HappyRide på Kinnekulle 1-2/10!

Curt

Ny medlem
Nytt datum för Happy-KK 1-2/10!

Nu har jag kollat med vandrarhemmet i Hällekis och preliminärbokat deras "familjevåning" (tack för tipset TnT) till 1-2/10. Där finns 10 sängplatser, dusch o toa, kök och gemensamma utrymmen. Fler sovplatser kan fixas om behövligt.
Jag behöver ge besked till vandrarhemmet senast helgen innan, alltså söndag 25/9.
Så, ni som vill hänga på och dela kostnaden för boendet (1500:-) MÅSTE anmäla till mig via meddelandefunktionen att ni är på innan dess.
Cykelmässigt är tanken ungefär så här: Kortare tur lördag + eventuell pannlampstur kvällen. Längre tur söndag. Höstmörkret sänker sig allt tidigare så ska vi hinna runt kullen på söndag blir det nog avfärd på förmiddagen. Närmare tidtabell kommer...

Raska nu på och avboka allt annat och anmäl er!

Anmälda idag 29/9 är:
Curt 1-2/10
Jerry 1-2/10
TnT 1-2/10 som är sjuk men ska bli frisk!
Burner 1-2/10
Pombo 1-2/10 ??
Pombo´s kompis 1-2/10 ??

Curt

Senast redigerad av en moderator:
Äsch, rökheroin är både smärtlindrande och påskyndar läkningen. Dessutom blir man mycket snyggare.
Btw, det är ingen som råkar komma ihåg på vilken sida de tidigare KK-trådarna finns (saknar sökfunktionen...)? Eller var man hittar bilder? Tänkte övertala en kompis att följa med ifall det nu blir så.

Är lite sugen, men skulle gärna köra lite fortare isåfall. :-) Ska också upp dit inom snar framtid, om inte på söndag så kanske redan nu på lördag(eller lördagen veckan efter). Favoritstartstället är "Lasse i grottan" parkeringen, vid Husaby, då får man en fin start och bra uppvärmning innan man kommer till den långa klättringen upp till toppen.

/Leo

Leo: Makligt tempo, som jag skrev i startinlägget, behöver inte alls innebära snigeltempo. Ville mera betona happy-ambitionen i farthållandet. Jag har inget emot lite fart, bara det inte blir race...

Gjorde en längre tur igår i höstsolen och kunde inte släppa tanken på Kullen i fina höstfärger. Mmmm...

Curt

iMats skrev:
-------------------------------------------------------

> Btw, det är ingen som råkar komma ihåg på vilken
> sida de tidigare KK-trådarna finns (saknar
> sökfunktionen...)?

Det går att googla, om man använder MS Expolorer med google installerat, använd funktionen Search this site.

Undrar när sökfunktionen kommer igån igen?

Per

Är grymt sugen på en rundtur på Kullen, men söndag är kört för min del.
Skulle det funka att flytta till Lördag 17:e istället????

Kom på att jag kan ju förmodligen alls i helgen. Däremot är nästa helg 24-25:e ledig som det ser ut nu. Om det är hyffsat torrt så är jag intresserad av en tur då.

Hej

Om vi flyttar till lördag 17/9, alltså nu på lördag, vilka kan/vill/skall hänga på i så fall?
Skogling: Hur ser det ut för dig lördag?
Olisen: Är du på?
Leo: Intressant?

Alla andra, kom igen nu! Det kan bli en kanontur!

Curt

Anmäler åtminstone intresse att följa med om tempot blir någorlunda lugnt, formen helkass. Vill också gärna avvakta väderprognosen innan jag bestämmer mig definitivt eftersom jag är sugen på att cykla på en någorlunda torr kulle den här gången.

Lördag eller Söndag spelar inte så stor roll, kan båda dagarna.

/Johan

Curt skrev:
> Hej
>
> Om vi flyttar till lördag 17/9, alltså nu på
> lördag, vilka kan/vill/skall hänga på i så fall?
> Skogling: Hur ser det ut för dig lördag?
> Olisen: Är du på?
> Leo: Intressant?
>
> Alla andra, kom igen nu! Det kan bli en kanontur!
>
> Curt
>
>
> Utan tvivel är man inte klok...

Jag är på om vi kör Lördag, ska kolla runt med lite polare som märkligt nog inte
hänger här på Happy,....konstiga typer.

Aj nedrans..

Lämnar Svea rike för Skottland den 15:de (torsdag) och återkommer den 3:dje oktober så dessvärre missar man leken på kullen.
Kommer under denna tid förnöja mig inmundigandes en och annan Islay Single Malt - det har sina fördelar att ha släkt på bryggeri där !!

Kommer även att bli nåt varv runt Loch Lommond cirkus 140km - lita på det!

Men det blir en tur på kullen senare va så säkra på det.

**7** skrev:

> Lämnar Svea rike för Skottland den 15:de (torsdag)

kirroughtree.jpg

Det finns sämre ställen att hoja på, här Elisabeth, på Mc Moab, i Kirroughtree.

Vi är sugna att hänga på till Kinnekulle, dessvärre ser det ut som om det inte funkar tidsmässigt.

