HeartRateMonitor Arm, Handled eller Bröst är frågan.

jag vill ffa ha en standalone pulsmätare som sköter sig själv, inte behöver laddas på daglig basis, och inte är beroende av appar och uppkoppling. självklart är det bekvämare om den sitter på armen.

om någon har fungerande förslag på sådan vore jag tacksam.

har en fitbit, dels fungerar den närmast dåligt för pulsavläsning, dels måste den vara uppkopplad för att göra en så enkel sak som att ställa tiden.

konscious sa:
Vad är problemet med det att vi får bättre mera komfortablare metoder att mäta pulsen.
Är bröstbandsmaffian hotad?

Självklart inga problem med att få bättre metoder men dagens handleds Garmin fungerar iallafall inget bra för många.

Om det är bättre och enklarare med ett speciellt band på överarmen än runt bröstet tror jag också kan vara individuellt. Jag gillar iallafall inte telefonhållare som sitter runt överarmen. Att ha något långt upp på armen under flera lager med kläder är kanske inte helt praktiskt alltid det heller.

görveln sa:
konscious sa:
Vad är problemet med det att vi får bättre mera komfortablare metoder att mäta pulsen.
Är bröstbandsmaffian hotad?

Självklart inga problem med att få bättre metoder men dagens handleds Garmin fungerar iallafall inget bra för många.

Om det är bättre och enklarare med ett speciellt band på överarmen än runt bröstet tror jag också kan vara individuellt. Jag gillar iallafall inte telefonhållare som sitter runt överarmen. Att ha något långt upp på armen under flera lager med kläder är kanske inte helt praktiskt alltid det heller.

Precis det finns inget rätt eller fel.

Bengt-re sa:
Jensen sa:
Det är den inte. Men kanske inte passar alla ?. Alla har olika kroppsform. Menar bara att det inte är så enkelt som du försökte få det att vara. Sen ser jag inte problemet med alternativ.

Inte jag heller. Bortsätt ifrån att optisk mätning brukar vara usel... iaf vid högre derivator.

De är väll fortfarande sämre men läser man dcrainmaker så verkar polar lyckats rätt bra med oh1. Tror man måste skilja lite på de som sitter på handled och de längre upp på armen.

Har en Garmin 235. Den optiska avläsning kring handleden duger till att mäta vilopulsen när man sover. Förutsatt att man ligger helt blickstilla.

Tillbaka
Topp