HAPPYRIDERS of Gävle

HAPPYRIDERS of Gävle
Om jag inte är upptagen med röjsåg och motorsåg så är jag intresserad. Mitt baknav håller på och säckar ihop, men med lite tur överlever det nån vecka till tills jag har råd att köpa nytt. *ler*

Edit:

Ser ut som om jag är ledig. :-)

Om nån råkar ha ett bättre begagnat bakhjul att sälja så skicka ett meddelande. 26", fälgbroms, XC men gärna lite robust (jag väger en hel del). Det som sitter på nu är ett gammalt Bontrager-nav (vet inte vilken modell) med en Mavic 721 EX fälg. Även intresserad av nytt framhjul, samma krav.

/Daniel

Senast redigerad av en moderator:
HAPPYRIDERS of Gävle
Skulle vilja hänga på, men kan inte ens om jag ville.
1:a orsak: Kusins bröllop.
2:a orsak: Fortfarande läkning kvar på min rygg.(ca 1 mån kvar)

Fan i "%&#¤/¤&¤/&#"%"&%!!!!

HAPPYRIDERS of Gävle
Får besök, men killen som kommer skulle eventuellt ta med sin hoj. Vilken bana tänkte du köra, några varv på femman eller??
Jag återkommer på lördag med ett definitivt besked på lördag...

HAPPYRIDERS of Gävle
Det går stigar kors o tvärs på skidstavallen.
Man kanske kan ta en tur upp till hilleklack eller så åker man MTB banan eller så åker man som man vill, först rakt fram sedan höger o sen vänster eller höger kanske. Det är just det som är så himla bra med skidstavallen, att det är så himla många stigar så det passar alla åkstilar!
Gillar du rötter,lera,stenar, snabba grusvägar eller branta backar upp eller ner så finns det skidstavallen.

HAPPYRIDERS of Gävle
Om huvudvärken har släppt kommer jag oxå, var ut på lokal och släckte törsten igår :)

Edit: Kommer inte, kompisen vaknade med halsont. Så jag stannar hemma och håller honom sällskap :(
Men nästa gång ska jag fösöka att vara med...

Senast redigerad av en moderator:
HAPPYRIDERS of Gävle
Tack för en trevlig tur Skidstavallen har många guldkorn att forska vidare på, nu hittar man i alla fall till Hilleklack. Synd bara att det är på fel sida av stan. Vi blev i alla fall tre deltagare jag, Daniel_e och arrangören Jonte.

Tomas

HAPPYRIDERS of Gävle
Ingen som såg min kondition? Jag måste ha tappat den efter vägen. *ler*

Roligt var det, och jobbigt för en stor grabb som mig. Avvek redan efter några få kilometers körning när jag kände att det började bli lite väl tungt, men det lilla jag var med gav mig mersmak. Lite mer teknisk åkning än vad jag är van vid, så det blir till att åka och tjuvträna lite så man kan hänga på bättre nästa gång. Att hålla sig upprätt är inte nåt problem, men att hålla farten uppe när det är stenigt och en massa rötter var himla svårt.

Kändes också som om det skulle varit bra med SPD-pedaler. Var ju lite lerigt, och det tog inte många hundra meter innan jag kände att det blev ganska halt på pedalerna. Men överst på prio-listan ligger just nu ett nytt par hjul. Mitt trasiga baknav blev inte bättre av den ganska omilda behandlingen.

Hänger gärna på igen!

/Daniel

Tillbaka
Topp