[Happyride] Sisjön lördag 27:e kl 12 scoutstugan. Nu med RR, bilder, GPS å eftersnack!

[Happyride] Sisjön lördag 27:e kl 12 scoutstugan. Nu med RR, bilder, GPS å eftersnack!
Vi blev 18 pers denna gång vilket visar att tiden och nivån är helt rätt. Kan ha med vädret att göra men ni vet ju att desto sämre väder desto roligare.

Några bekanta ansikten och några nya, alltid kul.

Sandsjöbacka var som det brukar stökigt och rotigt och bara förbannat kul. Aldrig riktigt torrt heller. En 3 tim+ tur blev det.

Vi turades om att leda mest drog protocol i det för han hade lite idéer om vägen.

Tempot var helt lagom och inga allvarliga vurpor eller annat egentligen.

Medaljer:
HansH...bara för du dök upp.
Protocol kan väl få en liten då för att han körde med en broms bara
Alla som tog sig runt, särskit du som körde din första happyride..hoppas du inte fick nog?!

Citroner:
Mobiltelefonerande i skogen... du vet vem du är :)
Myggjävlarna

Tack för en underbar tur med lagom väder och gott sällskap. Detta var min första men absolut inte min sista HappyRide. Lägger med mekande, mobiltelefonerande och hämta andan bilder från turen.
//Jonas

Bilagor

• DSC00320_small.jpg
    DSC00320_small.jpg
    85.2 KB · Besök: 31
  • DSC00322_small.jpg
    DSC00322_small.jpg
    74.9 KB · Besök: 29
  • DSC00323_small.jpg
    DSC00323_small.jpg
    100.4 KB · Besök: 29
GPS oxo

3 tim
22 km
650 höjdmeter

happyride080927.jpg ht=449

vad hände här ? :)

vhh.jpg ht=403

Senast redigerad av en moderator:
odbro skrev:
-------------------------------------------------------
> Hoppas det inte står en hel skolklass och bevakar
> ingången till spåren. Sitter en förbjudet att
> cykla skylt där. Vilket liv det blev på alla
> små barn vars lärare hade tvingat alla av sina
> cyklar.
>
> Mindre än timmen kvar nu!

typ varenda en man passerade gnydde. Vi får tänka på det folks. Don´t piss of the locals!

Så nu är maten nere och jag börjar piggna till igen. Gick nästan på sparlåga när jag kom hem. Tiden blev perfekt för att följa upplösningen på damernas linjelopp som var riktigt riktigt bra :) synd på 4:e platsen dock.

Vid första stoppet inne på "riktiga" stigen märkte jag att jag kunde vrida på styrstamen.. något fel. Hade tydligen glömt att dra åt kronan på gaffeln, tyckte väl det var lite trög svängd ibland. Tror jag hade riktig tur, hade kunnat gå illa illa. Lyckades bara vurpa en gång vilket kan jämföras med min förra tur i Sisjön då det var typ 10 :)

Var skit bra stigar och trevligt sällskap. Hoppas det håller sig torrt ett tag till så ska jag passa på att besöka ytterligare en gång :) Kul med nya ansikten som alltid! En hel del svettos som var intresserade utav att tävla också, herrar seniorer blir perfekt nästa säsong!

Ses nästa lördag

odbro skrev:
Sitter en förbjudet att
> cykla skylt där.

Var menar du att det är förbjudet att cykla?

En kul tur ni verkar ha haft!

Från parkeringen mot sisjön. Promenadvägen där har en förbudsskylt mot något slag pedaldrivet fordon.
Fin tur va?! s-backa at its best! Bra styrt , Orre!

Det var en trevlig första happytur för mig, sköna stigar och trevligt sällskap. Kommer definitivt bli fler framöver. Antar att jag får sålla mig till svettos gruppen, men det är ju halva grejen med att cykla :) Ska försöka ta och hänga på en Leo tur till veckan!

