[Happy Ride] - Göteborg, Våffelturen, 10.00 Franssons - Söndag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
image_gallery

Det är dags för mer våfflor! :-) Vi kör Bohusleden norrut fram till torpet Freden och på hemvägen så kör vi antingen igenom Paradiset eller så tar vi stigen ner till Lexby. Totalt blir det ca 4-5 timmar.

Glöm inte ta med pengar för våfflor och kaffe!

Samling vid Franssons(korsningen Delsjövägen/Virginsgatan), 10.00 på söndag! Vi ses!

/Leo

Låter kul. MTB:n har fått stå still för länge nu.
Är dock fortfarande tråkigt förkyld, men får se om jag är i cykelbart skick på söndag.
Är jag i tveksam form så får det bli en lugn lvg-tur bara.

Den här turen behöver jag för att bli stark i benen. Hänger på så länge jag orkar.

Varför krockar alltid mtb-långturer med mina landsvägsturer?
Det borde bara ha uppfunnits EN typ av cykel, så slapp man det problemet.
Ha så kul!
/Merve

Nu finns det hopp : ) Idag är bihålorna urblåsbara och halsen i bra skick.
Laddar kropp och knopp, om formkurvan fortsätter peka åt rätt håll så blir det söndagstur. Kan man sen få fint väder ovanpå det så är det verkligen grädde på moset.

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Tempot blir söndagstempo, inte tisdagstempo. :-)
> Vi ses på söndag!
>
> /Leo

Söndagstempo? Samma tempo som tisdagar men hålla på längre? Eller lite snabbare och längre, när man sluppit jobba hela dan innan? ;-)

Så där, nu har jag laddat om efter dagens landsvägsrunda. Tror inte det blir lika lerigt i skogen i morgon:

120231734_sm.jpg

Ses i morgon!

/Leo

Osäker på förkylningen släppt eller inte, samt om jag får ihop det med resten av familjen också. Kan hända att jag ansluter vid torpet Freden och kör den sista biten med er. Eller att jag kör ett solopass i mystempo på landsvägshojen för att komma igång igen efter sista veckans förkylning.
Det ger sig under morgondagen.

Efter viss vånda så har jag bestämt mig för att avstå denna gång. Ryggont med skavande spikar i benet gör att jag testar en lugn tur här hemmikring.

Jag provade en strategi idag som passade min kondis bättre och det funkade perfekt.
Startade en halv timma före er andra och körde ett riktig lugnt tempo vilket gjorde att energin räckte dom fyra timmar det tog mig hela turen.
Det var asfaltransporten från Jonsered som var jobbigast o tråkigast idag.

//Gerry

fin, tur överlag fina stigar även om leran verkligen sög fast cykeln på vissa ställen.

Tack för en fin tur idag! Bra kört av alla idag blev lite gott tempo i slutet :-), det kändes att man hade kört igår också.

Det blev en fin våffeltur idag. Vädret blev bättre och bättre, nästan sol i slutet. Lite halvlerigt på några ställen där det brukar vara så, men annars bra och fina stigar. Bra kört alla, tack för idag! Vi ses på tisdag!

/Leo

Dagens karta: http://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=215477727886721541532.0004bb862b93c4e261d8d

Och några bilder från idag:

DSC_0051.jpg

DSC_0053_edit0.jpg

DSC_0054.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0056.jpg

DSC_0057.jpg

sistabiten.jpg

Sista transportsträckan i motvind, det gick ju skapligt bra, 29,4km/h i snitt. :-)

Tror ja får äta lite extra med gröt närmsta tiden så ja pallar transporterna lite bättre nästa gång... Hårdkörningen på asfalt knäckte mig i dag.

Riktigt härlig tur med godfika & gött sällskap, vi ses på tis-

Tillbaka
Topp