Har alla nw-klingor rotationsriktning?

BuTTuS

Aktiv medlem
Har skaffat wattmätare till fatbiken, en Sigeyi AXO. Men för att inte förstöra kedjelinjen allt för mycket så måste jag sätta klingan på utsidan av ”krysset”, men jag ser ju nu att den jag tänkte ha (en SRAM X-Sync 2 Eagle 104mm) har tänder gjorda för att gå åt ett speciellt håll så jag tror den kommer funka dåligt att vända på. Att bara sätta den på utsidan utan att sno den tror jag heller inte blir helt lyckat, då den bygger lite åt ett håll och är platt på andra så jag tappar någon mm jag skulle behöva, samt att urfräsningen för bultarna hamnar mot korset…
Så, finns det nw-klingor utan rotationsriktning, eller som är gjorda för att monteras på utsidan?

skier

Aktiv medlem
Jag har race face-klinga, kan inte se att den har nån rotationsriktning, däremot är hålen försänkta för klingbultarna bara på ena sidan, så de sticker ut lite om man vänder på den.

Berk

Aktiv medlem
Ville just skriva om försänkta bultar.

Många tillverkare har helt symmetriska profil. TA Specialities skriver att man kan använda dom på både sidor av vevarmen. Wolftooth der också ut att vara symmetriska, några kanske utan försänkta bultar.

BuTTuS

Aktiv medlem
Äh va faan, hittade lite längre hylsor som jag satte från ”fel” sida så de täcker allt gods i klingan, kontrollmätte mot orginal directmount och det skiljer 0,5mm, jag får vara nöjd! Case closed😊

5DF7E64F-E8F3-4BAB-9420-F3BD17A0AF95.jpeg

Topp