[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Eklund skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej
>
> Brattfors låter kul...Kanske har jag möjlighet
> att följa med, måste kolla med familjen (som
> just utökats till 5 personer). Jag har inte
> möjlighet att ta bil, finns det någon plats för
> mig om det blir aktuellt?

Hmm.. kanske. Jordan, har du en sittplats i din bil kanske vi kan få med cykeln?

Låter kanon det, avresa? Från stan klockan 17:30? Tidigare/Senare?

MiaMaria skrev:
> Frolicc, jag är med på det! Ikväll alltså!

Frolicc, 17.30 låter bra. Har du koll på banan, eller behöver jag ha med mig en GPS för att vara säker på att inte hamna i andra sidan landet.

Frolicc va seriös du är!!!

provköra banor det höjer dig till en annan nivå!!!

Det blir en glad överraskning när jag kommer till backen på söndag.

Skall vi säga samling vid teatern 17:30 då? Om någon mer dyker upp får den cykla hela vägen för bilen tar som sagt max två

Senast redigerad av en moderator:
Eklund, vi löser transporten på nåt sätt. Jag har ju faktiskt en egen liten bil som också rullar. Skriv en rad om du ska med.

Frolicc, vi ses vid teatern.

jordan, antingen är Frolicc väldigt seriös eller så tycker han bara att det är jävligt kul att få köra uppför backar och knäcka mig. Han verkar lite ond faktiskt.

Hej!
Jag ville gärna följa med imorgon om det är ok. Har inte cyklade sedan före sommaren, får se om mina skogshuggar ben klara av att cykla igen!

Brattforsheden lördag:
Samling var och när?
Hur ser det ut med transporter?

Ludvika söndag:
Jag åker upp och cyklar med The_TnT och 42Hz bland annat i Ludvika på söndag. Vill någon hänga med så finns det plats för två i bilen. Åker upp vid 8 eller 9 tiden.

HannaK skrev:

Tack för erbjudandet. Tyvärr blir det inget ändå för mig (Lite överoptimistiskt att tro att det skulle funka, behöver nog gå någon vecka till, vår lilla Hanna behöver ganska mycket uppmärksamhet och det är min natt i natt...). Ha det kul på Brattforsheden, nästa gång måste jag försöka komma med dit.

Russia - tar du egen bil eller? Vi ses isåfall vid Mangenbaden ca 10.30. Kör mot Filipstad, sen står det förhoppningsvis en skylt i skogen in till vänster. Hittar du inte, slå en pling på 0706-433192.

JoMenSåAtt - om du kommer hojande med ditt cykelställ bort till Tikis place vid 9.40 kan du få åka Opel.

Eklund skrev:
> Tack för erbjudandet. Tyvärr blir det inget
> ändå för mig (Lite överoptimistiskt att tro
> att det skulle funka, behöver nog gå någon
> vecka till, vår lilla Hanna behöver ganska
> mycket uppmärksamhet och det är min natt i
> natt...). Ha det kul på Brattforsheden, nästa
> gång måste jag försöka komma med dit.
---------------------------------------------------
Får se om jag orkar hoja imorgon. Min lilla Hanna K behöver ganska mycket uppmärksamhet och det är min natt i natt.....

Tiki skrev:
> -
> Får se om jag orkar hoja imorgon. Min lilla Hanna
> K behöver ganska mycket uppmärksamhet och det
> är min natt i natt.....

LOL! :)

Ni har inte plats för två? Jag tar med mig Dirk igen. :) Annars tar vi egen bil.

verkar lösa sej hänger nog med till brattfors i allafall. vi ses vid mangen 10.30!

Jomensåatt då är det nog grejt om ni/du tar egen bil. Ska bli skoj imorgon. Hade egentligen gärna tagit den långa sträckningen runt sjön men tidsschemat är väl lite pressat för Jordan väl? Vi löser det imorrn.

Nu har Frolicc och jag rekat söndagens bana. Det var otroligt fint i omgivningarna måste jag säga. Måste återvända nån gång med fika och kamera.

Jag vet inte om det stod fel i tidningen, jag hittade ingen 700 meter lång backe. Kanske menade dom att det var 700 backar.

Om jag har tunga ben imorgon (vilket det är en stor risk för) kommer jag hitta en lämplig stubbe att sitta på hela dagen.

