Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Jag har fotboll fram till 19, sen ska jag ha nåt att äta, så jag kommer nog ut tidigast vid 20. Kör ni vid 19.30 och om möjligt ta en lov förbi stugan vid 20. Finns jag där så hakar jag gärna på.

Dr J - hur lång tid kan det ta? =)

Mr Ekon.M skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har fotboll fram till 19, sen ska jag ha nåt
> att äta, så jag kommer nog ut tidigast vid 20.
> Kör ni vid 19.30 och om möjligt ta en lov förbi
> stugan vid 20. Finns jag där så hakar jag gärna
> på.
>
> Dr J - hur lång tid kan det ta? =)

Det låter bra. Vi träffas kl19.30, kör 2varv på nya banan.. :) eller en liten sväng och kommer tillbaka förbi SMOLgården kl20.00.

Vi ses
/C

Tjena låter bra det!
Jag är vid vasavallen kl 19:30 så då träffas vi där.

Jag tar med kameran så kan jag dokumetera banan på bild och jämföra med linköping eller bara få ideer från dom. Men vi måste bli bättre på att ta kort.

Tjena! ska bara rapportera från vidinsjöbanan. Banan är riktigt fin uppbyggd mycket single tracks och du kan välja om du vill köra roligt tekniskt. Dom finare partierna är relativt fria från rötter med riktigt roliga melodrom kurvor. Banan är bra uppbyggd med mycket broar för att få ett flyt. Dom har även fyllt i mycket så att det blir lite vila. Men dom har även byggt upp så att det blir hopp om du trycker på ordentligt. Det är väldigt lätt att köra varv efter varv efter som allt känns genomtänkt. Du behöver egentligen aldrig sätta ner foten om du väljer den lättare banan. På dom svårare partierna kan du behöva sätta ner foten.

Sammanfattningsvis en roligt genomtänkt bana som går både uppför och nerför med några broar i luften. Hit borde vi åka och skaffa ideer om hur våran bana ska se ut.

Bigogar lite bilder
Kopia.JPG ht=544

kopia1.JPG ht=544

kopia2.JPG ht=544

kopia3.JPG ht=544

Kopia4.JPG ht=544

kopia6.JPG ht=544

/ Niklas

Bilagor

• kopia5.JPG
    kopia5.JPG
    136.2 KB · Besök: 43
Senast redigerad av en moderator:
Hej. Skön 5-mils tur på LVG idag. Imorgon lördag tänkte jag dock köra MTB. Kl 9 vid Malmbystugan. Någon som är på?

/n

Tjena!
nu börjar det närma sig kolmårdsbiken mindre än en vecka. Det är nu man hoppas att träningen varit tillräklig så att man orkar runt.
Så då tänkte jag få ihop 2 tränings pass i veckan. Nån som tänkte samma sak ? så kan vi få ihop nåt träningspass.

/ Niklas

Då har jag då kört den! Vår bana i Stadsskogen alltså. Alltså, det märks att Conny haft ett antal fingrar i smeten. Fullt ös från början och inte en ledig stund för återhämtning. Men huj så rolig!!

Härligt jobbat av er alla som varit med och skapat den under tiden jag varit hemma och odlat på min lunginflammation... Till och med broar över rötter har ju byggts!

Körde ett varv och klockade in på 26:11 efter att först kört ett långsamt orienteringsvarv på banan.

Thumbs up!

Japp, grymt kört!
Kul att höra av dig igen Henrik och 26:11 är en bra tid på den! Det är nog bara Conny i gänget som kör den fortare.

Var just ute och rullade lite stig med dottern. Passade på att prova mina nyhopslängda DH-hjul inför åreresan.
Cykeln vägde 12,8 med de gamla och 15,4 med de nya hjulen!
Kanske inte så konstigt iofs när Maxxis Highroller 2,7 väger ca 1,5 kg/st...
Det som slog mig mest var hur jäkla tungrullat det var. Suddgumsgummit suger nästan fast i underlaget, och det kändes som om jag skulle rulla till stopp i svagt nerförslut.
Sjukt grepp dock.
Vi ses på söndag, fast då med standardhjul så ni slipper vänta.

Hej! jag tackar för berömet angående min insats på LL.
Jesper: häftiga däck måste jag säga. det känns som att dom skulle hängt med cykeln!
jag får ta och kolla in dom sen.
Vi ses på söndag!

har redan hunnit med ett pass idag så jag avstår i kväll. Däremot tänkte jag köra både lördag och söndag. By the way, jag vet numera att ditt lagoma tempo är mitt maxtempo =) Att få kramp i båda lårmusklerna samtidigt är tungt =)

Malmystugan kl 19.30 imorgon kväll, en tur runt Connys nya bana står på programmet. Det gör att Niklas och Conny kan köra 1 timme innan och en timme efter =)

Mr E

Med lite möda och besvär lyckades vi hitta runt Connys nya bana.Fick vända ett par gånger för att hitta rätt =). Enligt GPS:en är slingan 1,6 mil och består övervägande av stigar med varierande stökighet och ett par avsnitt med grusväg. Riktig kul faktiskt !!

