Happyride i Kristinehamn 29/7, nu med RR och bilder!

Curt

Ny medlem
Hej
Nu börjar jag bli trött på ensamcyklandet och söker cykelkompisar i Kristinehamn.
Jag kör normalt rundor på 2-4 mil med inslag av både ganska teknisk stig och däremellan transportsträckor med grusväg/skogsväg. Farten är väl måttlig liksom hastigheten ;-)

Tänkte nu försöka utlysa en Happyride i Kristinehamn. Intresserade medcyklare pm´ar mig eller gör inlägg i tråden.
Dag och tid: Söndag som kommer, 29/7, klockan 10.00 alternativt 15.00, vilket som passar majoriteten bäst.
Startplats: Utanför Skoglöfs Bil
Åkområde: Harberget, Sättra, Noret, Långmarken = cirka 3 mil eller 2-2½ timmar i lagom takt

Curt

Senast redigerad av en moderator:
synd jag inte har en xc hoj, men jag får väl starka ben om jag tar dabomben:)

hoppas du hittar nåra cykel kompisar, jag brukar se nåra stycken då o då så bara att hoppas dom hänger här.....

Robbankul: Dabomben 3 mil i teknisk terräng med en hel del uppför blir väl kanske liiiite tungt?
Men tänk vilken oerhörd styrka du skulle bygga upp, och så skulle det nog vara karaktärsdanande....

Curt

Desperat som jag är bryter jag mot Happybud nummer ett "Du skall inte bumpa trådar!"
Har faktiskt jättefina rundor som säkert fler skulle uppskatta att åka. Sen om ingen vill åka med lilla mig är väl en annan sak.....

Curt

Kul med initiativ! Synd bara att nästan ingen verkar vara intresserad. jag hade gärna
följt med, men är inte hemma i helgen. Skulle varit kul om du fick ihop ett gäng för en
happyride i kristinehamn.

Jag hade också väldigt gärna hängt på en tur men är bortrest just denna helg. Finns det möjlighet att dra ut en kväll till veckan är jag öppen för det. Annars får vi prova fler helger. Vore skoj att se Kristinehamns undersköna stigar då man annars mest harvar i Karlstadområdet.

/Jonas

Kul att det finns intresse även om de intresserade gör "en happy"
Slider: Är du kristinehamnare?
Tiki:En kväll i veckan? Kan nog funka för mig tisdag eller onsdag. Annars kanske nästa helg är ännu bättre? Var det inte du + några till som funderade på att hänga på till KK i september - hur går det med de planerna?

Curt

Visst är jag kristinehamnare. Ganska ny på MTB men man gör så gott man kan. Har kanske en polare
som också skulle kunna tänka sig att följa med, bara han får cyckeln fixad. Onsdag skulle nog funka
för mig. Är tyvärr borta nästa helg också.

Hultets milspår är en grymt fin träningsrunda annars men den har du väl kört gissar jag?
Om man länkar ihop den med en runda upp mot Grenviken/Bergsjön får man en fin slinga på några mil.

Senast redigerad av en moderator:
Jojomän det är samma "Tiki" som kommer att vara med på Kinnekulle. Vi har bokat en stuga men är i nuläget endast två personer. Vi kommer men responsen från vår maillista (som är ett 15-tal skogstrampare) har än så länge varit ljum. Det är inte omöjligt att det kan droppa in fler när det närmar sig.

Onsdag skulle passa mig fint. Jag försöker pysa från jobbet vid 4-5 snåret och dyka upp vid 6-tiden i K-hamn. Är det okey för dig? Sannolikt får jag med mig Andreas också. Pöjken med Ibisen från senaste Kinnekulle turen om du kommer ihåg... Vi ska båda köra Finnmarksturen så det är väl bara att trampa nu om man inte ska behöva göra blodtransfusioner när det närmar sig.

Nästa helg kör jag gärna en långtur (+ 5 mil) om intresse finns för att vänja sig? Vi har ju även Brattforsheden som jag tycker förtjänar en Happyrajd framöver. Det kan vi återkomma till.

/Jonas

Nu börjar det ta sig! Antalet aktuella cyklister har ökat med 200-300%...
Peje: Du har PM
Tiki: Onsdag blir väl jättebra. Borde kunna fixa 18.00. Tror vi skapar en ny tråd i helgen kring den turen.
Nästa helg en långtur? Varför inte? Jag tror jag är flyttbar till Karlstad (= har bil) om inte min bättre hälft jobbar extra. Brattforsheden är fin, har varit där vid ett par tillfällen. Räcker den till för en långtur?

