[Happyrajd - Kärsön, Bromma] Tisdag 18/9 kl 18.15

Kaffekask

Aktiv medlem
Efter röjningsarbetet på röda stigen runt Kärsön har det pratats en del om en invigningstur inkl. after bike på Sorbon.

Kan vi dra ihop ett gäng och köra en Happyrajd tisdag 18:e?

Samling på stora parkeringen utanför Kärsögården. För de som inte cyklar men vill ses på Sorbon efter kan man PM:a mig sitt mobilnr så hör jag av mig när vi börjar röra oss mot Sorbon.

Mer info kring Kärsön finns i tråden http://happymtb.org/forum/read.php/1/1929556 .

Senast ändrad:
Sorpan har mycket och många bra öl, så tar ni bilen så bör ni klunsa om vem som kör.

hamnar man mitt i rusningstrafiken om man försöker köra bil dit? Vad ska man räkna med för tid mellan E4an och kärsön? eller finns det någon hemlig väg?

Luthman Photography skrev:
-------------------------------------------------------
> hamnar man mitt i rusningstrafiken om man
> försöker köra bil dit? Vad ska man räkna med
> för tid mellan E4an och kärsön? eller finns det
> någon hemlig väg?

Viss risk för trafik mellan Brommaplan - Ekerö den tiden, varierar från dag till dag. Skulle det vara köer är det nog bäst att försöka parkera bilen nära Brommaplan någonstans och cykla ut till Kärsön.

Ta med lampor förresten om ni har, igår började det skymma så smått redan kring kl 19.

Jag tog en kort sväng på Kärsön igår och det mörknar snabbt nu. Strax efter kl 19 börjar det bli svårt att se markeringar på träden. Om vi ska hinna med ett varv nu på tisdag innan det börjar mörkna måste vi rulla iväg kl 18:30 prick.

KjellF

KjellF skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tog en kort sväng på Kärsön igår och det
> mörknar snabbt nu. Strax efter kl 19 börjar det
> bli svårt att se markeringar på träden. Om vi
> ska hinna med ett varv nu på tisdag innan det
> börjar mörkna måste vi rulla iväg kl 18:30
> prick.
>
> KjellF

Håller med, vi kan väl ses vid parkeringen 18.15 (jag ändrar i rubriken) och siktar på att åka iväg 18.30 sharp.

Låter kul. Hakar gärna på. Lampor lär vi väl behöva ändå om det blir uppsamlingsstopp, oplanerat mekande och så? Tar med hela julgransbelysningen :-)

Körde runt ett varv idag, hyggligt torrt men lite halkiga rötter här och där. Ser fram emot tisdagens tur, gissar att paparazzis kommer att hänga vid "ravinen" för att fånga nedglidande hojar på bild ;-)

Härligt med en ny runda. Tänkte åka ut imorgon sön runt 16 och testa om nån vill haka på, måste ju träna inför tisdagen;)

Verkar komma en skvätt regn i em men ska ha slutat till 18.15. Ses då vid stora grusparkeringen utanför Kärsögården. Ett varv, sen Sorbon :-)

Min plan är smita tidigt från jobbet och dyka upp, tyvärr uteblir jag nog från after bike'n då jag måste hemåt. Men man vet ju aldrig....

Jag har laddat batteriet till lampan, behövs det tro?

Jag kommer inte hinna hem och fixa hojen till kvart över sex, och det är nog lika bra det. Jag ansluter på Sorpan strax före halv åtta?

fråga till er som kanske är lite mer hemma i området: Om man kommer norrifrån på E4an med bil, är det smartast att köa över Hässelby, vällingby grimsta eller ska man köra genom solna och huvudsta?

Jag tror det är bättre att köra över Vällingby, mest kö går det ut från stan. Men jag är cyklist och inte bilist, så lyssna gärna på någon med lite mer förstahandsinformation också.

Håller med mzi, du kan svänga in vid islandstorget eller ängbyplan och köra innevägen till nockebybron.

Tack för en härlig tur. Kul spår, och en riktigt fint jobb Kaffekask mfl lagt ner.

Måste hålla med Luthman, grymt hala rötter ikväll!

Hoppas ölen smakade bra, får hänga på dit nästa gång.

/Sebastian

Avslutade en skön kväll med duktig gamnacke framför Real Madrid-Manchester C hemma i soffan. Tack för sällskapet på rundan + Sorbon, riktigt kul! Bifogar bilder som man skulle kunna tro tagits på väg hem från Sorbon men de togs faktiskt i nyktert tillstånd men med världens fuktigaste lins. Ger lite skön action-feeling i alla fall:

2012-09-18%2018.58.44.jpg

2012-09-18%2018.59.19.jpg

2012-09-18%2018.59.22.jpg

Bra kört och på återseende, detta får vi göra om!

Tillbaka
Topp