[HappyRide] GBG/Sisjön Söndag 13:00 start Oxsjöns parkering. Nu med GPS plot mm

PeterA

Aktiv medlem
Jag sticker ut hakan och anonserar en HappyRide mer än 24 timmar i förväg.
Vi startar från Oxsjöns parkering och kör ca 3 timmar i Sisjöområdet.
Tanken är att guida runt en slinga som kommer att utgöra en höstutmaning. Stigarna ligger så att de flesta är mycket okänsliga för nederbörd vilket gör att de mycket sällan blir leriga och rejält blöta. Det finns givetvis några små "vatten-/lerhål" men det gör det ju överallt...

Vissa av stigarna är lite mer tekniska. Andra är just nu övervuxna av sommargräs (och kan upplevas lite vilda), dessa kommer att bli mycket fina till hösten/förvintern.
Eftersom stigarna går i Sisjön har jag med omsorg försökt välja ut dem så att man mycket sällan ger sig ut på områden där fotgängare går. Det finns några ytterst få undantag, men det borde inte vara något problem på hösten;-)

Temot blir beroende på hur många vi blir (samt lokalkännedom). Jag är ju inte så värst snabb, men tempot blir nog rätt högt, men med många småstopp då vi byter stigar frekvent.

Edit: Vi kan ev. snittsla upp några av de mer svårhittade stigarna. Någon som har plastband få rgärna ta med.

/Peter

Senast ändrad:
Jag är intresserad. Ska se om det funkar med övriga aktiviteter i helgen.

Kul! Inte säker på att jag hinner komma men ska absolut försöka!

Låter kul! Dock lite sent för mig. Eventuellt hänger jag med första två timmarna innan jag måste hem och laga middag till släkten:-).

/Mats

intressant....

Är vädret någorlunda kan det bli klart aktuellt... nya stigar är trevligt (först skrev jag ball, men sen kom jag på att jag ju jobbar som VD och dessutom fyller 40 nästa vecka så jag ändrade det till "trevligt", är det så här man blivit? usch!)

KUL!

Guidade några av de aktuella stigara redan ikväll för xenomorf.
/Peter

Grymma STIIIIGAR!!

Missa inte detta, jag lovar!

Bra kört Peter, ber om ursäkt att jag sinkade dig....

Toppenkul, kom igen alla!!

Tekniskt - JA...

Ser ut att bli fint väder i morgon när vi startar turen. Regn fram tills dess dock...
/Peter

Jaha ja, då sket det sig för mig i morgon...fanken... objudna gäster som tydligen är i Gbg i helgen skall givetvis hälsa på... fan!

Peter, en ny runda mån/tis kanske?

Ha det så kul i morgon, hade jag cyklat hade jag tagit Knollyn...

En ömmande fot efter en vurpa på dagens runda gör att jag tyvärr måste lämna återbud till morgondagen tur :(

Jag hinner inte. Långt att åka, ca 9 timmar. Skall pröva att trampa upp på Hovärken imorgon istället.

Har känt mig helkass hela dagen men börjar piggna till igen. Ger slutligt besked imorgon fm. I vilket fall kommer släkten vid 16, så jag måste tyvärr bege mig hemåt senast 15.

/Mats

Jag siktar på att komma iväg och hitta fram i tid.
Är det någon som vill ta sällskap från Munkebäck eller någon del av vägen, så hör av dig här eller ring. Rullar hemifrån strax efter kl 12.

Jag är på och cyklar från Mölndal ca 12:20. Åker via Åbromotet och Sisjöns badplats om någon vill ansluta längs vägen.

/Mats

Kul, då blir vi några stycket trots det lilla manfallet.
Eftersom det blåser bra så har klipphällarna torkat upp. Det blir nog riktigt bra idag:-)
/Peter

Mats, jag tar vägen via Mölndal då. Var passar det att mötas och när? Menade du 12:20 vid Mölndals bro?

Kommer.
Men jag måste vara hemma vid 15.30, så jag får också vända hemåt vid 15.

/Hannes

Jay, vi kan synas på nedre plan av Mölndals bro vid 12:25. Svara så att jag ser att du läst.

Annars SMS noll-sju-tre-tre 722206

/Mats

Vi var som mest 7 stycken som körde turen på ca 3 timmar. Lite missflyt med trasigt växelöra samt strul med mitt frihul i kombination med att Hans missuppfattat startplatsen gjorde att det tog ett tag innan det blev något flyt och att det blev en helt annan tur än jag tänkt från början. Ovanligt blött och lerigt på mina "torra" stigar. Lite pinsammt att jag körde fel vid ett tillfälle;-)
Hoppas att ni trivdes idag.
Jag uppskattade värkligen sällskapet då jag oftast kör själv.
Så här körde vi:
20110828.JPG

/Peter

Senast ändrad:
HAde man tagit bort det som rödmarkerats så hade det blivit lite bättre idag.
Dock så blev det lit eväl mycket transport på östra sidan av Sisjön tack vara min felkörning.
Bot och bättring till en annan gång.
Jonas: Du har fått PM.

20110828-1.JPG

För mig började det med en timmes transport, första delen i regn, men sen blev det en solskenstur. Fina stigar, som vanligt när Peter guidar, om än många lite blötare än planerat. Jag och Hans avslutade med fika på skönt ruffiga Café Skåne.
Tack för en go eftermiddag!

Det blev väl nästan längre pendelsträcka för dig än vad själva turen blev. (Jag hade dörr till dörr 25km vilket betyder ca 19km HappyTur)
/peter

Jay skrev:
-------------------------------------------------------
> För mig började det med en timmes transport,
> första delen i regn, men sen blev det en
> solskenstur. Fina stigar, som vanligt när Peter
> guidar, om än många lite blötare än planerat.
> Jag och Hans avslutade med fika på skönt ruffiga
> Café Skåne.
> Tack för en go eftermiddag!

Ja, enkel resa var det ungefär lika långt som turen då. Jobbigast var motvinden ditåt, hemåt hade jag ju turen att vinden inte vänt.

Tack för idag! Hade lite oflyt och fick en pinne i bakhjulet som drog med sig växeln och böjde växelörat. (Ett växelöra som suttit på mindre än en vecka.) Som tur var hade jag en (nästan rak) i reserv. Därefter hade jag fyra kedjehopp och åkte över styret tre-fyra gånger. Men så kan det vara i början av blöt-säsongen, tar ett tag att vänja sig att cykeln glider lika mycket i sidled som framåt;-)

Nästa vecka blir det BST. Ingen i detta gänget som skall dit?

/Mats

Lite missuppfattning ang. startplatsen, men det löste sig snabbt. Kanonstigar som vanligt när Peter guidar, och tur med vädret hade vi också. Hur kul som helst idag! / Hans

Tillbaka
Topp