Curt

Bra Curt, vi får återkomma till varandra om vi behöver justera tiden på onsdag något. Gällande Brattforsheden har vi tidigare kört en slinga på ca 4-4,5 mil som är jättefin men man kanske kan förlänga den på något fiffigt sätt. Jag har fått tag på två detaljerade kartor över skogarna kring Molkom/Brattforsheden som kanske kan komma till pass.

/Jonas

Nej, givetvis kommer vi att posta reglementsenliga RR med massor av bilder. Det blir bilder så servern glöder... kanske. Har ju egentligen ingen aning om ifall det kommer att finnas ork över att ens kröka avtryckarfingret ;-)

Curt

Jo nog får vi samla in lite intryck i minneskorten mellan ihärdiga tramptag. Synd bara att min nya hoj låter dröja på sig ytterligare ett par dagar. *Nää arbetsdagen är slut och nu bär det av mot kusten för att vindsurfa.....

/Jonas

Nu börjar det dyka upp folk. Härligt!
Följer också med på onsdag. Hoppas jag
pallar med i tempot är ju nybörjare.

Ja! Nu är ett historiskt tillfälle bestämt, spikat, inplanerat, whatever.
På söndag (29/7) går den första HappyRiden i Kristinehamn i modern tid. Hmmm, undrar om de hade HappyRides i omodern tid.....?

Klockan 15.00 samlas minst tre förväntansfulla happyiter utanför Skoglöfs Bil för att skriva världshistoria. Om vi bara orkar ska eventet bilddokumenteras och riderapporteras i vederbörlig ordning.

Finns det fler som vill hänga på så skicka gärna ett PM så att vi vet vilka vi väntar på.

Curt

Och så var då premiären ett faktum!
Framemot klockan 15 idag samlades inte en, inte två, inte tre, inte fyra utan hela fem (5) cyklister utanför Skoglöfs Bil för att syna stigarna runt Kristinehamn. Det var Peje, Hans (bror till Peje), Håkan (kompis till Peje), Filip (yngst i gänget och lite av en Duracellkanin) och undertecknad.

DSCN3889.JPG ht=544

Per och Håkan rullar nerför Harberget med Hans och Filip i bakgrunden

DSCN3893.JPG ht=544

Filip satsar för att knäcka stigens värstingbacke

DSCN3894.JPG ht=544

Tror ni att han fixade den?

DSCN3904.JPG ht=544

Rast och prat vid Långmarkstjärn

DSCN3905.JPG ht=544

Den obligatoriska gruppbilden

Vi var ute i ungefär två timmar och cyklade ungefär tre mil. Varierande underlag med skogsstig, skogsväg, landsväg av grusmodell och till och med lite oljegrus.
Det är en fröjda att cykla flera ihop och jag hoppas att vi kan fortsätta och utveckla Happy´s lokalavdelning i Kristinehamn med omnejd. Det lär bli fler turer utlysta.

Curt

Ni ser ut att ha haft det lika trevligt som vi hade idag på vår tur på Fornstigen!

Jag håller med till fullo att det är mycket roligare att ut och cykla när man är några stycken. Man kan tjata om en massa saker, ha roligt åt någon som trillar, trigga varandra till att försöka ännu en gång på den där supersvåra backen. Och fika förståss :-)

Keep up the good work i lokalavdelning Kristinehamn!

/ Johan

Gaahh, kom just hem från semestern och det första man upptäcker är att man missat stans första happyride, shit! Hoppas det blir flera turer, jag hänger gärna på!

Eknor: Du har PM
Robbankul: Du ska se att vi snart invaderar eran fina hopp- och skuttanläggning ;-)
Fast jag tror inte att vare sig min cykel eller cyklisten pallar det ni fixar att göra vad gäller hopp och dropp med cykel.....

Curt

Kul!

Trevlig RR med bilder.

Curt: Köp integralhjälm, safety jacket och ett par schysst benskydd - sedan är det bara att bomba utför:-D

Jerry: Fattades ett par små detaljer på listan - en något kralligare cykel... och betydligt mindre överlevnadsinstinkt (eller kanske mera mod). Dessutom har jag ju sett hur du brukar se ut så fort du satt dig på cykeln ;-)

Curt

Curt skrev:
-------------------------------------------------------

> Robbankul: Du ska se att vi snart invaderar eran
> fina hopp- och skuttanläggning ;-)
> Fast jag tror inte att vare sig min cykel eller
> cyklisten pallar det ni fixar att göra vad
> gäller hopp och dropp med cykel.....
>
> Curt

förhoppningsvis så får vi bygga Ns banor sen också, bra tillfälle att träna upp balansen på och cykeln håller ju för det:)

Tillbaka
Topp