[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det blir ingen FMT för mig detta år då jag är bokad då, men till nästa år får man försöka toppa formen. ;)

KONAmi, låter som servicedags, är det inte brist på olja om man inte kan utnyttja hela slaglängden?

Ha! Jag formligen brottade mig in på Solsta cykel några minuter över klockan 6. Motsträvigt fick jag lånat ett verktyg så att det gick att skruva av dämparen och få den på service. Det kändes bra att få det gjort inför stundande resa. Då får vi se hur många veckor det tar innan jag är tillbaka på banan?

Ett Happy-gemensamt-serva-gaffel-tillfälle hade inte varit fel. Det låter som fler behöver det. ;-)

Hej hopp!
Ingen FMT för mig heller i år...
Måste släpa mig iväg på ett 70-års kalas...:(
Var ju grymmt sugen att få testa nya hojen i tävlingsmiljö, men det får väl vänta till nästa sässong då...

Bara att börja ladda inför Långa Billingeracet! =)
Vilka ska med dit? ;)

Tiki, jag tror vi kan fixa en sån träff snart. Gaffel/övrig service-träff. Vi kan nog vara på mitt jobb, vi har lite verktyg och ett visst lager med populära kullager om nån vill byta nåt hjul/svinglager. Ska bara få godkänt av chefen så kör vi! :)

martinandersson skrev:
-------------------------------------------------------
> HannaK, jag var inne på OK Tyrs hemsida men kan
> inte hitta någon info om denna
> multisporttävling. Är det en väldigt liten och
> inofficiell tävling? Det låter i vilket fall
> väldigt intressant. Jag och min lagkompis ska nog
> helt klart anmäla oss.

Ja, jag tror att den är väldigt liten och inofficiell. Premiär förra året, då med Ångsågen i Brattforsheden som start- och växlingspunkt. Då fanns en liten notis på hemsidan i en av sidospalterna, minns att den var svår att hitta.. Lycka till om ni är med!

Det låter väldigt lovande Thomas. Jag vill både få mer gaffel-insikt så att säga och min Fox-gaffel fyller ett år nu så den behöver nog ses över.

skulle va kul att meka lite. inte läge att meka gaffel i lägenheten om det sölar.

Nu har jag plockat ner snitslarna för skogens konung SS 6,7 och 8 idag när jag var ute och sprang. Är det någon som har lust/möjlighet att ta in SS 1,2 och 3?

Vet ni vad som hände idag? Jag fick en cykel i brevlådan. Inget meddelande från FAT att de skickat den... ingenting alls.

Självklart var det INTE rätt grejer på cykeln =) Har inte fått de hjulen som jag beställt, ej heller rätt styre. Styret var seriöst mkt exclusivare än det jag betalat för. Hjulen var lite billigare med framförallt en helt annan typ av hjul. Kommer nog behålla cykeln efter allt strul med frågan är om jag vill/får/är värd kompensation. Får nog mörka om styret.

Olov, du är välkommen på racerlån och långtur någon dag... efter flytt och FMT antar jag.

SÅ då snitslarna på ss 1,2 och 3 ner plockade.
Så nu är det bara grönt i skogen :D

strålande. Någon som e sugen på att köra ett varv på skutbergets mtb-led ikväll och sedan ta ett bad?

skulle gärna ha hängt med, men jag jobbar sen.
Men efter inatt så har jag semester så då kan jag cykla och bada varje dag :D

Jag hänger också med på en mek-kväll. Behöver fixa lite med framgaffeln samt byta
bromsslang. åker till Stockholm i nästa vecka så då ska jag passa på att fixa
lite res-delar. Ska försöka passa in en kväll när jag kan komma till Karlstad
hänga med ut på en tur.

Hej igen

Vilka fina dagar på Koster. Fina dagar på cykeln, i och på havet. Tisdag kväll avslutades med en konsert på högsta toppen samtidigt som solen gick ner.

Det blev ingen tur med Bozz utan jag fick köpa glass av honom istället. När det är 32 grader varmt fick Bozz sälja glass istället för att cykla med mig.

Har precis kommit in efter drygt en timmes löpning.

Imorgon blir det en kvälls tur på Hammarö om någon vill hänga med. Åker från Hammarmacken 19.00.

Jag vill också lära mig meka.

6 september krockar med Abbas men det låter onekligen kul att prova på lite multisport!!!

Inget FMT för mig.

Men jag kan tänka mig Karolinertrampet om någon ska åka dit!!!!

hemma igen!fina dagar på koster har cyklat lite men sprungit desto mer på fina fårtrampade stigar.har jobbat 9.00 till 22 varje dag för vädret var kanon!!! o folk behövde glass.blev förälskad i ön vill dit mer hela tiden..... har vart dåligt me tramp här i stan förstår jag men nu ska de väl bli ordning igen när pappa e hemma;)!tänker så här nu: inget fmt men gärna karoliner abbas o kr-hamn hoppas alla hänger me på abbas turen i torsby annars ryter jag till igen, solidaritet ni vet!! kran fr bozz o mekkväll låter intressant förstås. cyklar gärna i helgen!

vilka roliga människor man träffar på semestern förresten! många besökte fiket o man ville sitta o prata med många men hade inte tid tyvärr bl.a träffade ja en guldsmed som ville sälja en bit av en mammutbete från ryssland!! nån intresserad? inte speciellt dyrt.

