[Happy Ride] - Göteborg, Våffelturen, 10.00 Franssons - Söndag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
image_gallery

Det är dags för årets första våffeftur! :-) Nu har torpet Freden öppet igen. Vi kör Bohusleden norrut fram till torpet Freden och på hemvägen så kör vi igenom Paradiset. Totalt blir det ca 5 timmar. Med lite tur så hinner det frysa på lite i marken, för natten till söndag kan bli kall.

Glöm inte ta med pengar för våfflor och kaffe!

Samling vid Franssons(korsningen Delsjövägen/Virginsgatan), 10.00 på söndag! Vi ses!

/Leo

Ja, lite fruset i marken kan det bli, så det går att åka ovanför leran. Nästa vecka ska nog kylan hålla i sig, då blir det lättcyklat överallt.

/Leo

Leo skrev:

> då blir det lättcyklat
> överallt.
>
> /Leo

Äntligen, senaste turerna har sugit musten ur en...

Lurar lite på att försöka hänga på i kön.
Hur gör ni med däcken tror ni, dubb eller inte?
//Micke

brummeln skrev:
-------------------------------------------------------
> Lurar lite på att försöka hänga på i kön.
> Hur gör ni med däcken tror ni, dubb eller inte?
> //Micke

Inga dubb för min del. Tror inte det blir så mycket is, däremot hoppas jag på att leran hinner stelna :)

Ät nu inte upp alla våfflor utan spara några till CK Spurtkloss som startar 11:00 från Landvetter.

Jisses va gärna jag hade hängt på men tyvärr så är jag inte i någon vidare form nu.
Har varit deckad två veckor och inlaggd på sjukan, elakartad magkatarr .
Men nu är det på bättringsväg.
Ha en fin tur så ses vi snart.

//Gerry

Trailmaster skrev:
> Jisses va gärna jag hade hängt på men tyvärr
> så är jag inte i någon vidare form nu.
> Har varit deckad två veckor och inlaggd på
> sjukan, elakartad magkatarr .
> Men nu är det på bättringsväg.
> Ha en fin tur så ses vi snart.
>
> //Gerry

Krya på dig så vi får ut dig i skogen igen.

Grymt fint i skogen nu, hårda stigar :)

Körde i Änggården idag.

Ha en fin tur i morgon, jag skall jobba.

Stefan

hur kommer tempot vara? om man jämför med easy rides i ängården tex. jag är sugen på att ta upp åkningen för säsongen, men är tyvärr sjukt otränad.

fredrik_n skrev:
> hur kommer tempot vara? om man jämför med easy
> rides i ängården tex. jag är sugen på att ta
> upp åkningen för säsongen, men är tyvärr
> sjukt otränad.

Det är högre än easyride tempo, men om du vill prova hänga med så är det bara att dyka upp. Vi är sjukt tränade. ;-)

/Leo

Tyvärr inte möjlighet denna dag. Nästa våffeltur kanske, Hur länge håller torpet öppet i vår??
/Magnus

vilken super tur det blev!

Backen upp till torpet är ju helt klart en favorit ;-). Får tacka alla inblandade för grymt sällskap, bra kört av alla idag!

Puss och kram!

Det blev ju en strålande fin Våffeltur idag. Kylan inatt hade gjort stigarna nära nog helt perfekta. Inte mycket is heller, så dubbdäck klarade vi oss utan. I slutet av rundan blev det lite varmare, så vi hittade lite lera också. Alldeles i slutet hittade vi en fin stig som vi aldrig kört innan. Efter den så hoppades jag på en liten fortsättning innan vi rullade asfalt hem, men sista biten cyklade vi lite fel i skogen. Vi borde fortsatt lite mer västerut på toppen av klättringen, nästa gång så. :-) Efter fem timmar var vi tillbaka vid Franssons, precis som planerat. Bra kört alla, tack för idag! Vi ses på tisdag!