Nästa tur är på torsdag 19.30!

Mr E

Japp, träning blev det, i all ensamhet dock. Antar att många är på semester och så.
Körde 3varv på kortbanan, den är rätt teknisk alltså :-) var rätt trött i kroppen efteråt.

Det är väl bara att fortsätta träna teknik och balans. Kanske kunde vi bjuda in Danny MacAskill och lära oss lite. Inte hört talas om honom? Kolla in

Vi ses på söndag 10.00

/Conny

Den där är helt bananas.
De där droppen med helstelt borde kännas lite i kroppen.

Kom nyss hem från en Årevecka. Blandat väder, men hur kul som helst.
Jag körde egen hoj med fetare hjul och det funkade kanon.
Jag kraschade hårt en gång, men det enda som hände var en trasig eker och ett böjt framväxelreglage.
Själv fick jag en lätt hjärnskakning (sa fel namn till barnen hela dagen) och blåmärken över fanimej hela kroppen. Jag grymt glad för mina nyinköpta riktiga DH-skydd.
Cykeln fick nog jobba rätt hårt. Jag slet ut en kedja och en omgång bromsbelägg. Länkaget gnisslar. Lockouten i gaffeln gav upp, och när jag skulle vrida upp slaglängden på gaffeln efter hemtransporten idag fick jag cartridgen i handen!
Jag är lite glad att den inte poppade upp sista åket...
Någon som har ett kassettlåsringsverktyg att låna ut? Det är visst det som används för att skruva dit den igen. Jag har ett, men det har en pigg i mitten, så det funkar inte.
Jag är på att börja cykla på riktigt igen så snart jag fixat gaffeln och kurerat min förkylning.

Tjena!
nu börjar det närma sig finnmarksturen kan vara bra att anmäla sig för det första är det ett roligt loopp tror jag.... för det andra det är nåt att träna till, då får man lite mer fart på träningen när man har ett mål och det blir roligare. plus att det blir billigare att anmäla sig tidigt.

Vi ses imorgon
/Niklas

oxr skrev:
> Jag har ett. Det ligger ute i stugan, kan droppa
> det hos dig efter helgen.

Kanon!
Jag halvjobbar lite. Är jag hemma bjuder jag på fika, annars gör A-C det.

Jag passar nog på att stanna för fika. Vill ni fika får ni komma hit ;) Ska försöka droppa den i morgon kväll eller måndag morgon.

Tjena!
imrogon är det tänkt att vara en långdistansträning inför finnmarksturen.
Vi ger oss iväg kl 08:00 ifrån vasavallen och räknar med att vara borta fram till lunch ungefär.
Tänk på att ta med pengar för ett ev stopp vid nåt fik och även lite mer matsäck än dom vanliga träningarna. Vi cyklar på MTB för att när vi kör finnmarksturen kommer vi att använda MTB tror jag.

Vi ses imorgon kl 08:00 vid vasavallen.
/Niklas

Tjena!
nu hur det gick med långloppsträningen.
Vi åkte iväg ifrån vasavallen kl 08:00 med sikte på sörmanlandsleden.
Vi åkte mest grusvägar dit ut för att kunna trycka på stigarna:)
Men efter 1:20 kom vi fram till en skylt där det stod etapp 16. Den här etappen var 11km fram till scottvång gruva. Den här etappen var en av de roligaste stigarna jag kört på först i början var det lite småtekniskt men härliga berghällar och fina stigar. Efter ungefär halva vägen blev det lite mer tekniskt mer sten och bröt. Dom sista kilometerarna in till scottvång var helt underbara!!!!!! jättefin singletrack med riktigt bra flow hela vägen. Conny som låg förts visade hur det skulle köras han bara öste på hela tiden och jag bakom får köra hårt på vissa ställen för att hänga bra på. Lagom när man blev varm kom man fram till scottvång. Först fylla på vatten vid en byggnad, därefter vänta 10 min till fiket öppnade. conny tog kaffe och morotskaka och jag tog kaffe och nån choklad fika bröd. Inte helt opimalt för träning men gott var det :)
Sen tänkte vi bara köra väg hem men vi hittad ett spår som var hårt och lättåkt med snabba kurvor. Nu var det min tur att dra på, när man var klar var man uppe i extas:)
Det var faktiskt min förtjänst,jag åkte in på en stig tidigare än vi skulle.
Efter det här vart det bara väg hem.

