Alltså problemen kan skyllas på 1000grejer men när det kommer till kritan är det bara till var och en man kan se.
Visst det kanske inte är lika/alls accepterat innom kristendom/islam att vara HBT men det beror inte på religionen utan på individerna.
Jag blir arg på alla som hyser agg mot någon form av avvikelse, jag säger inte att jag är perfekt men man kan ju försöka att inte ha fördommar. Visst man kanske kan se konstigt på goth:are/zigenare/nunnor/muslimer eller någon som allmänt klär sig annars än sig själv men bara för att någon klär sig annorlunda, har en annan sexuell läggning, en annan religion så behöver det inte nödvändigtvis vara något fel på personen.
Man får acceptera att vissa människor är bara mer konservatistiska/trögtänkta än oss andra, det som är trevligt att se är att samhället faktiskt håller på att bättra sig men det är självklart många bäckar små. Pride, RFSL, HBT-rörelsen i allmänt är ett utomordentligt bra "verktyg" för att laga samhället.
Jag tror att allt eftersom vi blir fler som accepterar "annorlunda" människor för hur dom är och inte för petitesser så kommer fler att följa i led. För i grund och botten så är det så att alla vill höra till en grupp och just nu vill vissa höra till gruppen som inte tycker om HBT men allt eftersom vi konverterar folk så kommer de vilja byta grupp.
Sen om jag i slutändan faller för en tjej eller kille är väl sak samma, just nu kan jag ju säga att jag tänder på tjejer och att killar inte är på något sätt lockande men vem fan vet om 10år 20år? Man kanske inser dagen innan man dör att man har varit het på gubben på våningen ovanför och det är det, folk ska inte baktala en för vilket kön man tänder på för det är den specifika personens angelägenhet och egentligen kan alla runt om kring skita fullständigt i det, var den ni är och så är det med det, klaga inte på din granne bara för att han är gay/muslim/jude vad fan som helst är han så är han.
Folk får tycka vad de vill om mig visst man kanske inte gillar att folk snackar bakom ryggen på en men man får inte låta andra trycka ner en.
Det handlar om att hålla sig till gruppen (alla har vi hört om gruppspykologi) - skit i det och kör ditt eget race istället. Verkliga vänner tycker om dig för den du är och inget annat.
Jag kanske inte gillar religion eller trångsynta personer men det betyder inte att jag inte accepterar dem... Du har 4 alternativ
1. Acceptera dem för hur/vad/vem de är och fortsätt ha skoj
2. Omvänd dem på ett snällt sätt... ingen skall behöva känna sig sårad verbalt eller mentalt
3. Vänd på klacken och gå därifrån
4. Inse att du faktiskt kanske tillhör samma grupp människor.
ALLA borde åtminståne klara av #1 men klarar du inte av det ta #3 och bry dig inte mer om saken.
Kontentan med posten är iaf acceptera folk för vad dem är och ha skoj tillsammans!
----
Jag ursäktar för eventuella felstavningar, helkonstiga meningar osv... är det något som klurar så fråga :)
----