/Leo

Dagens karta, 4 mil blev det totalt: http://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=215477727886721541532.0004b6925e478f784bb16

Några suddiga bilder:

DSC_0264s.jpg

DSC_0266s.jpg

DSC_0267s.jpg

DSC_0268s.jpg

Helt klart lite mer lätttrampat i skogen när marken var frusen men det jämnades ju ut med att turen blev ju dubbelt så lång mot vanliga HR så jag fick pressa fram det absolut sista kroppen hade kvar att erbjuda för att orka hänga med hela vägen....
Nu är cykeln avspolad, magen full och julmusten har aldrig smakat så gott.

Hade det inte varit för er så hade jag antagligen legat i soffan och ätit pepparkakor idag men i stället fick man blåsa ur systemet ordentligt.. Tack för gott sällskap, ha det gott..

Ja, jäsiken vad kul det var idag!

Hårdfruset och fint som sagt, men lite små spänningsmoment här och var då man inte visste om det skulle bära eller om man skulle braka igenom den frusna lerskorpan. Men dom rena isfläckarna var lätträknade. Lite smålarviga halvfall och pungkula-möter-styrstam-stopp blev det, men inget värre. Känner dock att jag är lite ringrostig tekniskt fortfarande, inte riktigt på min forna nivå.
Min dummaste vurpa för dagen var när jag plogade hjälmen i marken och käkade fruset gräs ovanför E20 vid Jeriko-tunneln. Ska man stolle-vurpa ska man göra det där det syns.

Backen upp till Torpet Freden fick mina vader att protestera, på gränsen till kramp där som sen kom och gick.

Blev ju lite djungel-utforskning i ospårad brant terräng ovanför Partille på slutet. Men gör vi det några gånger till så är det snart en stig där : )

Var lite lätt krokig sista kilometern mot Franssons bara, gick på ångorna där, måste äta och dricka mer kontinuerligt nästa långtur.

Tack alla för ett trevligt sällskap, alltid lika kul med Happy-turer!

Just ja, Juha tappade sin Polarklocka troligtvis i skogen i slutet(Partille/Mellby) där vi försökte hitta en stig. Om någon hittar den inom det inringade området där vi "cyklade" så blir han glad:

lost.jpg

/Leo

Tack för en riktigt rolig tur, härligt med hårt underlag för en gång skull!
Fick krampkänningar i höger baksida lår på bron över E20 påvägen hem men klarade mig hela vägen.

Letade reda på en turen där vi cyklade "rätt" i slutet. Som vi trodde skulle vi fortsatt en liten bit till när vi kom upp på toppen, syns tydligt på bilderna nedan

Dagens tur:
MTBDelsjn2012-01-15.png

Turen då vi körde "rätt":
MTBKviberg2011-10-02.png

Senast ändrad:
Kul att ni försökte hitta stigen jag visade er förra året. Ni ser ut att ha kört fel på ungefär samma sätt som jag, anduro och Olle Boll gjorde första gången vi var där och letade, efter tips från AndersS. Vi hittade dock stigen halvvägs ner den gången och kunde leta oss upp mot vad vi då trodde var toppen.

Ni hade det säkert riktigt gott idag. Vi var i Änggårdsbergen, på mindre kända stigar. Frusen lera där också, mellan stenhällspartierna.

Ses framöver.

/ J

Jag körde en solotur på slickrocksen idag. Där var riktigt mycket is på sina ställen så det blev spännande utan dubb :)

/niklas

Mycket trevlig tur Leo!

Säger samma som jag sagt flera gånger tidigare - tänk att vuxna män kan ha så här roligt i skogen en söndag!

Patric

Hrrrm, host, harkel!
Jag har starka minnen av att det satt en kamera på en av cyklarna.
Så fina och snabba stigar sitter man inte och trycker på, app, app!
Säger som Bo Holmström: "Lägg ut, lägg ut!"
; )

Stisse skrev:
> Hrrrm, host, harkel!
> Jag har starka minnen av att det satt en kamera
> på en av cyklarna.
> Så fina och snabba stigar sitter man inte och
> trycker på, app, app!
> Säger som Bo Holmström: "Lägg ut, lägg ut!"
> ; )