[Happy Ride] - Göteborg, 10.30 Sandsjöbacka, Lördag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Jaa, på lördag blir det ännu mer cykling, då kör vi en solig runda i Sandsjöbacka. Räkna med ca 3-4 timmar inkl. fikapaus. Vi startar denna gången från parkering i slutet på Långåsvägen, se karta. Lämna inte kvar något i bilarna om ni kör bil dit, för parkeringen är avlägsen från bebyggelse. Jag tänkte cykla ner dit, så starttiden blir 10.30. Om någon vill cykla med, så kan jag passera Franssons vid ca 09.15. Det tar ca en timma att cykla ner dit, det är 23km enkel väg. Totalt blir det då 70km inkl. cyklingen i Sandsjöbacka. Vi ses på lördag!

/Leo

ps. här en karta, startplats/p-plats inringad:

filename=SBP.JPG

Det blir ungefär den här sträckningen, som vi även körde förra vintern, 22km, se tråd http://happymtb.org/forum/read.php/1/1594855/1598107 :
filename=karta2_110219.jpg

Senast ändrad:
Jag hakar på, hoppar dock över cyklingen ner, hade blivit 32km enkel väg för mig och ca 1.5 timme transport åt varje håll vilket inte direkt lockar!

Dyker upp. Redo för lerfest.
Tar nog bilen tror jag, då jag annars får ca 35 km x 2 ren transportcykling utöver Sandsjöbacka-rundan. Familjeschemat under lördagen blir tajt då. Och osäker på formen efter en tung vecka. Men jag skyller på det första ; )

Anders: Jag passerar på östra sidan av motorvägen, så hoppa på under Mölndalsbro om du vill cykla med ner. Är där ca 9.30.

Ses imorgon!

/Leo

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Anders: Jag passerar på östra sidan av
> motorvägen, så hoppa på under Mölndalsbro om
> du vill cykla med ner. Är där ca 9.30.
>
> Ses imorgon!
>
> /Leo

Då kör ni inte 158an söderut? Jag är sugen på att hänga med. Tyvärr så vet jag inte ännu om jag lyckas komma loss.

Ja, det var trots allt riktigt roligt. Det var länge sedan jag cyklade i så mycket lera/vatten :)
Kändes sådär att göra ett ryggplask i bäck efter bara någon kilometer :) Spängerna och broarna var
minst sagt hala!

Jag fick ett snöpligt slut på min runda. Vad som var misstänkt vevlagerhaveri visade sig vara kassetten som gängat upp sig och låg och bromsade mot ramen. Tur att jag inte cyklade så mycket på vägen tillbaka, det kunde förstört mycket. Jag får ge mig ut och bada i lera imorgon igen så att helgens långpass blir ordentligt gjort.

Vi ses
Magnus

Vad säger man, Sandsjöbacka levererar alltid! :-) Riktigt kul att cykla där, det var länge sen sist. Nu var det dock lite blött eller faktiskt väldigt blött. Jag har nog aldrig varit med om liknande lera där som idag. Mycket bra träning och man fick ta i för att ta sig framåt. Bra kört alla, tack för idag! Vi ses på tisdag!

/Leo

Dagens kartor,

karta121110_1.jpg

63km blev det om man körde hela vägen ner också.

karta121110_2.jpg

Och i Sandsjöbacka cyklade vi 18km.

0001.jpg

DSC_0501.jpg

DSC_0502.jpg

DSC_0504.jpg

DSC_0506.jpg

hem.jpg

Det gick undan på hemvägen, vi snittade 30,3km/h på hemvägen mellan Lindome och Mölndal. :-)

Fredrik_85 skrev:
> Jag hade bättre snitt hem utan gel :-) tack för
> en trevlig blöt lerig tur idag!

Bildbevis tack! du vek ju ner dig innan mål för att kunna ta
längre tid på dig hem! ;)

Fredrik_85 skrev:
> Jag hade bättre snitt hem utan gel :-) tack för
> en trevlig blöt lerig tur idag!

Ja inte gick det snabbt när du passerade Eklanda.

Undrar om inte bromsen låg på lite granna....

/Botak

Tillbaka
Topp