Per

the_TnT skrev:
> 1:a oktober är jag på.

Är campingen fortfarande öppen då?

Per

Per skrev:
> the_TnT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 1:a oktober är jag på.
>
> Är campingen fortfarande öppen då?

Ännu bättre! Vandrarhemmet går att boka "off-season", iaf lyckade Tobbe fixa det hela galant förra året!

Per skrev:
> Är campingen fortfarande öppen då?

Sannolikt inte, men det trevliga vandrarhemmet bara ett par trampminuter från campingen öppnar när man vill besöka dem. Minns inga namn men det kan givetvis grävas fram... Lite korridorsboende med projektor och gemensamt kök var bara trevligt sist. Campa så här års lockar inte mig i varje fall. *brr*

Curt skrev:
> Hej
>
> Om vi flyttar till lördag 17/9, alltså nu på
> lördag, vilka kan/vill/skall hänga på i så fall?
> Skogling: Hur ser det ut för dig lördag?
> Olisen: Är du på?
> Leo: Intressant?

Jag måste tyvärr avvakta... Framförallt så är handen dålig och sedan skall jag tydligen "göra annat" på både lördag och söndag. Tyvärr... :o(

//Skogling

the_TnT skrev:
> Campa så här års lockar inte mig i varje fall. *brr*

Climbsin920033.jpg

Vi tältar med förtjusning även på snö.

Per

Per skrev:
> Vi tältar med förtjusning även på snö.

Snö är väl en sak, rått höstväder en annan...

Många datum i tråden nu. Några kör den 17/9, jag (+ev. kompis) kanske den 24 eller 25/9 och sedan några den 1/10. Allt detta i en tråd som behandlar den 18/9 ;)
För min del är går det inte den 1/10 i alla fall, frugan jobbar. :(

the_TnT skrev:

> > Vi tältar med förtjusning även på snö.
>
> Snö är väl en sak, rått höstväder en annan...

Vi tältar ändå helst, och det kan man väl göra där med stöd i allemansrätten ivf för en natt, bekymrar oss mer för dusch- o tvättmöjligheter. Efter en episk vill man gärna duscha.

Per

JLarsson skrev:
> 1:a oktober? I'm there dude. Mollo, får jag låna
> cykelställ :o
>

Jag jobbar den helgen. ;o(
Låna? Skit på dig.. ;O)
/J

OK
Lite kapad kan man ju känna sig, men samtidigt så ger det ganska bra besked om när folk vill samlas och cykla ihop på Kullen.
Nu har trådstartaren (jag) bestämt att vi gör så här: Jag kollar under morgondagen (onsdag) vandrarhemmets möjligheter att ta emot ett gäng happyiter helgen 1-2/10, eventuellt även fredagkväll för de som vill vara på plats. Om det funkar så återkommer jag imorgon med info om en mer eller mindre officiell Happyride på Kinnekulle 1-2/10.
Cykling på Kullen nu i helgen är därmed för min del inställd. Andra som vill åka lär jag inte kunna hindra ;)

Curt

Curt, hör om "familjevåningen" eller vad den nu kallades. Flera sovrum med gemensam toa, allrum och kök.

Enda kravet för min närvaro är att någon annan från dalom följer och delar restristessen och bensinkostnaden. 42hz, MatsS, Emil och Ryddan är väl typiska misstänkta i det sammanhanget - fast det vet de inte om ännu. ;)

f'resten så brukar jag nöja mig med handduk för avtorkning och rena kläder efter utomsocknes epics, typ Lunsen. Men ska det nattas och köras tvådagars är förståss både Per och Elisabeth välkomna att nalla på min eventuella vandrarhemsdusch...

Nytt datum för Happy-KK 1-2/10!
Nu har jag kollat med vandrarhemmet i Hällekis och preliminärbokat deras "familjevåning" (tack för tipset TnT) till 1-2/10. Där finns 10 sängplatser, dusch o toa, kök och gemensamma utrymmen.
Jag behöver ge besked till vandrarhemmet senast helgen innan, alltså söndag 25/9.
Så, ni som vill hänga på och dela kostnaden för boendet (1500:-) MÅSTE anmäla till mig via meddelandefunktionen att ni är på innan dess.
Cykelmässigt är tanken ungefär så här: Kortare tur lördag + eventuell pannlampstur kvällen. Längre tur söndag. Höstmörkret sänker sig allt tidigare så ska vi hinna runt kullen på söndag blir det nog avfärd på förmiddagen. Närmare tidtabell kommer...

Raska nu på och avboka allt annat och anmäl er!

Curt

Jag tänkte köra runt hela kullen på lördag ändå, troligtvis start vid 11 tiden, ifall fler vill köra hela rundan _medurs_? :-)

/Leo

Leo skrev:
> Jag tänkte köra runt hela kullen på lördag ändå,
> troligtvis start vid 11 tiden, ifall fler vill
> köra hela rundan _medurs_? :-)

Kommer jag så kommer jag tidigt på lördagen så att man hinner runt medurs. Tjoho. Sugen på att ta den åt andra hållet på söndan...

/Jonas

Tillbaka
Topp