Happy ride Göteborg norr Söndag 18/4 10:00

Tänkte kolla om det finns intresse för en tur väster om Yttterby med utgångspunkt från mig vid Toreby Mosse. Närmaste vägen hit från Göteborg är via Kornhalls färja och sedan mot Kongälv till skylt "Staby 4" sedan 500 m.
Turen kan bli på 4-5 timmar om vi vill, det finns gott om tillfällen att korta av.
Med rådande klimat så kan det bli hur bra som helst, på testturen i söndags på väg till bokskogen så hade det kommit tranor i mossen där dom brukar hålla till.

Från Göteborg via Kornhalls färja, ca 1 km efter färjan sväng höger mot Kungälv, andra till vänster mot "STABY 4" 500m, sista huset på höger sida före mossen.

Via Ytterby, kör mot Kärna och sväng mot Kornhalls färja, 3 km till skylt "Staby 4"....
Om problem ring 0708-655567.

Kompletterad vägbeskrivning längre ner i tråden

Bilagor

• IMG_4304web.jpg
    IMG_4304web.jpg
    155.3 KB · Besök: 47
Senast redigerad av en moderator:
Vi får se hur många vi blir, det vekar som det är många som kör racer. Nu är framgaffeln servad och hjullagren skall bytas i morgon, sedan är det bara och trampa på. Jag lägger som sagt in en bättre vägbeskrivning i morgon.

Just nu ser det lite risigt ut för min del, åkt på halsont igår eftermiddag, men det börjar kännas lite bättre så jag ger inte upp än.

Nu har jag lagt in en vägbeskrivning. Jag var uppe vid bokskogen i dag och tranorna är kvar men ville inte vara med på bild. En gås smög ute i mossen, se bild.

Bilagor

• _DSC7435web.jpg
    _DSC7435web.jpg
    46.7 KB · Besök: 34
Tjena! Är sugen på att hänga på, men har ingen annan farkost än cykeln att ta mig till/från startpunkt. Nästan 15-20km landsväg som uppvärming och även nedvärming är lite saftigt i samband med 4-5timmar mtb runda.

Om det är någon som passerar Hisingen någonstans i närheten av biskopsgården och är villig att ta upp cykel/cyklist så är denne cyklist villig att bidra till resekostnaden!? Svara gärna här eller slå mig en signal!

Mvh Henrik - 0701070002

Bosse: Det ser ut som en bra anvisning men finns det möjlighet att du kan lägger ut en länk eller en kartbild.
Hur ofta går färjorna?

finnsan skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur tufft är det. Är nybörjare.
>
> //Anders

Allt är ju relativt men jag tycker inte terrängen där är så tuff o tempot blir nog behaglit.

//Gerry

finnsan skrev:
> Tack Gerry för svaret!
>
>
> Och det är massäck som gäller?
>
> //Anders

Fikapaus ska vi givetvis ha, så ta med matsäck./Hans

PeterA skrev:
> Hoppas att det blir repris på denna turen lite
> längre fram i tiden.
> /Peter

Jag håller med Peter, jag är en dålig människa... jag får ställa in och ligga och tycka synd om mig själv, inget bra med "manliga förkylningar"...

Om ni tittar på Enirolänken som Robert bifogade och zomar till 10 så: Norr om Kornhalls färja på Kungälvssidan så står det Kanehall. Ungefär mitt för Kanehall så går det än väg väster ut (Staby 4) ni ser att en liten bit ut på den vägen så är det en liten sjö/mosse (blå). Kommer ni fram till mossen så backa 75 m.
När det gäller repriser så blir det alltid repriser om så önskas.

Senast redigerad av en moderator:
Jag led i sängen igår, såg ut som en underbar dag, så även bilderna så här efteråt.

Men nu är jag tillbaka på benen, får se när det kan bli cykling igen.

Tillbaka
Topp