[Happy Ride] - Floda AM-bana

Matthias87

Aktiv medlem
Nu kör vi igen!

Efter att ha varit ute en vända idag och insett att det funkar riktigt bra i skogen nu, så tänkte jag vi kunde köra ett varv på AM-banan till helgen.

För er som inte var med förra gången så kan man väl beskriva banan som väldigt teknisk från och till. På det värsta ställena har vi dock byggt chicken runs, så det ska inte vara någon fara. Många ställen är branta, både nerför och uppför. Så alla som är duktiga på att klättra får något att bita i.

Tempot kommer vara lungt. Min kondition är inte på topp och banan går kors och tvärs, så man måste vänta in dom längst bak med jämna mellanrum för att dom inte ska köra vilse.

Ingen bestämd dag än, men till helgen blir det. Ni som är sugna får skriva när ni kan så bestämmer vi något.

Här är ett klipp från sista etappen. Kanske brantaste stigen i Göteborg?

Ser ju sjukt kul ut, jag hänger lätt med när min Enduro EVO anländer till Svea i mars! Ser lite för brant ut för att köra med en camber dock..

Skitbra! När vi körde i höstas var det hala löv och isfläckar på vissa ställen. Nu verkar det mest vara ett tunt lager snö. Stabilt och bra :)

Min kondition är i botten också, så är nog lungt. Banan är krävande, men blir nog en del ledande (får hejja på de som orkar klättra).

Matthias87 skrev:
-------------------------------------------------------
> Det fanns inte mycket vilja här! Inga som är sugna?

Jag är jättesugen!

Men bor tyvärr i Uppsala. Det brukar dock bli en någon eller några turer till Floda på somrarna för att hälsa på släkten.

"väldigt teknisk" låter kanon! Är det någon som har en GPS-fil för banan som vill delas med sig?

Jag har inga planer i helgen, så jag hänger gärna på (med reservation för att jag kommer att gråta och frysa hela tiden). Det verkar dock som om vi bara blir 2 åkare, så du får vara min sherpa! ;)

biggie skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har inga planer i helgen, så jag hänger
> gärna på (med reservation för att jag kommer
> att gråta och frysa hela tiden). Det verkar dock
> som om vi bara blir 2 åkare, så du får vara min
> sherpa! ;)

Strike that. Jag har åkt på en förkylning (16 grader kallt liksom!?!), så jag får lov att återkomma vid nästa tillfälle. Sorry.

jag ska inte med. Blir eventuellt en långsam runda i änggården på söndag (beroende på vad som händer på lördag)

Youtube klippet ger viss respekt, det är inte ofta det ser brant ut när man filmar med gopro... (ja, jag är lite rädd)

Inget ängsgården här inte! Jag och en god vän kör på söndag, runt 10.00. Men vi kommer sektionsköra då polaren vill öva tekink och jag tänkte inviga ett 4-metersdropp.

Ok, någon från Göteborg med bil som har plats över till mig och cykeln?

Edit:Såg att det går att ta den på pendeln, man behöver inte plocka i sär den va?

Edit2: Behöver man dubb?

Senast ändrad:
Tack för en rolig dag och bra guidning!

Floda får 5 nyhetsmorgon solar, ett bra ställe att träna sina "balls" om än en del saker var en bit över min (låga) nivå. Sista stigen var riktigt rolig med bra flow, definitivt ett ställe jag vill köra på igen!

Tack själv! :)

Tyvärr hade jag missbedömt underlaget lite, så det blev inte mycket putta. Men några sköna åk fick vi allt! Slänger nog upp någon filmsnutt senare.

Sorry för uteblivet svar, men haft fullplanerat i helgen. Blev långfärdsskrillor på havet idag.

Hoppas ni hade det gött, får haka en annan gång! Skulle behöva meka lite på cykeln innan det blir hårdkörning dock, får se när jag hinner med en isär-ihop.

Senast ändrad:
Snyggt,
Vart börjar banan någonstans? bor själv i floda men har inte sett banan innan =(
får försöka att hänga på nästa gång..
körde ni med dubb eller funkade det utan

Tillbaka
Topp