/Christoffer Brochs på en svart Allebike

Tackar för en kul runda hade gått smidigt om man bara hade tagit med sig lite käk/energi. Ska göra det nästa gång så kommer jag flyga fram sista 1-2h också.. man är ju nybörjare på detta

/Henrik - Som halv-dog efter ~2,5h

Jag kom iväg sent hemifrån, hade inte heller räknat med den starka motvind jag fick hela vägen till Sisjön. Vet inte riktigt hur sen jag var till starten, säkert kring 20 minuter.

Bestämde mig ändå för att försöka jaga ikapp er. Blev lite fundersam när spåren i leran inte var så tydliga, stora och färska efter det stora sällskapet som utlovats, men fortsatte ändå. Framme vid röd slinga valde jag att svänga ner utmed bäcken med bron, åkte sen bort till vändplatsen/parkeringen och sen upp på gul/orange.

Där Torrekullaleden svänger av grusvägen in på stigen vid Tutjärnen mötte jag tre trevliga grabbar som inte hade mött happy-gänget, än. Hakade på dem några kilometer i medurs riktning, tills ni dök upp, fler än väntat, hela 17 va? Torrekullaleden lockade, så jag vände igen och hakade på. Riktigt fina stigar var det.

Mot slutet drog jag och Brochs på lite, varpå vi missade att svänga av mot parkeringen och fick oss ett extra ärevarv runt Sisjön. Under varvet lyckades jag trampa av kedjan, för första gången. Meckade på ett kedjelås och rullade till parkeringen.

Där blev det en kort paus med mysigt plockande av hästloppor ur hårbottnarna. Sen fortsatte jag på asfalten via stan hem till Olskroken/Lunden.

Ca 4,5 timmar cyklande i benen, väldigt hög fart under första halvan. En massa mat behövdes. Sen var jag ganska seg under kvällen.

Tack för trevligt sällskap alla 3+17!

/ J

Oscar skrev:
>
> Medaljer:
> HansH...bara för du dök upp.
> Protocol kan väl få en liten då för att han
> körde med en broms bara

Jag körde själv en världsmästartur för en stund sedan mellan Oxsjön och Sisjön, på Sandsjöbackaleden och Torrekullaleden. Då hittade jag en fräscht bromsbelägg av typen BBB, i all sin ensamhet.
Kan det vara Protocol som har tappat det?
Jag lägger det i ryggan, ifall någon är intresserad. Jag kör kanske en Happyride snart.

/Robert

OK nja Protocol hade bara en broms monterad det fanns ingen skiva bak så det kan vara någon annans.

Men jättekul med så många nya men tänk på detta med energin att ta med extra för det behövs vekkligen.

Tack själv Jay! En av oss tre kunde inte köra så länge ju annars hade vi också hakat på och vi hade då varit 21 st. Helt galet imo. Såg lite dragspelsartat ut när vi mötte alla. Och jo, älgflugorna var ju festliga och envetna :) Vid oxsjön träffade vi en trevlig tjej som körde ensam och skulle hela vägen till Kungsbacka genom S-backa, för att hälsa på sin mamma, juste vägval!
/Per

Tack för en fin tur, mkt roligt att ligga och jaga i täten som till och från höll ett mkt högt tempo (tyckte mina ben ;o).
Varje gång man är ute på en sådan här solig och fin tur så tänker man att det kanske är årets sista så det gäller att njuta varje gång. Otroligt att man fortfarande kunde köra kortärmat och det var svettigt ändå!

Robert skrev:
> Jag körde själv en världsmästartur för en
> stund sedan mellan Oxsjön och Sisjön, på
> Sandsjöbackaleden och Torrekullaleden. Då
> hittade jag en fräscht bromsbelägg av typen BBB,
> i all sin ensamhet.
> Kan det vara Protocol som har tappat det?
> Jag lägger det i ryggan, ifall någon är
> intresserad. Jag kör kanske en Happyride snart.

Damn right, efter min mekstund på turen så tappade jag hela bromsskive-paketet (två bromsskivor och en fjäder). Hittade du ett bromsbelägg eller hela kitet? I vilket fall så ta gärna med det på nån framtida ride :-)

Tillbaka
Topp