Jäklar vilken runda. Jag körde sommarstajl medan MiaMaria trodde det var vinter...

För att sammanfatta rundan... mycket vacker miljö och jäkligt mkt backar. Enligt min gpess är bryngfjordens topp på 95 m, älven är väl strax under 50... det är alltså 45 höjdmeter till toppen.

olsterhappy.jpg ht=365

Kommer det avgörande rycket i 100 höjdmetersbacken tro? Pax för att köra lillklingan upp.

miamaria måste tyvärr ställa in. fick magsjuka igår kväll. trodde det skulle bli bättre under natten. trråkigt när jag har lovat dig skjuts. hoppas att det ordnar sig så att du kan få åka med någon. jävla skit helt enkelt.

Bryngfjordsbacken är 52 höjdmeter från liftstugan till toppen enligt flera personers mätningar(med olika klockfabrikat och flera repetitioner). Det borde således vara ganska statistiskt säkerställt att det är så ;)

Tack för en kalastur idag! Var grymt skoj. :)

Lagar mat för tillfället, fasen vad hungrig man är.

PS. Någon mer än mig som är lite mör i kroppen? ;)

Kollade statistiken och 48 höjdmeter säger min garmin att backen är. Eftersom den inte ens mäter höjd utan snor dem från höjdkurvor får det nog anses helt ok =) Iallafall inom felmerginal.

Hursomhelst så är morgondagens backar helt klart längre, brantare och jobbigare än minislalombacken i skåre.

KONAmi skrev:
> Bryngfjordsbacken är 52 höjdmeter från
> liftstugan till toppen enligt flera personers
> mätningar(med olika klockfabrikat och flera
> repetitioner). Det borde således vara ganska
> statistiskt säkerställt att det är så ;)

Frolicc skrev:
> Kollade statistiken och 48 höjdmeter säger min
> garmin att backen är. Eftersom den inte ens
> mäter höjd utan snor dem från höjdkurvor får
> det nog anses helt ok =) Iallafall inom
> felmerginal.
>
> Hursomhelst så är morgondagens backar helt klart
> längre, brantare och jobbigare än
> minislalombacken i skåre.
>

Känns bra för mig att jag redan kört de där backarna. Kämpa på imorgon och se till att svettas rejält.
Själv ska jag ner till Uddevalla och cykla.

MiaMaria skrev:
> Känns bra för mig att jag redan kört de där
> backarna. Kämpa på imorgon och se till att
> svettas rejält.
> Själv ska jag ner till Uddevalla och cykla.

Mäh, vad ska du ner till mina hemmaskogar att göra? =)

Saknar en utförlig RR med bilder och smaskiga detaljer från dagens ride.

Själv drar jag ut på öa så snart jag vaknat i morgon, typ vid 8.30 ca.

andematt - Dalslandsrundan. Tänkte köra den som ett distanspass på bortaplan. Gött att se nya vägar så jag passade på när jag kunde få skjuts dit.

vilket häftigt lopp i olsäter! det måste va ett av dom vackraste omgivningar jag sett.hoppas att det blir nästa år igen. kanske va 20 st som deltog. frolic var me i toppen o jag i mitten.

Ja visst var det fint bozz.

Jag trodde jag skulle slippa backar idag men det blev nästan bara upp och ner och upp och ner osv i 92 kilometer. Tack för den!

på tisdag blir de orientering me hanna - och kanske MM?lindrågen 17.30 tror jag visst de va

Toppen och toppen...

Martin (polensnubben) drog upp ett seriöst hysteriskt tempo redan från start. Snabbt var vi en klunga på fyra i toppen. I nästa backe gick det alldeles för fort för frolicc och plötsligt vad de tre där framme. Jag fick sällskap och nu var det tre där framme och vi två där bakom. Vi körde på och minuten vi tappade i backen blev snart enbart 15 sekunder. Vi lämnade asfalten och snart växte avståndet igen, i mördarbacken fick vi span på trean som tappade täten och såg krokig ut. Han plockar vi... trodde vi... Så nu var det alltså två i täten, en ensam snubbe på tredje och vi på fjärde och femte. Och så skulle det få bli i ytterligare 15 kilometer... vi plockade aldrig in någon och var i mål cirkus 3 minuter efter. 30,6 km/h i snitt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp