[Happy Ride] - Uddevalla-tråden

Vad kul! Kan vara bra med en guide... Jag siktar på 9 och meddelar om det blir annat. Parkerar vid stugan, måste vara hemma igen vid 11, så du får jaga på mig om det går långsamt ;)

Tack för en bra tråd förresten!

Kollade precis med Mathias.B men han har lyckats meka sönder både hojen och ett finger så han (och cykeln) är inte redo i morgon bitti;-) Att han kommer skylla på jobb eller liknande förvånar väl ingen?

Jag jobbar imorgon bitti ja, men ska försöka ge mig ut på kvällen. Hinner jag inte meka klart cykeln kan jag alltid jogga bredvid istället, isåfall lånar jag frugans stilettklackade så jag inte blir för snabb för Nicatchu på sin cdale.

Mathias, jag leker med tanken på att köra två pass i morgon så jag följer med. Nu när din cykel är sönderskruvad och du lyckats stympa dig själv så kanske jag hänger med i ditt tempo;-)

Jag vill tacka Jacoba för en trevlig tur vid Bjursjön imorse. Fint väder, gott sällskap och spännande spårval ;) Dock får vi nog båda jobba på vår lokalkännedom ;) ...men kul var det! Hoppas det blir fler turer!

Det blev två pass för mig i lördags men inget på söndagen så nu är jag extra sugen på en skön Happyride på måndag! 18.30, parkeringen vid Fridhem...

Hoppsan, vi blev hela 25 st som cyklade idag! Härlig tur, underbart sällskap och ett provvarv på Herrestadsfjällsloppsbanan. Tack för det!

Vi pratade om att träffas även onsdagar, 18.00 vid Bjursjöstugan. Hoppas vi ses då!

Till alla er som missade dagens tur på Kinnekulle och istället låg hemma i soffan och åt praliner samtidigt som ni såg på Oprah vill jag bara säga att ni missade en underbar tur!

Dagen innehöll det mesta, höjdpunkten var väl ändå när trycket försökte pierca sitt lår med änden på styret och resultatet blev ett trasigt lår, trasiga byxor, trasiga benvärmare och trasigt självförtroende:-)

Själv hade jag en nära-döden-upplevelse när jag tappert banade väg genom hagen med den brunstiga och väääldigt stora tjuren (och ett antal nästan lika stora kor) som först vägrade flytta på sig. Hade ni varit lite närmare hade ni sett min underläpp darra och hört mig mumla något om hjälp och mamma:-)

Tack för en episk tur!

Ses i morgon, 18.30 vid Fridhem!

Någon som skall ut en sväng idag och är sugen på att visa mig lite stigar? Plockade äntligen upp cykeln från Göteborg i helgen, men har inte cyklat XC på evigheter, så jag kan nog tyvärr inte hålla något vettigt tempo dock..

Sernevi, om du vill ha lite sällskap på cyklingen så tror jag att det e samling som vanligt på Fridhem ikväll 18.30 (vid konstgräsplanen)

Hm, det är ju lite senrt för mig idag, får bli att hänga på där nästa vecka!
Tar väl en solotur och kikar lite på stigarna i eftermiddag då.

Då var jag hemma. Fan vad gött det var, hade nästan glömt hur roligt det är att cykla XC, speciellt när jag fick chansen att köra både torra och leriga spår (var längst bort när åskovädret drog över, men det svalkade mest skönt)

Lyckades komma på en utmarkerad MTB-led som var riktigt trevlig, är den permanent? Skyltningen såg lite tillfällig ut nämligen (pinnar i marken). Tappade tyvärr bort den borta vid Smedvattnet och fick vända tillbaka. Hur fortsätter den sedan? Är det någon som har gps-plot? Hade gärna kört den längre.

Var nog tur att jag inte fick med mig någon annan ut dock, konditionen känns att den inte är på topp!

Nicathu skrev:
-------------------------------------------------------
> Superkort varsel: Ikväll kl 19.00 vid Spara,
> Edingsvägen...

Jag kommer :)

Betalade in medlemsavgiften till klubben för ett par månader sen... Får man inte någon slags bekräftelse i form av medlemsbevis eller liknande? Eller någon slags info för nya medlemmar?

Är ju inte så aktiv för tillfället så det är ju ingen brådska direkt men...

Skickade även ett mail till adressen som står i hemsidans kontaktuppgifter, men inget svar.

Senast ändrad:
Kul Henkeboll med ytterligare en medlem i klubben, tyvärr får man ingen verifikation på löst medlemsavgift. Men du ska ju vara berättigad till lite schyssta kläder till bra pris "om det finns kvar" Kontakta någon som står med telnr på hemsidan!! Hoppas vi snart ses på en tur i skogen!!

Tack för ditt svar. Spelar inte så stor roll för mig, ville bara vara säker på att klubben får avgiften.

Ja, kläderna ska jag allt kolla upp. Tyvärr hinner jag inte med så många turer just nu, men när man väl kommer iväg, kan man ju lika gärna åka med stil! ;)

Har kört bandragningen för Herrestadsfjällsloppet ett par gånger nu, trevlig får jag säga även om det är lite mycket vägcykling för min del. Men idag när jag kommit in en bit i det militära övningsområdet började det smälla oroväckande, som om de hade övning i området.. Vände illa kvickt och cyklade tillbaka, inte så sugen på varken en kula i mig eller vad det kan vara för straff som utlovas för tillträde på militärens fält när de använder dem. Vet någon var man kan hitta när de har övningar där för att slippa överraskningar i framtiden? För jag gissar att någon har koll så ingen blir skjuten under tävlingen..

Sedan tänkte jag höra om någon kan tipsa på lagom teknisk stig som gärna knyter samman ganska väl med den bandragningen och är i stil med de stigsektioner som är på den bandragningen?

Jobbar i Göteborg så jag har svårt att hinna ut till 18.30 normalt sett, men nu är det snart semester så då kanske man kan ta sig ut om jag är hemma! Är det turer som vanligt under semestertider?

Sernevi skrev:
-------------------------------------------------------
> Jobbar i Göteborg så jag har svårt att hinna ut
> till 18.30 normalt sett, men nu är det snart
> semester så då kanske man kan ta sig ut om jag
> är hemma! Är det turer som vanligt under
> semestertider?

Vi försöker att hålla samma tider och samlingsplatser även under semestertider. Man kanske inte kan räkna med samma uppslutning, men hade man ändå tänkt att cykla så finns ju chansen att någon mer dyker upp! Idag är det väl i alla fall någon som startar från bjursjöstugan kl.18.00

Vill ni se lite nya stigar vore det kul om ni ville titta upp till Kroppefjäll och köra Karolinertrampet på Söndag 17/7.

www.karolinertrampet.se

Släng iväg ett mail till mig senast på fredag så slipper ni extra avgift för efteranmälan..

Mvh
Markus Porath

Hallå!

Som semestrande cyklist från Uppsala hoppas jag hitta någon som vill cykla en runda med mig helst med start runt 1830-1900 imorgon, torsdag. Skulle gärna pröva rundan vid Fridhem. Jag träffade några glada cyklister på Sportson som föreslog ett inlägg på denna tråd för att hitta en guide så jag hoppas på respons. Vid behov kan jag nås på 0704250329 om någon läser detta med kort varsel.

Charlie

Hej Charlie!
Jag är en av dom du mötte på Sportson och jag försöker få med några stycken så ses vi i morgon vid stugan. Det finns ett flertal leder som passerar Bjursjöstugan och de flesta är skapligt markerade.
Hör av dig när du vet vilken tid som passar,
mvh Lars

Tillbaka
Topp