[Happy Ride]: Sisjön/Sandsjöbacka tisdag kl 18.00

PeterA

Aktiv medlem
Dax att ta en tur i norra Sandsjöbackaområdet. Räkna med att turen tar max 2.5 timme. Det kommer att finnas möjlighet att korta av turen pga oförutsedda händelser eller om någon vill avvika lite tidigare.

Samling vid scoutstugan 18:00.
Lånade en bild som Plumse gjorde nyligen oxså...

/Peter

Bilagor

• Sisjön.gif
    Sisjön.gif
    29.2 KB · Besök: 46
  • Samling Scoutstugan.JPG
    Samling Scoutstugan.JPG
    93.6 KB · Besök: 32
Senast redigerad av en moderator:
Låter bra , jag är med även om jag inte är den snabbaste. Får gå av då och då men kämpar på ;-)

//Peter

Jag kommer! Om någon vill haka på från Franssons, så passerar jag där 17.25 utan att stanna. :-) Ses imorgon!

/Leo

Känner mig frusen och matt ikcäll. Håller tummarna för att jag är kry imorgon. Då blir det en lerig cykel på snofsiga kontoret isåfall. Cyklar dit.
Kanske ses då!

Ska inventera lagret på jobbet imorgon. Jippie!
Men jag var ute idag 2,5 timmar och det var knakelibraktoppenfint. Ni kommer få en fin tur imorgon med.
Hare kul!

protocol7: Om vi kör en standardöppning så börjar vi med Sandsjöbackaleden. Ev. så kör vi rätt in i militärområdet. Måste dock kolla att det inte pågår några aktiviteter i morgon. Skriver en notis om det under morgondagen.
/Peter

Kan tyvärr inte haka på ikväll så jag får önska er alla en riktigt skön rajd så ses vi på onsdag istället =)

Tjenare, tänkte jag skulle hänga på ikväll men har inte varit där innan. Leo, cyklar ni förbi Botaniska på vägen dit? Kanske kunde hänga på där?

//Carl

Blev en lite snörplig sorti för mig idag, magen pajade totalt. Efter lite vila och mat så har den börjat repa sig. Var nog ett klassiskt exempel av att käka för dåligt innan man ger sig ut och tränar.

I alla fall, grymt kul med lite nya stigar och jävlar vad torrt och fint det var!

/niklas

Tackar för en jättebra tur , min andra Happy Ride, det gick riktigt bra denna gång och tackar för att ni snabba väntade in mig när jag halkade efter.

Fick också chansen och hjälpa dig som heter Roger som kom med Igge, lånade ut en splitterny slang då du fick din andra punka ikväll, hoppas naturligtvis att få en ny eller den samma tillbaka vid tillfälle.

Min Giant fick jobba hårt idag, fick verkligen se hur bra den är ;-)

//Peter

Var sen, missade er med några minuter tror jag...

körde in i skogen själv, fick två kedjebrott och bakhjulet skakade loss.

gled hem genom slottsskogen sakta för att klara mig hem med kedjan. Satte på en ny kedja och busade runt på bakhjulet i stan.

Skall vara lite snabbare nästa gång.

/Markus

;)

Hejhopp!

Vilken härlig runda och vilket otroligt väder! Det var drygt +20C fortfarande vid 18 tiden. :-)

Fina stigar och torrt var det mestadels. Peter guidade oss runt på några nya och en hel del gamla favoriter. Filmade massor med hjälmkameran och det kommer en film så småningom, klipper ihop den på torsdag. Tack för idag, vi ses imorgon då det är dags för en ONSDAGStur! Sista passet innan Extreme Riden som går på lördag. Tack för ikväll, bra kört alla!

/Leo

Kul att så många dök upp. Lite trist att det var 3 stycken som var lite sena och bommade turen.
Vi körde en variant av standardturen Sandsjöbackaleden/Torrekullaleden. Redan vid Sisjöns södra del gav vi oss in på lite nya stiger som vi följde bort till Lerduveskyttebanan. Sedan körde vi Sandsjöbackaleden söderut till en knapp kilometer innan lilla forsen. Där köde vi en liten stigsnutt som sällan används för att sedan komma tillbaka till Sandsjöbackaleden. Vidare upp till utkikspunkten på röd slinga. Där fick Mickael kedjebrott så vi passade på att leka lite vid droppet. Leo visade hur man droppade och hur man sedan "enkelt" to sig upp igen. Ola droppade oxså och lyckades tillslut oxså ta sig upp igen. Sedan blev det full fart utför på röd slinga. Vidare Sandsjöbackaleden norrut uppför omöjliga backen. Sedan avslutade vi med Torrekullaleden. Vid ravinen körde Igge och Roger ifatt oss.

Det var intressant att ha Leo bakom sig för omväxlings skull;-)
Måste säga att jag är mycket imponerad av hanscyklande. Det är sällan man får chansen att hinna se så mycket av honom...
Hoppas filmen blir bra. Det finns några passager som jag är mycket nyfiken på hur Leo tog.
Bra jobbat Pander. Det var lite småtekniskt idag ;-)
TAck för sällskapet!
/Peter

Skall oxå passa på och tacka för en mkt trevligt tur. Första gången jag var i Sisjön, många fina stigar, ser framemot att spendera fler timmar där...

/Carl

Jag tackar Peter för en riktigt schysst körning. Alltid lika roligt att vara ute och köra med alla och ha trevligt sällskap:) Ser verkligen fram emot som alla andra att få se filmen Leo spelade in även om man inte såg mer av Leo än när han stod och väntade för att spela in ens egna som fadäser:)

Ja var är filmen, det var i alla fall en juste tur Peter, eftersom vi var lite sena och inte hitade er direkt så blev flera nygamla stigar återupptäckta i vår iver att köra alla möjliga alternativ. Stigen norr om lerduveskyttet är en ny favorit, där måste man ut o snurra igen.

Nu har jag sett delsjöfilmen. Ska bli spännande att se Sandjöbackavarianten.
/Peter

Härligt filmat Leo.
Tror det kan bli ännu bättre om du får upp kameravinkeln något så att man ser lite mer av "naturen" framåt.
/Peter

Tillbaka
Topp