Tid:5h
Längd:68,72
Kvalitet på stigarna: Hög
Rolighetsfaktor: oändlig

Hoppas fler är med nästa gång för den här turen är värd det!
Lägger in en bild på hela turen.
scottvngsgruva.JPG ht=570

/ Niklas

Senast redigerad av en moderator:
Låtar härligt,man skulle ha en MTB.Eller går det att hänga med på en hybrid?
"Föresten" hur gå det med klubbkläder?
Cheers Paul

Kul med lånloppsträning. själv sitter jag i Roslagen och kör LVG och MTB var annan dag. ca 50 mil under semestern än så länge...

Klubbkläderna bör vara på väg och förhopningsvis leverans innan den 15/8 - då klubbtävling och jubileum går av stapeln. Missa inte att anmäla ditt deltagande till MerLeraConny.

Nästa vecka bär det av till Stryn och några glaciärar för lite klättra och kanske lite cykel.

Kör hört

/n

Tack Magnus - för tipset om Finnmarkstursrundanträningsloopen. 33 km Tosterön runt, 50 % asfalt, 50 % grusväg. 195 m stigning totalt. Fyra varv på den loopen är något längre än Finnmark men även något lägre stigning (Finnmark ca 1250 m på 113 km).

Mr E och undertecknad körde loopen igår. På onsdag kväll blir det två varv.

Lördag eftermiddag, tid?

Söndag kl 10 vid SMOL-gården som vanligt.

/n

Inbjudan SCKs Jubileumsrace 2009-08-15

Välkommen till SCKs Jubileumsrace, ett motionscykellopp i två delar.
Del1, MTB (XC), Del2 LVG. Man väljer att delta antingen i klassen kombination (MTB + LVG) eller någon av delarna MTB – LVG. MTB-Loppet går i Stadsskogens motionscentrum, Strängnäs.
LVG-Loppet har start och mål vid SMOL-Gården (Vasavallen), Strängnäs och går till stora delar över Fogdön.

MTB-Banan – Start och mål intill gamla E20 ca 500m öster Västerportrondellen. Banan är nykomponerad med längden 6,1km x 2varv
Terrängen är klassisk sörmländsk, en del rötter och sten men också fina single tracks.

LVG-Banan – Start och mål är intill SMOL-Gården. Distans 53km.
Sträckning. Vasavallen (Strängnäs) – Härad – Bränne – Björsund – Hässelbyholm – Vansö - Vasavallen (Strängnäs)

Klasser
Kombination Herr
Kombination Dam
MTB Herr
MTB Dam
LVG Herr
LVG Dam

Licenser
Behövs ej eftersom endast motionsklasser finns – deltagande sker på egen risk!

Anmälan – Anmäler dig gör du via e-post sck@telia.com eller telefon 076-1334950 – senast 13/8-09, ingen startavgift!
Efteranmälan – Kan göras på plats innan start

Start – 15/8-09, kl09:00 – MTB
– 15/8-09, kl13:00 – LVG

Lunch - Specialpris på Bratw med mos i kiosken på byn!

Ombyte - Duschmöjlighet finns

Övernattning - Kan ordnas.

Priser – Utdelas till de främsta i respektive klass.

Väl mött!

gunno skrev:
> Låtar härligt,man skulle ha en MTB.Eller går
> det att hänga med på en hybrid?
> "Föresten" hur gå det med klubbkläder?
> Cheers Paul

Klubbkläderna har kommit!!
Finns att hämta hos mig på Bågvägen 1, Strängnäs.
Ring före du kommer: 076-1334950

/Conny

Nu är den köpt! min nya carbon racer!
IMG_0002.JPG ht=544

Jag är så ruskigt nöjd med den. Jag riktigt längar ut till första träningsrundan med den!!!
Men det krävdes lite tålamod att hitta den, det var mycket provande innan man bestämde sig men nu kan jag inte bli nöjdare!

/ Niklas

Hej

Min träning inför Finnmarken ser ut som följer:

Ti 18 kl 17: 6-8 mil MTB, grus, skog, asfalt (banan, Sanda, grusvägen, McD)
On 19 kl 20: 2-4 mil MTB
To 20 kl 20: 10 km löpning

Lö 22 kl 9: 6-8 mil MTB
Sö 23 kl 10: 3-5 mil MTB

Ti 25: 4-6 mil MTB
To 27: lättare MTB

/n

Salkin911 skrev:
> Nu är den köpt! min nya carbon racer!
>
> Jag är så ruskigt nöjd med den. Jag riktigt
> längar ut till första träningsrundan med den!!!
>
> Men det krävdes lite tålamod att hitta den, det
> var mycket provande innan man bestämde sig men nu
> kan jag inte bli nöjdare!
>
> / Niklas

Ja den var verkligt schysst.. Blir man snart ifrånåkt på vägen också ;-)

Jag är på för att piska lite grus på MTBn ikväll.
Står nykammad och fin vid SMOLgården kl 17.00
Ta med extra banan, nödJapp och mkt vatten! Jag siktar på att köra fram till skymningen ca21.00

/C

Tillbaka
Topp