[Happy Räcer] franssons, 18:00 onsdag

0range

Aktiv medlem
Då var det dax för en onsdagsride på fräsern igen. Start som vanligt utanför Franssons.

Längd: 68km
Tempo: 32-36kmh

http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=16358 (moturs)
1388.jpg ht=405

vädret:
meteogram.png

Senast redigerad av en moderator:
Kommer nog inte. Jag ska cykla med en kompis imorgon, och jag fick lova att inte "ta med några jävla proffs", så vi cyklar på egen hand. :)
// Per

Då möter ni DM-tävlingen i Göteborgsmästerskapen som går samma dag! (från 156:a och in till Lindome). Enkelstart, tempo, 21 km. Brukar vara motvind...
Alla kan vara oavsett licens eller ej (dock kan du inte bli formell mästare och få medalj utan licens, men alla vet ju att det är tiden som räknas, inget annat...).

Förövrigt är det gratis att vara med och en avslappnad tävling. Varför inte åka medurs och passa på att testa benen mot lite andra cyklister? Det finns många snabba Happy-cyklister!

"Serietävling och Distriktsmästerskap
Onsdagen 13 augusti 2008

Klasser Distans Starttid
Nybörjare (yngre än 11 år) 18.30
PF 11-12, F13-14 5 km 18.30
P13-14 , PF 15-16 10 km 18.30
Övriga 21 km 19.00

Start:Nyb. Hållplats Bunketorp Lindomevägen(Cykelbanan mot Lindome)
5 km. Gregeredsvägen i Hällasåker
10 km.Inseros ( vägen mot Eskildsby)
21 km. väg 156
Mål: Hållplats Bunketorp på Hällesåkervägen.

Anmälan: molndalsck@scf.se senast kl. 8.00 12 augusti 2008 eller vid målområdet senast 18.00 tävlingsdagen, el. till Aase Bosager 0702-61 67 79

Tänk på att starten går utifrån och in mot Lindome!
Välkomna
Mölndals CK"

Tänkte dyka upp som vanligt, även om väderprognosen ser riktigt kasst ut:
smhi.jpg ht=311

Fast är det lika dåligt som just nu (vad kul det skall bli att cykla hem från jobbet strax...) så står jag nog över...

Tävligen, hmm kan vi inte köra medurs och ta rulle på nån snabb gubbe för att få upp snittet, eller vänta, vi har ju bla Leo, Drub och Ulrik m.m. så det behövs inte... ;)

/Stefan - sunshine rider....

Ses imorgon, solen skiner alltid när vi cyklar - även om den kanske parkerat ovanför molnen ibland. ;-)

/Leo

DM-tävlingen låter juh intressant och skoj! Den hade jag missat helt å hållet. De ultimata vore om man kunde få en sen startid så man kan glida med från franssons som uppvärming och sedan vika av vid inseros och köra loppet. hmmm får kolla upp när man kan få en starttid och därefter avgöra hur de blir för mindel.

//Martin

Jag och en kompis gör ett försök att hänga med en bit. Alltingen kommer jag till Franssons eller väntar ovanför kallebäcksbacken.

Det ska bli spännande att se om jag lyckas överleva pga "några jävla proffs" för att paracitera Stencils kompis.

Hmm ja kanske inte årets bästa tur, men en nyttig tur i alla fall med ganska mycket intervalltränings inslag (dvs jaga ikapp utbrytningarna i backarna...)
Vi har väl sällan varit så många som startade och så få som "kom i mål" tror jag...
Och backen efter Landvetter till Öjersö var, eh seg...

Min data:
Distans: 67,67 km
Stigning: +720,5
Tid: 2:09
Snitthastighet: 31,4 km/h
Snabbast 59,3 km/h (ner mot Mölnlycke efter Öjersjö)
Medelpuls: 144
Maxpuls: 174 (Kallebacken!)
Från Härryda (just efter vi körde under väg 40) till Öjersjöbackens start hade vi ett snitt på 37 km/h!

Tack för idag alla!

/Stefan

Släppte snabbt, inte för att jag var seg (kändes faktist bra idag trots att jag sprang på lunchen), men för att NiklasC dök upp och jag tänkte köra med honom. Han hade tränat mest utför i sommar och mekade dessutom gärna med cykeln dessutom så klungan gled iväg. Träffade Obed mfl i Hällingsåker och körde egen variant. Ingen avstickare över Öjersjö var nog skillnaden.

Lite kortare: 65.1 km, rullsnitt 28.0 km/h, Puls 135 (runt 10 slag lägre än normalt)
Snabbast gick det mellan Härryda och Mölnlycke, 10 km med 33.9 km/h i snitt

Lade upp turen:
http://www.ttsm.com/map.php5?t=9422
http://gpsactivitymanager.com/events/a9d8f656-a9f7-4d45-9802-7ebe1de48f2a/

Turen kändes precis som vanligt, fast tvärtom: Jag var lite starkare i backarna än gruppsnittet.

Vad kör ni för tempo då ni kör? Köpte första racern idag och hämtar den fredag eller lördag.
Möjlighet att hänga på framöver?

Jossan83 skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad kör ni för tempo då ni kör? Köpte första
> racern idag och hämtar den fredag eller lördag.
> Möjlighet att hänga på framöver?

Allt ifrån 30 till 37 i snitt. beroende på teräng och syfte med åkningen.. :)

*Valentin

Hejhopp!

Kanonrunda, som alltid. Lite ryckigt, men det blir det ibland. :-) Tack för ikväll, ses om ett par veckor! Här kommer lite data och "bilder"... :-)

/Leo

trip dist 68,73(Ok, några extravarv i rondellen och sånt)
ride time 2:11:23
avg speed 31,3km/h
max speed 60,0km/h
trip alti 709m
max alti 147
avg climb 2%
max climb 11%
temp +13C till +20C

snittpuls 136
maxpuls 179

karta080813.jpg ht=410

GPS plott på rundan

diagram080813.jpg ht=484

banprofil och hastighetshistogram på rundan

ojersjo.jpg ht=473

Backen upp till Öjersjö, den kändes... :-)

spurt080813.jpg ht=473

Dagens spurt, bra fart idag med på tirfing och hajtand! :-)

Tackar för ett riktigt kul runda, även om vi fick lite regn på oss tyckte jag temperaturen var mycket behaglig. Hellre lite kallt än för varmt.

Är väll kanske inte bästa vägvalet om man vill träna klungkörning med tanke på alla backar, men underhållningsvärdet blir destå större.

Ja den var mer tävlings än tränings inspererad med härlig backe, men gör gott för psyket inför Grand Fondo :)

Har d så kul i ostlandet ni som skall dit!

Tillbaka
Topp