Happykorrekt epilator

Happykorrekt epilator
Fältprästen skrev:
-------------------------------------------------------
> Riktiga män rakar inte benen eller något annat
> trams. Överhuvudtaget.

Vilket coolt statement.

Happykorrekt epilator
Rattnalle skrev:
> Lingon skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hur många extra watt kostar håriga ben i 40
> > km/h?
>
> Oklart. Men det är fett ovärt att stå i duschen
> och kamma loss lera eller vägkladd från benen.

Inte i extra watt men rakade ben verkar ändå göra skillnad.

Happykorrekt epilator
Ubu skrev:
> Fältprästen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Riktiga män rakar inte benen eller något
> annat
> > trams. Överhuvudtaget.
>
>
> Vilket coolt statement.

Det är dessutom så grymt manligt att ge uttryck för sin osäkerhet genom att slå ner på andra.

Senast ändrad:
Happykorrekt epilator
setreus skrev:
> Braun eller Philips? Siktar in mig på
> 600-kronorsklassen med batteridrift.
> http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2215&o=prod
> ukt_pris_inkmoms#prodlista

Jag använder och är mycket nöjd med en Philips, vet inte modellnummer på den, men den är väldigt lik den som heter HP6523 i listan.
Fast den har två hastigheter och det ser jag inte om 6523 har, men det är kanske av mindre betydelse.

Happykorrekt epilator
Jag använder bara högsta hastigheten på min Phillips. Ser inte vitsen med den låga. Annars fungerar den utmärkt.

Men min går på sladd. Jag tror inte jag hade klarat mig på batteri. Det tar ganska lång tid när jag slarvat och inte kört på ett tag :)

Happykorrekt epilator
Jag å andra sidan föredrar den låga hastigheten...
Batteriet har aldrig tagit slut för mig medan jag använt den, 40-45 minuter som längst kanske.

Happykorrekt epilator
42Hz skrev:
> Elvisp?
>
> https://www.youtube-nocookie.com/v/KP7yAaX9Kco

Det där är ungefär vad jag ser framför mig när jag funderar på om epilator skulle kunna vara något.
Vad är optimal nertrimmad längd på hårstråna när man epilerar första gången.
Jag vet av erfarenhet att 3-4cm inte funkar så bra (man får klippa bort epilatorn) om man så bara testar på en liten yta.

Happykorrekt epilator
Panasonic ED-90 har jag. Batteri, tål vatten och kommer med många tillbehör. Använder trimmern, epilatorn och har testat fotfilen. Har inte klockat batteritiden men ger iaf 40 min på maxhastighet.

Dagens apparater är absolut inte lika brutalt smärtsamma som på 90-talet.

Happykorrekt epilator
Se till att tvätta både kropp och maskin så att de är fri från hudfett innan, då slirar maskinen inte så mycket och man behöver inte ta om så många gånger. Låt bara håren torka ordentligt så att de inte blir så sköra annars drar maskinen av dem istället för ut dem. Den högsta hastigheten drar ofta av strån med så jag kör på den låga hastigheten.
Själv kör jag Braun silk-épil 7 och tycker att den funkar bra.

Happykorrekt epilator
Jahopp. Nästan tre år senare packade nätadaptern till epilatorn ihop. Hastigheten blev minst sagt opålitlig. Kunde felsöka genom att testköra maskinen med laddaren till pannlampan :)
Tyvärr var den något klenare vad gäller maximal strömstyrka så epilatorn stannar när den belastas.

Ny adapter från Philips hemsida var så billigt att det inte är värt pengarna och arbetsinsatsen att åka till butiken och försöka reklamera.

Happykorrekt epilator
Provkörde en batteridriven Silk-Epil 7 för ett par veckor sedan också. Hade då inte gjort det på länge så det var lite väl mycket. Den funkade bra men efter en vad var batteriet så pass urladdat att hastigheten sjönk och det gjorde mer ont. Fick alltså ladda ett par gånger. Gissar att det är ett ickeproblem om det görs lite oftare så att den inte behöver arbeta så hårt. Men smidigt att slippa sitta fast i ett eluttag.

Happykorrekt epilator
Köpte en Braun Silk epil 9 och måste säga att jag är ganska nöjd. Det som är jobbigt är att det tar ordentligt lång tid, åtminstone första gången eller när man inte använt den på ett tag. I gengäld behöver man ju inte göra det så ofta... Om man tål smärtan är det nog en bra deal skulle jag säga.

Happykorrekt epilator
setreus sa:
Köpte en Braun Silk epil 9 och måste säga att jag är ganska nöjd. Det som är jobbigt är att det tar ordentligt lång tid, åtminstone första gången eller när man inte använt den på ett tag. I gengäld behöver man ju inte göra det så ofta... Om man tål smärtan är det nog en bra deal skulle jag säga.
Smärtan blir avsevärt mindre om du gör det ofta, typ varannan vecka åtminstone för egen del. Det går mycket fortare då också eftersom det bara krävs ett snabbt drag överallt.

Happykorrekt epilator
Rattnalle sa:
setreus sa:
Smärtan blir avsevärt mindre om du gör det ofta, typ varannan vecka åtminstone för egen del. Det går mycket fortare då också eftersom det bara krävs ett snabbt drag överallt.

Drag var ordet, sa Bull.

Happykorrekt epilator
Specialized hade två snubbar som testade rakade ben och skägg mot inte skägg i vindtunnel.
Skägget var av typen en vecka in rakat sig.
Benen, gnuttan mer än medelbehåring.

Skägget gav ingen effekt, det kan man ha och vara aero.
Men, håret på benen gav runt 40 sek på 1h i 40 km/h.

Jag har tänkt att köra TT på onsdag och hade tänkt raka benen för första gången i mitt liv, men när det nu sägs att raka suger då blir jag tveksam. Vill ju inte skapa ett problem direkt.

Tillbaka
Topp