyxor som går nedanför knäna (knickers) och som är lite fodrade. Tycker att jag inte mår så bra av kalla knän. Ska bli intressant att testa nya byxorna i höst.
Ett alternativ är benvärmare, De sitter olika bra beroende på hur "konformad" man är om lår/vader....
Regnkläder är svårt eftersom man har att välja på att bli kokt inifrån eller blöt utifrån. Har inte hittat några kläder ännu som är regntäta men andas tillräckligt, men det är ingen brist på tillverkare som hävdar att just deras jacka/material/skärning/osv är den unika lösningen på problemet. Regn är något man får leva med på hösten. Under själva cyklandet i skogen blir sällan kylan från regnet ett problem, tycker jag. Kan vara gott att ta på något torrt och varmt när man stannar dock.
Blir mer och mer övertygad om att du kommer att vara med 14-16/9 på Kullen och leda oss till nya stigar...
Curt