[Happy Ride] - Uddevalla-tråden

eriklorentzon skrev:
-------------------------------------------------------
> Ni som är anmälda till årets Bockstenstur,
> planerar ni att åka ner och sova över eller åka
> ner, cykla och åka upp på samma dag?

Förra året körde jag och Nicathu ner dagen före, men i år lutar det åt att man åker ner och hem på samma dag, verkar vara rätt fullt på hotellen.

Vad sägs om att köra som turen i måndags, fast lite längre. Fridhem - Egon - Mot klämman - Vita ner till Kissleberg - Fröland - Unda och sen motionsspåret i skogen (HAIFs?). Kommer bli en del tekniska bitar och mycket nedförsåkning.

Edit: småtrams

Senast redigerad av en moderator:
Låter väl bra, räcker det med EN tur uppför vattentornsbacken? Känns som shorts o shades i morgon, rena rama sommarvädret ju!

Där har du ännu en fördel med att vara charmigt småfet, man fryser sällan så det är shorts som gäller from nu till November;-)

trycket skrev:
> eriklorentzon skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ni som är anmälda till årets Bockstenstur,
> > planerar ni att åka ner och sova över eller
> åka
> > ner, cykla och åka upp på samma dag?
>
>
> Förra året körde jag och Nicathu ner dagen
> före, men i år lutar det åt att man åker ner
> och hem på samma dag, verkar vara rätt fullt på
> hotellen.

Okey! på så sätt, var ute med Christer och Lasse i Onsdags och de i stort sätt övertygade mig att vara med på årets BST =)

Mathias.B (fd tfsk) skrev:
> erik: Trevligt, själv tvångsanmälde trycket
> mig... Dyker du upp idag?

Tja är på utflykt med flickvännen idag så dessvärre inte. Är gött på om det blir turer under påsk dock =)

Mathias du var verkligen svår att tvångsanmäla, aldrig varit med om någon som kämpat emot så!!
Erik, jag tror du leder ursäktsligan!!;)
Ni som cyklar idag får ha en fantastisk tur!!

Skönt att Erik leder den ligan, tror nog jag är en stabil andraplatsgubbe där! Det är riktigt kallt i vinden idag så det blir kanske ett par långisar ändå, trots sommartid!!! Ses om en stund, ska springa till cafét innan, har bara fikat en gång idag!!!

Det blev en fin tur idag men lite kallt om fötterna efter ett par fotbad i skogen. Jag slog dessutom personligt rekord, flög över styret och landade 4m senare på höger sida. Landade förvånansvärt mjukt (ännu en fördel med att vara fet) men mina nya, fina klubb-byxor gick sönder. Så även jag, har ett fint sår på ena skinkan och ena vaden är så där manligt sårig... Lånecykeln klarade sig utan en repa, good shit de där Pitpro;-)

Måndag 18.30 kör vi igen, hoppas vi blir minst lika många som idag!!!

Favvoper skrev:
> Nämen va trevligt men en sån här tråd :)
> Men cykla.. det får man göra ensam ett tag så
> man är halvduglig iaf..

Favvoper: Kan jag så kan du, jag lovar! Fridhem i morgon 18.30, ses där va;-)?
trycket: Vad tänkte du på, förstår absoluuuut inte vad du menar!!!

Nicathu skrev:
> Favvoper skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nämen va trevligt men en sån här tråd :)
> > Men cykla.. det får man göra ensam ett tag
> så
> > man är halvduglig iaf..
>
> Favvoper: Kan jag så kan du, jag lovar! Fridhem i
> morgon 18.30, ses där va;-)?
> trycket: Vad tänkte du på, förstår absoluuuut
> inte vad du menar!!!

Pappa kommer nog iaf..
Jag va ju faktiskt med förra veckan eller när det va, helt sjukt jobbigt att cykla på såna där vägar. tacka vet jag grymt krånglig terräng :)

Någon som skall ut och köra MTB under Påsk? Jag vill verkligen ut och köra med er, men måndagar är en svår dag, då det krockar med precis allt. Jo då, jag tittar in här till och från även på Lördagar dock är det olika tider även där =). Skriv något om det blir något under Påsk. Jag kan köra MTB i flera dagar från och med torsdag =).

jag har kört de spår som jag tror ni brukar hålla er till dvs mtb banorna i skogen runt fridhem, srunt bjursjön, fasseröd osv. Jag såg inga MTB åkare. Var i skogen är ni egentligen? =)

Nu är det slut med urkäktsligan för min del. Igår anmälde jag mig till BST så nu är det hårdträning som gäller =) 76.8km/h ner för backen igår, det gick gött snabbt!

eriklorentzon skrev:
> Nu är det slut med urkäktsligan för min del.
> Igår anmälde jag mig till BST så nu är det
> hårdträning som gäller =) 76.8km/h ner för
> backen igår, det gick gött snabbt!

Våga släppa bromsen så går det snabbare;-)

...å medan alla andra är ute i naturen, hela uddevalla har blivit en nerförsbacke, nicathu har spelat bort hela hemgiften i Las Vegas, så väntar jag fortfarande på en sadelstolpe...

Tycker förövrigt att det är lite ont om bilder och videoupptagningar i tråden. Å kartor.

edit. kartor.

Nicathu: - Har 31,6 och när jag kommer hem på måndag eftermiddag ligger det förmodligen en svart sadelstolpe putsad med häxans glansmededel, på en liten greddelinfärgad sidenkudde och bara väntar på att monteras. Köpt här på happy ks. Tack i alla fall.

Men skit i sadelstolpen, berätta om Las Vegas!

Edit. Tack.

Klart dom kommer börja igen! Har haft en hel del de senaste helgerna så har inte kunnit göra något mer organiserat. Men det finns väl fler som har kompetensen att skriva ut tid & datum? ;)

henkeboll skrev:
> Hur långt brukar ni köra på Måndagsturen,
> Tid/Sträcka? Kanske varierar?

Måndagar är lite lungnare teknisk körning med "alla ska med" tema. Fridhem kl 18:30, längden varierar men runt 20km brukar det vara. Runt 2h brukar vi cykla. Trevligt gäng där alla är välkommna!

//Erik

trycket skrev:
> Blir det någon happyride i morgon?

Har påven en lustig hatt?
Frågan är väl, som alltid: när? Hörde att Jacoba vill ut tidigt medan Mathias.B kan efter 17, stämmer det? Då är väl det enda raka att cykla hela dagen så alla är nöjda?

Är ju som sagt ny i tråden, men tänkte ta mig en liten tur uppe vid Bjursjön imorrn förmiddag. Starta vid 9-tiden vid stugan och köra nån mil eller så.... Någon som har tips på bra runda? Finns väl en "gul" runda som ska vara typ 9,5km ?

henkeboll, kör du en grön/vit Cube? Såg en på stan idag runt kl fyra... Jag hittar nog sämst av alla här i stan men jag ska kolla om jag kan ordna sällskap till dig, återkommer strax.

Nope inte grön/vit min är mattsvart. Var inte på stan heller ;) sällskap? Hade varit kul...hoppas jag kan hålla tiden bara, lite trixigt ibland med småkids hemma. Det måste även vara någon som står ut med ett tempo passande en otränad cyklist. ;-)

Jag åker med dig i morgon kl nio. Väntar till kvart över. Mitt tel nr 0708 fyrtio tjugotre sjuttiotre.jag cyklar ganska sakta...:)

Tillbaka
Topp