[Happy-ride] Bokskogen (Malmö), Lördag 24/9

Peda

Aktiv medlem
Hej alla intresserade!

Jag tänkte föreslå en tur på lördag morgon, tid 9:30 utgående från Skabersjöparkeringen i Bokskogen.

Jag har lirkat ihop en slinga som är cirka 11 km. Jag siktar på att köra den två varv. Tempo blir efter tycke, men jag tycker det vore trevligt om vi hinner stanna då och då för lite snack o dylikt och givetvis anpassar vi farten efter långsammaste ekipaget (=kanske jag själv?!).

I morgon torsdag och fredag kommer jag att vara på en plats med internet-skugga så om någon har frågor så ställ dem nu i kväll eller så får svaren vänta till fredag kväll.

Vi ses!

/Peter

då vinner jag:-)

ha det
Jan

kevlar skrev:
-------------------------------------------------------
> OOh, oooh, kan jag?
> Jag återkommer men är helt klart sugen.
>
> Vi kan tävla om att ligga sist :)
>
> __________________________
> Nu i helstel version

Steelisreal skrev:
-------------------------------------------------------
> då vinner jag:-)
>

Aha, bromsvajern var alltså väldigt kort... ;-)

Eftersom det börjar dra ihop sig så passar jag på att marknadsföra turen lite. Några nya intresserade?

Vädret ser ju ut att bli toppen!

Vi ses!
/Peter

Blir tyvärr tvungen till att stå över då det är sista helgen för vångabacken och det måste jag bara ha gjort innan säsongen är slut.

Låter helt klart intressant. Jag aldrig cyklat i Bokskogen tidigare och skulle gärna vilja få lite mer specificerat var jag skall parkera min fyrhjulige vän för att enklast hitta er andra.

Tyvärr kan jag inte imorrn! Jag åker till mina föräldrar i göteborg och snyter till mig en tur i Sisjön istället. =)

frude,

Skabersjö-parkeringen ligger i sydvästra kanten av Bokskogen. Vid infarten till parkeringen finns en skylt som visar att man kommit till just Skabersjöparkeringen. Parkeringen är stor, kanske 100 gånger 20 meter.

Om du kommer från Bara-hållet så kör du förbi Torups slott och motionsanläggningen, håller höger i trevägskorsningen precis efter Torups slott, sen följer du vägen cirka 2 km, så ligger parkeringen på vänster hand.

Om du kommer från Malmö/Oxie så kör du igenom Skabersjö-by. Inne i byn finns en T-korsning, sväng höger i denna. Cirka 500 m efter byn kommer en trevägskorsning, sväng vänster i denna. Följ vägen cirka 2 km. Vid ett tillfälle (ca 500 m innan Skabersjö-parkeringen) delar sig vägen (jag tror det är skyltat till Svedala till höger, den ska du inte välja) håll vänster. Sedan dyker Skabersjö-parkeringen upp på höger hand.

Hoppas du dyker upp!

/Peter

Super! Man tackar för den finfina beskrivningen. Tror (hoppas) att inte ens jag kan missa det nu. Vi ses imorgon!

Hoppsan! Kom precis hem från krogen. Nåja, det verkar ju inte som om det är några XC-svetton som ska ut imorgon så det ska förhoppningsvis gå vägen ändå. Jag längtar... :)

Tillbaka
Topp