Hård cykeltransportväska?

pbeijer skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag vet inte hur den nya evocen ser ut men på den
> gamla behöver man också en adapter för
> lvg-cykel. Detta behövs då lvg-gaffeln är så
> mycket smalare än en mtb-gaffel så det behövs
> något att fylla ut tomrummet.

Precis så har jag transporterat min Tarmac.

> Troligen räcker det med lite extra rörisolering eller något
> istället för ett dyr adapter.

Jag har även haft rörisolering på alla ramens rör för säkerhets skull.

Med rörisolering har jag även transporterat min gamla kolfibercross i en helmjuk lånad väska. Inga skador.

Personligen känns det säkrare med en hård väska, om det är befogat eller inte låter jag vara osagt.

Bilagor

• IMG_2303.jpg
    IMG_2303.jpg
    80.1 KB · Besök: 40
  • IMG_2306.jpg
    IMG_2306.jpg
    81.4 KB · Besök: 47
Jag har rest en bunt gånger med mjuka CRC-väskan. En böjd bromsskivor som gick att rikta igen är enda skadan hittills. Tar av växelöra och bakväxel, lite bubbelplast runt innerben på dämpare, av med styret, pedaler och hjul.

Om man puttar väskan framför sig istället för att försöka dra den funkar det hyfsat att ta sig fram. Har väntat på att den ska gå sönder så jag kan köpa en Evoc men det verkar inte hända än på ett tag...

Rest en hel del med mjuka CRC-väskan. Rörisolering, wellpapp och massa kläder skyddar jättebra. Håller dock med om att den är halvkass att rulla men det är största nackdelen. Vikten har ökat en del pga all silvertejp. När den går sönder blir det en Evoc

Tack för många bra tips! Någon som vet en affär där man kan kolla på Evoc-väskan i gbg-området? Eller är det bara nätet som gäller där?

Jag sjunger också evocs lovsång, det känns som att den skyddar cykeln riktigt bra och är riktigt enkel att rulla omkring. Om man vill ha lite extra skoj så kan man även knåpa ihop lådor som får plats i tomrummen i väskan där man enkelt kan trycka in allehanda saker utan att oroa sig för att de ska flyga omkring.

Bilagor

• PC180002.JPG
    PC180002.JPG
    95.7 KB · Besök: 50
Tillbaka
Topp