Ja träffa ju dig Bozz!!!! på min semester.

Klart vi ska cykla i helgen, för min del passar söndag kväll bästa.

Bozz det blir en annan gång.

Kört en dryg timme på Ö:a med racern.

Till veckan har jag ledigt igen, funderar på att köra NKLJ banan tur och retur onsdag eller torsdag!!!!!

Synd att abbas turen var den 6:e och 7:e september. Ska ut med jobbet den helgen.
Annars hade det kanske varit något att satsa på. Verka lagomt för mig :D
Söndag passar för mig att cykla på, även idag lördag.

ja vi får hålla lite koll. har tyvärr inte införskaffat mig nån bra cykel regnjacka än.
Men det funkar säkert bra utan :D

Senast redigerad av en moderator:
Är det någon av er andra som skall köra FMT eller bangar alla? Hur tar ni er i så fall dit?

Tjenare

Jaha då är man alltså här med mitt första inlägg
har ju cyklat med er tidigare som fotograf (Skogens Konung)
paddlar vindsurfar mm o tänkte även hänga på ngn Onsdag framöver på GT:n
har tidigare mest cyklat själv men sällskap är väl alltid trevligt

tänkte fö. en tur kring I-2 vid 18-tiden från hallen fler som vill med?

/Jenson

Kul att se att tråden lever och växer!
Själv har jag just slått i sista spiken i vårt nybyggda altantak och börjat packa för semester. Söndag är resdag ner till Ramsvik.

Jag kikar lite på vädret med tanke på vilken dag som kan tänkas passa bäst om någon är sugen på att köra ner och leka lite. http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=47935 och http://www.yr.no/sted/Sverige/Västra_Götaland/Haby_Bukt/langtidsvarsel.html. Det ser ut att bli regn mer eller mindre hela veckan och då är det verkligen inget roligt att köra granit med hala mossor och lavar. Kanske inte är värt att dra ihop ngt större.. Eller?

OK, nu är packnigen gjord. Cyklarna blir kvar hemma. Så - ingen HappyRamsvikRide v32 för min del alltså. Det blir för bökigt när vi ska vidare till Legoland plus få soltimmar så det får vara.

Men ni, ni får göra vad ni vill såklart ;o)

Jenson, stod du och betraktade tavlan vid skjutfältet på I2 vid 19 tiden eller så idag? Tyckte jag såg en GT, men är inte säker

En hårrd dag i Sunne. Inga cyklar med men väl röjsågar, yxor och spade. Jag och Björn körde hårt från 9-18 för att komma en bra bit på nya spåret. Kul kul! Kôlbullar är inte heller fel. :)

Thomas skrev:
> En hårrd dag i Sunne. Inga cyklar med men väl
> röjsågar, yxor och spade. Jag och Björn körde
> hårt från 9-18 för att komma en bra bit på nya
> spåret. Kul kul! Kôlbullar är inte heller fel.
> :)

Inga spår i bryngfjårrden än?

Alces skrev:
> Jenson, stod du och betraktade tavlan vid
> skjutfältet på I2 vid 19 tiden eller så idag?
> Tyckte jag såg en GT, men är inte säker

Visst var det jag som stod o försökte orientera mig
efter att ha kört runt på lite specialsträckor
halt men riktigt lattjo

skall ev köra igen på sönd fm kring 10.00

jag hänger mer än gärna på.
SKulle väldigt gärna vilja ta den turen vid stockfallet/hultsberg som jag var med dig på :D

Alltså, jag hinner inte med att ens lurka i den här tråden. Ni skriver ju så in i Värmland mycket!

Nyinflyttad till Arvika sedan en vecka, helt utan relevant cykelträning sedan tidigt i våras. Näringslivschefen i nämnda kommun har lovat guidning. Kommer att ha kontor i Karlstad och hoppas att kunna ta med mig cukeln någon dag per vecka. Jag är för tillfället fet, har dålig kondis och blir sur om jag blir ifrånåkt. Bara så att ni vet! ;-)

Såg att jag anmälde mig rätt tidigt: http://happymtb.org/forum/read.php/1/686523/686586#msg-686586

Edit: trådarkeologi

He, ja men ifrånåkt blir du inte, jag har inte varit med så länge och cyklat med dessa goa människor.
Men de är väldigt vänliga och förstående om man inte är på topp.
HE vilket fjäsk det blev där ;P

OK, jag började på sidan ett och har ungefär ett års läsning framför mig. Jag hojtar till när jag har kommit till slutet.

Välkommen Jansson99

En legend har flyttat till Värmland!!!!

Såg att det bara blev mest öl på mallis i våras!!!

Förstår att du är bäst uppför eller!!!

jordan skrev:
> Välkommen Jansson99
>
> En legend har flyttat till Värmland!!!!
>
> Såg att det bara blev mest öl på mallis i
> våras!!!
>
> Förstår att du är bäst uppför eller!!!

Tack!

Men legend? Nu tycker jag inte att Du ska ta i för mycket. Just nu är jag faktiskt inte bäst på någonting, förutom att dricka öl då möjligtvis.

God morgon.
JA men jag skall ut med voffen och äta frukost och så först,
men skall vi bestämma en tid?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp