[Happy-Sloppy-Ride], Söndag 14/10 10.00, Delsjön Gbg.

Cakeman

Ny medlem
Jodå, det blir Sloppy-cykling i helgen också! En något modifierad Red-devil med frivillig anslutning till Norra långvattnet med lite inslag av störtlopp och lek i bike-parken för dom som vill. Från Franssons till Bertilssons brukar det ta ca. 2-2,5 timma. Räkna med 1-2 timmar till för förlängningen runt N:a L.vattnet.
Samling Franssons.
Väl mött!

Låter hur bra som helst!

Vädret ser helt ok ut också

vader.JPG ht=303

Jag dyker upp, skall höra med sambon.

Långa varvet Sisjön och sitta och softa med en trapist i Blixås efteråt istället?
Valde söndag för att ha en sportslig chans att få inviga pee7:an, så cykling lördag är ett alternativ också.

Lördagen är dålig!

Korta runt sisjön skulle funka fint med en avslutning i Blixås. Bästa av två världar kan man säga kanske?

Nix. Orginalplanen blir bra. Rundan jag tänkt mig brukar vara relativt torr och riktigt kul. Däremot tänker jag köra till Norra Långvattnet, vidare på Bohusleden och upp till Torrekulla via Horsika. Förhoppningsvis kör dom fortfarande vi runt 14.

låter ganska intressant men få se hur fin form jag är efter att ha varit ute bushen i morgon.

Grattis kakan till den nya ramen. Den ser riktigt fin ut.

Kanske om min förkylning har gått över. Ansluter dock någonstans på RD, hur är denna tänkt att gå och när är ni vid någon specifikt ställe?

Ser dystert ut för mig, ingen bakväxel på posten idag heller :( Får hoppas på att den kommer nästa vecka då ... suck.

Sloppy är väl att majoriteten bestämmer tempot om jag har uppfattat det rätt.

Själv får jag hoppa av (igen), förkylningen vill inte släppa sitt grepp :-( Får hoppas att det blir lite mörkercykling iaf. i slutet av veckan.

Har inte kört en Sloppy innan, men var det inte så här: Man kan komma oavsett skick, oavsett cykel, bakfull, undernärd, övergödd, vältrimmad, mjukisbyxor, tights eller dh-kittad kvittar. :-) Sen vet jag inte hur tempot är, men något lägre än en snabbare happy ride gissar jag? Ha så skoj, ska ut och rulla på fyra hjul imorgon istället. ;-)

/Leo

Leo:s ver. är nog mer korrektare ang. sloppy. Men facit får vi när kakan dyker upp i tråden.

hm hm.. ska man testa Rodeon tro, längesen man hängde på en sloppy. Nu efter et tpar glas vitt känns det rätt bra iaf, blir nog Rodeon, men nästa gång så! Jag spottade dig kakan igen förresten! I kompassen denna gång, i torsdags tror det jag var ;) Såg fokuserad ut ;)

Senast redigerad av en moderator:
Efter lite pizza, vin och wiskey så är jag jäkligt laddad inför morgondagen. Eller rättare sagt idag, mer sloppy än någonsin. Ska du köra med den nya hårdibaken kakan? Har missat vad det är som händer i blixås.

Det blir 'soffa' imorgon av en massa anledningar...så det blir en något bakfull reiseleiter imorrn...Ses om ett tag!

Fem tappra lämnade Franssons 10.20. Då hade vi lagat pyspunka. Getryggen, svartvit, Blueberry och golfbaneslingan ner till Bertilsson blev det. Kaffe och äpplepaj är mums efter cykling. Bertilsson bjuder på påtår på kaffet. Min vänsterpedal var tydligen trasig och det är jobbigt att både vara bakfull och cykla med ett ben.
Blueberry borde fått nobels fredspris- den är så jävla bra (mycket bättre än Al Gore).

Riktigt trevlig tur idag, var själv i stort sett vilse hela tiden så jag kommer nog inte hitta tillbaka till de roliga ställena. Får kolla GPS loggen sen och se om man fattar nåt.

Vad gör vi nästa söndag då?

/niklas

fasen, själv låg jag i soffan och var bakistrött hela dagen...dock kan jag ju trösta mig med att jag spottade Oscar och Percylurse på Bitter Bar bra i gasen!

Illa Mange. Så fort du skaffade fullgung så är det supa och push-bike som gäller ;-)
Protocol: Happy-hardtail-ride i Vättle på söndag? Lägg gärna upp GPS-plotten så jag vet vart vi var ;-)

Vättle låter grymmt, jag hittar några fina stigar där i alla fall.

GPS plot kommer så fort jag fått in mjukvaran för det på min nya dota.

mangan77 skrev:
-------------------------------------------------------
> fasen, själv låg jag i soffan och var
> bakistrött hela dagen...dock kan jag ju trösta
> mig med att jag spottade Oscar och Percylurse på
> Bitter Bar bra i gasen!

Haha det stämmer att vi var där och DÖNADE!

Tillbaka
Topp