Vilken finalkväll! :-) Hela 23st cyklister dök upp vid Franssons när klockan var 18.00, nytt rekord för i år är det nog!
Som jag skrev tidigare så var planen att köra bort mot grönvit och Furåstjärn. Vägen dit gick baklänges på "Black Beast" slingan, vilken är rätt stökig. Även om vi var så många så gick det ju bra att klättra upp till höjden efter träsket. Den långa slingrande stigen nerför som kom efter är värd klättringen, eller vad säger ni? ;-) Det är väldigt ovanligt att vi kör åt det hållet på den stigen, har kört där själv kanske ett par gånger för några år sedan. När vi kom ner till Sävedalen/Björndammen så hade Gerry kört av sin sadelstolpsbult och fick trampa hemåt på cykelbanan ståendes, hade inte bult i väskan denna gången... Därefter körde vi upp i skogen till höger vid cykeltunneln, hade kollat ut den biten på en orienteringskarta och inte såg den så brant ut där inte... :-) Ok, det var brant, rakt upp, rätt långt, men nästa gång vi kör där tar vi den nerför och då blir den riktigt skoj! Sedan kom vi på grönvit slinga och körde även den baklänges vilket är ovanligt, men skoj. Rätt många branta klättringar som är körbara så den funkar även åt detta hållet. Sen blev bohusleden mot övre snirkesnorken och därefter golfbaneslingan till Bertilssons. Där var det två som punkterade och det var väl kvällens enda punkteringar, otroligt nog? Efter det blev det dags att rulla hemåt, men några av oss drog upp till Megahertz vid masten, den korta downhillsträckan vi hittade i tisdags. Efter den tog vi även Ball-banan ner till Skatås och sen mot Franssons där vi var 20.33.
Hoppas att turen inte avskräcte allt för mycket, jag vet att det blev lite väl mycket stök och "cykeln på axeln" i början när vi passerat träsket. Den här turen var en av de mest tekniska som går att dra ihop, helt i klass med Black Beast som vi också kör rätt sällan. Men ibland är det riktigt skoj att fightas med lite mer hinder än normalt och kanske även fixa sånt man inte trodde gick. I slutet var det sedan riktigt bra flyt på bohusleden och bort till Bertilssons.
Tack för idag, nu blir det ingen mer skog för min del på nästan tre veckor. Åker till Frankrike och kör La Marmotte nästa helg. Vi ses tisdagen den 25:e juli nästa gång!
/Leo
ps. Fassberg tog en hel del bilder igen, kommer nog snart... :-9